fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

טיסה נעימה

לצד המתנגדים להקמת שדה תעופה אזרחי במזרח חדרה, יש גם מברכים. עובד כדורי, תושב שכונת בית אליעזר וטייס בשעות הפנאי, מסביר למה מדובר בבונוס גדול לעיר שלנו
350 שקל ואתם באילת. עובד כדורי בטיסה
350 שקל ואתם באילת. עובד כדורי בטיסה

בשבוע שעבר החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) כי שדה התעופה המתוכנן במזרח חדרה ייבנה במקום זה. זאת על אף התנגדות תקיפה ונמרצת של ראש העיר וחברי מועצה ועירייה שנכחו בישיבה. להחלטה זו קדמה התנגדות אזורית מקיפה מצד תושבי חדרה ומועצות סמוכות כמו מנשה ועמק חפר. אלא שלצד המתנגדים יש גם מיעוט שתומך בהקמת שדה התעופה ליד העיר.

עובד כדורי (38) מתגורר בשכונת בית אליעזר הוותיקה מזה כעשור, עם זוגתו וארבעת ילדיהם. בהשכלתו הוא בוגר שני תארים מהטכניון, בהנדסה ובמנהל עסקים. לפני כארבע שנים הגשים חלום והוציא רישיון טיס. מבחינתו, שדה תעופה ליד העיר יביא רק ברכה.

עלויות התחביב הזה אינן נמוכות, אבל עובד טוען כי זה לא תחביב לבעלי ממון בלבד. "להגיד שזה רק לעשירים זה מזמן לא נכון. יש תחומים אחרים שאנשים משכבת הביניים משקיעים בהם והם עולים לא פחות, בין אם זה קניית ג'יפ, אפילו מיד שנייה, שעולה כ-70 אלף שקלים, כאשר שותפות במטוס פרטי עם 5-6 שותפים, או הוצאת רישיון טיס, עולה בערך אותו דבר".

עובד מסביר למה שדה התעופה חשוב לעיר ומהם היתרונות שחדרה תהנה מהם. "שדה התעופה הוא לא רק בונוס אלא הכרח. שדה תעופה יכול להכיל מסגרות שונות של חינוך, מ'צופי אויר' שלומדים מכניקה, נווטות ואלקטרוניקה, ועד אקדמיה לתעופה. המקצוע הזה במחסור ברמה בינלאומית, יש ביקוש הולך וגובר לתעופה האזרחית. עם סגירת שדה התעופה בהרצליה, ייסגרו גם שלושה בתי ספר לתעופה שממוקמים בשדה, זה אך טבעי שלפחות אחד מהם יגיע אלינו".

מחינוך ועד תיירות – יתרונות של שדה התעופה בחדרה. עובד כדורי
מחינוך ועד תיירות – יתרונות של שדה התעופה בחדרה. עובד כדורי

שדה התעופה מתוכנן להיבנות ליד בית אליעזר, שם הוא מתגורר. ולמרות זאת, הוא אינו חושש ממפגע הרעש. "הבית הקרוב ביותר אל השדה הוא במרחק קילומטר וחצי. תנועת המטוסים בתוך השדה תהיה מזרחית, המשמעות היא שכמעט ולא יהיה רעש שישפיע על התושבים. עד שהמטוס יצא מהמתחם האווירי של שדה התעופה ויעבור מעל הבתים שלנו, הוא יהיה כבר בגבהי ביטחון שהרעש לא יהיה משמעותי".

עובד מסביר שהקמת השדה מבטיחה לנו שקט סביבתי. "שדה תעופה מבטיח לנו לשנים ארוכות שסביבו תהיה ריאה ירוקה ולא תהיה בנייה גבוהה. ישנן הנחיות מסוימות שהשדה צריך לענות עליהן, גבהי ביטחון ברדיוס מסוים סביב השדה, כדי לאפשר לתמרן במקרה של נחיתה ללא מנוע, לכן סביב השדה חובה לשמירה על אזורים ירוקים ואזורים בבנייה נמוכה. במקום שיצמחו פה מגדלים על גבי מגדלים, הרווחנו עוגן שבהגדרה שלו הוא מחויב להשאיר ריאה ירוקה מסביבו".

עובד מעריך שגם בחדרה אפשר למנף את השדה לרווח כלכלי. "מבחינה תיירותית, חדרה בחזון שלה כבר מקדמת פרויקטים תיירותיים כמו בתי מלון וטיילת ובעצם רואה עצמה כמתחרה לגיטימית לנתניה השכנה ואפילו לתל אביב. הנגשת העיר בתעופה חשובה לאין ערוך, הן בשימוש במוניות אוויריות והן כמוקד יציאה לטיולים לים המלח, ירושלים, אילת וכו'. שלושה זוגות חברים יכולים לטוס יחד לאילת, כשהם עולים על מטוס שיוצא משדה התעופה בחדרה ותוך שעה וחצי מגיעים לאילת, בלי לנסוע לנתב"ג ולהמתין בתורים, והכל בעלות נמוכה של כ-350 שקלים לאדם. מחיר הטיסה לאילת מנתב"ג סובב סביב המחיר הזה. למה שהציבור החדרתי לא ייהנה מהשירות הזה? ייתכן שהעירייה לא תרוויח משדה התעופה, אבל ישנן אפשרויות כלכליות שמתקיימות במקומות אחרים בהם הוקמו שדות תעופה, כמו למשל מנחת הבונים, שם יש תעשייה שלמה סביב שדה התעופה: מוזיאון, מסעדה, צניחות חופשיות, כיד הדמיון".

"החשש הגדול שלי כתושב חדרה הוא שבסופו של דבר הבירוקרטיה וההתנגדויות יקברו את הבונוס המטורף הזה ושהוא פשוט יתמסמס. זה יהיה פספוס של הזדמנות חד פעמית לעיר הזאת, לעלות סוף סוף לבית הספר של הגדולים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות