fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אני חוף ים לא פופולרי

משל הביצה והתרנגולת. העירייה השקיעה בפיתוח חוף הים בנתניה ועדיין התושבים מעדיפים בערבים את חוף פולג. בעלי העסקים טוענים שהעירייה צריכה להעתיק את הופעות הקיץ לחוף ולגרום להתעוררות
זינה ספיר
זינה ספיר (צילום רותי ברמן)

מה קורה למסעדות בחוף הים בנתניה שהן לא הפכו עדיין למקום בילוי מועדף על תושבי נתניה? מדוע תושבי נתניה לא יורדים למסעדות הללו בשעות הערב והלילה כדי לבלות בהם אך מעדיפים להדרים לחוף פולג או להצפין לחוף נעורים.

 בעוד מספר חודשים אמור לצאת מכרז חדש להפעלת מחודשת של כל המסעדות בחוף הים. מי שייגש למכרז הזה יבנה את התכנית העסקית שלו על הקיץ בלבד ויתפלל שלא תהיה סערה איומה בחורף.

גורם בכיר בעירייה מסר סיפר כי יתכן ובעלי המסעדות לא יודעים לעבוד נכון ואולי רשת בפריסה ארצית, יכולה לעשות כאן מהפך כי צריך לדעת להביא אנשים למסעדות.

תושב נתניה שמגיע לחוף מידי בוקר אומר שהעירייה לא עושה יחסי ציבור לחיי הלילה בחוף הים.  "צריך להוריד את הציבור אל הים אל האמפיתיאטרון, לעשות כאן מופעים כמו בטיילת. לעשות כאן הרקדה של ריקודי עם ופעילות של יוגה וספורט ובחינם שהרי לשם כך הוא הוקם".

זינה ספיר בעלת מסעדת אוקיאנוס: "חושך מצרים, זה מה שיש כאן. לפני הסערה היה כאן פרוג'קטור אז לפחות ראו שיש כאן חיים. אני מדליקה את כל האורות במסעדה אבל אנשים רוצים לשבת קרוב לים, לראות את הגלים. היום יש כאן פנסי רחוב שהוונדליסטים מפוצצים אותם בלילה.

"המקום אצלי פתוח בכל יום עד 12 בלילה ומלבד מעט עולים מחבר העמים,  אף אחד לא מגיע. ואם כבר מדברים על הלילה אז אני לא ישנה בלילה מחשש שיהרסו לי כאן את המסעדה. בכל יום שישי בלילה אני מגיעה לכאן ורואה שיכורים עם בקבוקים של וודקה שזרוקים כאן. בלילה מסתובבים כאן הרבה שיכורים ויש מקרי וונדליזם".

מסעדת אוקייאנוס
רוצים אקשן. חוף נתניה (צילום: רותי ברמן)

שלומי, הבעלים של מסעדת "עדן ביץ" משבח את מה שהחברה לפיתוח נתניה השקיעה בחוף אבל מתלונן על וונדליזם: "כל המסעדות נראות נהדר והכל חדש ורק אנשים אין. זה המקרה של הביצה והתרנגולת. אני לא פותח בליל שישי בגלל שלא באים אנשים. ואם הייתי פותח האם אז היו באים אנשים?"

לדבריו זה טוב ויפה שמקימים פה בתי מלונות יקרים בתקווה שיבואו תיירים בעלי אמצעים שאולי גם ירדו לחוף הים בלילה. "ההופעה של דוד אהרון הייתה צריכה להיערך כאן בחוף זו בהחלט יכלה להיות אטרקציה. בשביל מה עשו אמפיתיאטרון? הבעיה היא שאין די חניה וגם המעלית לא עובדת בלילה. אנשים היו מגיעים למסעדות לשתות בירה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "כידוע, השקיעה העירייה בשנה החולפת מיליוני שקלים בשדרוג מקיף לחוף. עבודות נרחבות אלו בוצעו בסטנדרטים גבוהים ביותר ולא בכדי זוכה החוף להיענות מוגברת הן מצד תושבי העיר והן מצד אורחיה.

זינה ספיר
חושך מצרים. זינה ספיר (צילום רותי ברמן)

מעבר להשקעה האדירה בתשתיות חדישות, הכוללות גם תאורה ייחודית, מבצעת העירייה במקום עבודות תחזוקה וניקיון שוטפות זאת לצד פיקוח הדוק באמצעות מנהלת החופים והשיטור העירוני, הכולל נוכחות מוגברת במשך הלילה ונרשמים כולל אכיפה הדוקה.

לכל יתרונות אלו נוסיף גם את העובדה כי החוף נהנה מאטרקציית המעלית אל הים, שגם אותה מתחזקת העירייה באופן שוטף והיא פועלת עד השעה 22:00. נציין כי במסגרת השיווק המקיף שעורכת העירייה לכל אתרי העיר, גם החוף מקבל חשיפה חיובית נרחבת.

השנה נערכו מגוון אירועים, ביניהם: אירועים לילדים, הופעה של זמרי דה -וויס. פעילות יוגה, אירוע בשיתוף מד"א ללימוד החייאה לציבור ועוד. מעבר לכך, החוק אינו מתיר לעירייה לשווק עסקים פרטיים ולכן הטענות אינן ברורות לנו".

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות