fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מ.א. עמק חפר דורשת דיון בתמ"ל חבצלת לאחר הבחירות

שטח התכנית צילום גיל זליכה
שטח התכנית צילום גיל זליכה

המועצה האזורית עמק חפר עתרה לבית המשפט: דיון בתמ"ל חבצלת – רק לאחר הבחירות הארציות: "קיים חשש כבד ביותר לפיו מהלכי הותמ"ל נועדו ליצור מחטף באמצעות קביעת עובדות בלתי הפיכות שייוחסו כהישג לותמ"ל ולשר האוצר לפני יום הבחירות הקרב ובא" נכתב בעתירה

המועצה האזורית עמק חפר והוועדה לתכנון ולבנייה עמק חפר הגישו אתמול (חמישי 22/2) עתירה מנהלית ובקשה לצו מניעה כנגד הותמ"ל, רשות מקרקעי ישראל ועיריית נתניה – בדרישה שלא לקיים כל דיון בתוכנית הותמ"ל לבנייה על שטחי חבצלת השרון ("תמ"ל 1071 מתחם חבצלת") עד לאחר הבחירות.
זאת, לאחר שלמועצה הגיעו השבוע מסמכי התוכנית המעודכנים מהותמ"ל, שהיקפם מאות עמודים ונספחים מקצועיים ונקבע דיון להפקדת התוכנית בתוך שבעה ימים בלבד – ב-27.2. "כך, וככל הנראה בכוונת מכוון ומשיקולים זרים, מונעת הותמ"ל מן העותרות, אשר מרבית שטח התוכנית מצוי במרחב שעליו הן אמונות, כל אפשרות נאותה לבחון את התוכניות וליתן התייחסות ועמדה עניינית וסדורה לתכנית ומסמכיה, תוך פגיעה באינטרס הציבורי", נכתב בעתירה.
בעקבות העתירה וצו הביניים, בית המשפט קבע כי ייערך דיון דחוף בבקשה לצו המניעה ביום שלישי הקרוב, 26.2.
בתמ"ל חבצלת מבקשת המדינה לבנות 3,500 יחידות דיור במגדלים רבי-קומות ו-100,000 מ"ר למסחר על שטחים פתוחים של חבצלת השרון. יצוין כי הנהגת המועצה הנוכחית פנתה כבר בדצמבר האחרון אל אנשי הותמ"ל וקבינט הדיור בנושא.

גלית שאול צילום שלומי אמסלם
גלית שאול צילום שלומי אמסלם

ב-25.12 כתבה ראשת המועצה, ד"ר גלית שאול, אל ראש מטה הדיור הלאומי זאב ביילסקי ושר האוצר משה כחלון במכתב, אשר במסגרתו "הובהרו הקשיים שמוצאות העותרות בתוכנית, והועלו עקרונות תכנון מוצעים והכרחיים מבחינתן לקידום דיאלוג ענייני והכרחי".

חיזקי סיבק. צילום: Ari Klee
חיזקי סיבק. צילום: Ari Klee

על פי העתירה :"היות ואנו נמצאים בעיצומה של תקופת בחירות, קיימת מניעה חוקית מלקיים בעת מיוחדת זו דיון מהותי ומשמעותי בתוכנית, שהינה בעלת משמעות והשלכות מרחיקות-לכת, וקיים חשש כבד ביותר לפיו מהלכי הותמ"ל נועדו ליצור מחטף באמצעות קביעת עובדות בלתי הפיכות שייוחסו כהישג לותמ"ל ולשר האוצר לפני יום הבחירות הקרב ובא. לפיכך יתבקש בית המשפט להורות: כי ההחלטה לקיים דיון מהיר ונחפז להפקדת התוכנית מבוטלת וכי לא יתקיים כל דיון בתכנית עד לאחר מועד הבחירות לכנסת ביום 9.4.2019 וכינונה של ממשלה חדשה".
אמש (יום ה) נערכה ישיבה בהשתתפות הנהלת המועצה, נציגי יישובי ים-חפר, החברה להגנת הטבע ויועצים סביבתיים, שבה הביעו כלל הנוכחים התנגדות נחרצת לתוכנית שהוגשה, ולדיון שנקבע במועד קצר כל כך. "התוכנית הנוכחית לא מוסכמת על ידי הנהגת המועצה הנוכחית, וחלקים ממנה גם לא היו מוסכמים על ההנהגה הקודמת", אומר סגן ראשת המועצה וממלא מקומה חיזקי סיבק. "אנחנו שמים לנגד עינינו שמירה על היישובים, על אופי המרחב וערכי הטבע, כמו גם למנוע כאוס תחבורתי שהתוכנית הנוכחית תגרום לו. הצענו לקבינט הדיור ולותמ"ל לקיים הידברות, ואנו ומקווים שהם יתעשתו וישיבו בחיוב לפנייתנו. בכל מקרה נמשיך לפעול ולהגן על השטחים הפתוחים ועל האינטרס של תושבינו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות