fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היתה בסכנת חיים. אישה מנתניה בלעה פלטת שינים תותבות

התלוננה על עצם זר ש"תקוע" בגרונה. בירור מהיר העלה כי פלטת שינים תותבות, נבלעה במהלך השינה
בית החולים לניאדו צילום רותי ברמן
בית החולים לניאדו צילום רותי ברמן

מקרה נדיר של בליעת פלטת שינים תותבות תוך כדי שינה, טופל לאחרונה במכון הגסטרו בלניאדו. המטופלת תושבת נתניה, כבת 61, הגיעה לפני מספר ימים למחלקה לרפואה דחופה בלניאדו, כשהיא מתלוננת על עצם זר ש"תקוע" בגרונה. בירור מהיר העלה כי פלטת שינים תותבות המורכבת מארבע שיניים, נבלעה במהלך השינה ויש צורך דחוף להוציא אותה, עקב סכנה להיווצרות חור בוושט, היכולה להתפתח לכדי סכנת חיים ממשית.

ד"ר בני שפק, מנהל מכון הגסטרו בלניאדו, ביצע אנדוסקופיה של דרכי העיכול העליונות , איתר את מיקום הפלטה בת ארבע השיניים בוושט ובפעולה מורכבת שלף את הפלטה.  "לפני שניגשתי לביצוע פעולת השליפה התייעצתי עם רופא שיניים" אומר ד"ר שפק "רופא השיניים אמר שמדובר במקרה נדיר, היות והפלטות הללו יציבות מאד. ככל הנראה הפלטה נסדקה ובמהלך חריקות שיניים בלילה התפרקה לחלוטין. פעולת השליפה היתה מורכבת היות והאנטומיה של הוושט מקשה על השליפה של עצם כה גדול כמו הפלטה, תוך שמירה על שלמות הוושט".

נדב חן, מנכ"ל לניאדו: "הפעולה המקצועית והמהירה של הצוות הצילו את חיי המטופלת ! רק לאחרונה שודרגו שני חדרי בדיקה במכון הגסטרו בציוד חדשני, נמשיך להשקיע גם בעתיד בפיתוח המכון"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות