fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חריש תכיל מאה אלף תושבים

היסטוריה בחריש. החלו עבודות הבנייה של חברה קבלנית ראשונה לקראת הפיכתה לעיר גדולה
שר השיכון בחריש (צילום: חורחה נובומינסקי)
שר השיכון בחריש (צילום: חורחה נובומינסקי)
שר השיכון בחריש
קצב מסחרר. אריאל (צילום: חורחה נובומינסקי)

השבוע החלו עבודות הבנייה של החברה הקבלנית הראשונה בעיר החדשה בחריש, כאשר המטרה להגיע לבסוף לעיר חדשה, משגשגת ונגישה של 100,000 תושבים. חברת דונה שלה למעלה מ-600 יחידות דיור בישוב היא החברה הקבלנית הראשונה של חריש החדשה שהחלה בבנייה ובקידוח בשבוע האחרון וגם חברת מגידו (כ-230 דירות בשני מתחמים) מתחילה בעבודות בימים אלה. בכך מתגשם החזון ויוצא לדרך פרויקט הענק של הקמתה למעשה של עיר חדשה לצד היישוב הוותיק בו כ-300 יח"ד משנות ה-90 של המאה הקודמת.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון שלמה בן אליהו וחברי הנהלת המשרד סיירו בחריש, קיימו ישיבת עבודה ושמעו סקירה על התקדמות העבודות בחריש מפי יו"ר הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש יגאל שחר, ראש מועצת קציר-חריש יצחק קשת, מנהל הפרויקט עדי הדר, מנהלת מחוז חיפה במשרד הבינוי והשיכון נירית מיכאלי ומנהל חטיבה טכנית במחוז גנאדי אוסטרובסקי.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל התרשם מהיקפי הבנייה, מקצב הביצוע המהיר והאיכות הגבוה של העבודות. השר אריאל מסר בישיבה כי בכוונתו לפנות לשר התחבורה ישראל כץ בכדי להביא את הרכבת לעיר הצומחת. בנוסף, בכוונת השר אריאל לפעול יחד עם שר הכלכלה נפתלי בנט להקמת אזר תעשייה ראוי על מנת לתת מענה לתעסוקה לתושבי האזור. מנכ"ל המשרד שלמה בן אליהו הדגיש את חשיבות מסירת הדירות הראשונות של העיר כאשר התשתיות ומוסדות הציבור מאפשרים איכות חיים לתושבים, למרות הקשיים הטבעיים בתחילת הדרך של עיר חדשה, בהתאם לניסיון של המשרד בהקמת ערים כמו מודיעין ואלעד. זאת, בכדי למתג את העיר החדשה והמודרנית המוקמת בסמוך לכביש 6. בן אליהו הדגיש כי מדובר למעשה בסוג של הסכם גג עצמי, בו על משרד הבינוי והשיכון להבטיח את כל התשתיות ומוסדות הציבור קודם להתחלת אכלוס העיר.

עד היום שווקו בחריש מגרשים לבניית 4763 יחידות דיור, ויחד עם תוספת של תקנת שבס (תוספת של 20% במספר הדירות באמצעות הקטנת הדירות) הגיע מספר הדירות ל-5,715 יח"ד אשר שווקו ב-31 מתחמים ל-24 יזמים ועמותות במגוון רחב של דירות החל מדירות של 2 ו-3 חדרים ועד 6 חדרים. האכלוס של הדירות הראשונות יתחיל באוגוסט 2015, כלומר כבר בעוד כשנה וחצי. בסקירה נמסר כי מתבצעות כיום עבודות פיתוח בהיקף של למעלה מ-120 מיליון שקל ולפי תכנית העבודה יתבצעו עבודות פיתוח בלמעלה מ-200 מיליון שקל נוספים עד סוף השנה. למעלה מ-2000 יחידות דיור כבר קיבלו היתרי בנייה ועוד 2000 בדרך. בשטח התחילו עבודות של כ-30 מוסדות ציבור. בשנים 2014-2016 צפויים שיווקים של עוד כ-6000 יחידות דיור בחריש לצד השלמת מבני ציבור שישרתו את האוכלוסייה העתידית. ב-2014 צפוי בחריש שיווק מגרשים לבניית כ-2900 יחידות דיור.

חשוב לציין כי בחריש פועלת ועדה מיוחדת המתפקדת הן כועדה מקומית ומחוזית ומייעלת מאוד את תהליך התכנון והרישוי. המוטו הוא לאכלס עם מוסדות ושצ״פים בצורה המתאימה לעיר של המאה ה-21. במשרד מציינים את שיתוף הפעולה הפורה עם משרדי ממשלה שונים, כמו גם עם חברת חשמל ומקורות, הכל כדי להתחיל את אכלוסו של היישוב בתנאים הטובים ביותר האפשריים.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל אמר: "שמחתי מאוד לראות היום את היקפי הבנייה בחריש ואת קצב הביצוע המהיר והאיכויות. מדובר בעיר חדשה, מתוכננת ומודרנית לכל דבר ועניין, כאשר זו עיר עם דיור בר השגה במחירים אטרקטיביים במיוחד. חשוב להרחיב גם את שטחי התעסוקה בעיר ולדאוג כי גם ישובי המיעוטים באזור חריש, אום אל קוטוף ומייסר, ישודרגו במסגרת בניית חריש".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות