fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אהבה. זה כל הסיפור

הרבה לפני שהיא מכריזה עליהם כבעל ואשה, או אשה ואשה, או בעל ובעל, אפרת דורון מקריית השרון נפגשת עם בני הזוג ולומדת אותם כל הדרך עד החופה. אפשר להתחתן אחרת
מקדשת. אפרת דורון (צילום אלון הדר)
מקדשת. אפרת דורון (צילום אלון הדר)

עונת החתונות בעיצומה. זוגות רבים עמלים לילות כימים בהפקת האירוע המושלם ומעורבים כמעט בכל פרט ופרט. עד שזה מגיע למה שקורה מתחת לחופה. ברוב החתונות המסורתיות מדובר בטקס שגרתי שעורך רב ולמעט השמות של בני הזוג, הטקס זהה מזוג לזוג.

אפרת דורון מקריית השרון עורכת טקסי נישואים בדרך אחרת. "אנו שוכחים שהסיבה הראשונית שלשמה אנו מתכנסים הוא טקס החופה. הרגע הזה, בו אנו מצהירים זה בפני זו, על אהבתנו ועל כוונתנו לחיות את שארית חיינו יחד. זוגות רבים, היו רוצים לקיים טקס שונה, מרגש, שבאמת מבטא את התפיסות שלהם, ולא בהכרח מוכתב על פי מוסד הרבנות ובשפה לא מוכרת", היא אומרת.

דורון, ילידת נתניה, נשואה ואמא לשלושה ילדים, מנחה טקסים ואירועים מזה 15 שנים, מאמנת אישית ומנחת סדנאות מדיטציה לאמהות ומעגלי נשים. "לפני כשנתיים וחצי התחלתי תהליך אימון אישי עם בחורה צעירה. אחד הנושאים המרכזיים שהיא ביקשה שנעבוד עליהם, היה מציאת זוגיות. מחזרים ומעריצים לא חסרו לה, אבל זה הוביל ליותר סבל מאשר אושר. במהלך תהליך האימון היא הכירה גבר שאחרי פחות משנה ביקש את ידה. כשהם החליטו להתחתן, הם פנו אליי, וביקשו שאערוך להם את טקס החופה. זה מאוד ריגש אותי, זו הייתה עבורי סגירת מעגל. הוקרתי להם תודה על הזכות שניתנה לי ללוות אותם כל הדרך, עד לחופה".

מדובר בטקס אלטרנטיבי מאוד שונה מהמסורתי. "אני נפגשת עם בני הזוג, מכירה אותם והם מכירים אותי. אני לומדת את הדברים שחשוב להם, את הרגישויות, שומעת על החלומות שלהם וגם את כל החששות. בעבר ניהלתי מקום לאירועים, הפקתי וערכתי מאות אירועים, ביניהם חתונות, ואני מביאה לשיחה הרבה מאוד ידע וניסיון. אני עובדת עם בני הזוג בכמה רבדים – הציפיות שלהם מטקס החופה, האווירה, אורך הטקס, הטקסטים שישולבו בו, אילו מנהגים מסורתיים משאירים ואילו לא. כמובן, כל רעיון נוסף יצירתי ימצא לו מקום של כבוד בחופה".

רובד נוסף הוא ההכנה הרגשית לאירוע. "פעמים רבות מרוב התרגשות אנחנו בכלל לא 'נוכחים' באירוע. אנחנו בחרדה או בחשש, או שבאופוריה ומרחפים לנו אי שם. המטרה שלי בין השאר היא לעזור לבני הזוג ליהנות מהאירוע ובאמת להיות שם".

למי הטקס מיועד?

"לכולם – למי שרוצה להתחתן עם רב אך חשוב לו לייצר נופך אישי וקרוב, למי שרוצה חתונה ישראלית ללא רב, לזוגות שאחד מהם אינו יהודי ולזוגות חד מיניים. מבחינתי, הכי חשוב שהטקס יתאים לזוג. שהם ירגישו קרובים לעצמם וקרובים אחד לשני".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב :"חדשות נתניה".

מקדשת. אפרת דורון (צילום אלון הדר)
מקדשת. אפרת דורון (צילום אלון הדר)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות