fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שכנים, שותפים ומה שביניהם

אייל פבזנר רכש דירה בפרויקט במערב חדרה ומיד הקים קבוצה של רכישות משותפות לכל הדיירים. "זה מאוד כלכלי ובעיקר מחזק את הקשר עם השכנים"
מענק כספי לדיור במגדל העמק (צילום: עצמי)
מענק כספי לדיור במגדל העמק (צילום: עצמי)

קבוצות רכישה למיניהן הפכו לפופולרות בשוק הנדל"ן הישראלי של שנת 2015. אבל כמו בכל דבר, יש קבוצות ויש קבוצות, יש התארגנות ויש התארגנות. נראה כי ההתארגנות שמוביל אייל פבזנר, חדרתי, שרכש דירה חדשה בפרויקט 'סי אנד פארק' של עמרם אברהם, בהחלט יכולה לשמש דוגמא איך לחסוך כסף ובמקביל להכיר את השכנים החדשים ולהקים קהילה מקומית.

פבזנר רכש את הדירה שלו לפני שנתיים (רק השבוע הוא קיבל אותה), ומיד החל במשימת ההקמה. "פתחתי קבוצה גם בפייסבוק וגם בוואטסאפ. עם השם של הפרויקט. מדובר בשלושה בניינים, לדעתי משהו כמו 200 יחידות דיור, וכבר יש לנו 73 חברים בקבוצה. כולם כמובן אנשים שיש להם דירות בפרויקט. לאט לאט אנשים החלו להצטאף. יש לנו גם 'שתולים'…כאלה שהקבלן או היזם בטח הכניס, אבל זה בסדר".

אפרופו יזם, יש לכם שיתוף פעולה?

"לא ממש, אבל אני גם מבין אותו. הוא פוחד שהתארגנות כזו יכולה לשמש נגדו בכל מיני נקודות".

ואיך אתם למעשה עובדים ביום יום?

"כל אחד תורם את חלקו ועוזר במה שהוא יכול. למשל יש לנו סוכן ביטוח, אז הוא ממליץ לנו על הפוליסות שהציעו לנו. עשינו רשימה של רכישות קבוצתיות, כל אחד רשם מה הוא צריך, וכל אחד מספק הצעות מהקשרים שלו עם הספקים השונים או עם בעלי מקצוע שיש לו ניסיון איתם".

אייל פבזנר. "יש שתולים בקבוצה" (צילום: עצמי)
אייל פבזנר. "יש שתולים בקבוצה" (צילום: עצמי)

תן דוגמא לחיסכון.

"חברת בדק בית למשל. בדרך כלל לוקחים בין 1300 שקלים ל~1500, אנחנו השגנו במחיר של 1,100 לדירת 5 חדרים. או הדברה. גם פה חסכנו משהו כמו 100 שקל, וזה בערך 50 אחוז. גם בחברת הניקיון הורדנו 200 שקל בערך".

ואתם נעזרים בזה לכל התחומים?

"כמעט. מוצרי חשמל, סורגים, מזגנים, פינות אוכל, סלונים, כל דבר שעולה בדעתו של מישהו מהדיירים. חשוב מאוד לציין שיש שתי חברות, בא לגור פה ומתאכלסים, שעוזרים לנו מאוד. הם מציעים לנו רכישות קבוצתיות, ימי קנייה מרוכזים, נותנים לנו רעיונות. בסופו של דבר זה חוסך המון כסף".

איך התגובות של החברים בקבוצה?

"כולם מגיבים באופן מאוד חיובי. על פניו כולם אחלה, כמובן שרק כשנעבור לגור בדירות נכיר פנים אל פנים, אבל התקשורת בינתיים מצוינת. בהחלט שווה למי שרוכש דירה חדשה לאמץ את הרעיון. זה מאוד כלכלי ובעיקר מחזק את הקשר עם השכנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות