fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צעקות בישיבת הועדה המקומית נתניה: "אתה עובד בשביל תשובה או בשביל התושבים?" – וידאו

"את מי אתם משרתים ? את תושבי נתניה או את תשובה? לא איכפת לכם שחוף שלם יגזל מהציבור? החיים שלנו חשובים יותר מהרווחים של תשובה ששלח סוללה של עורכי דין. אתה עובד בשביל תשובה או בשביל התושבים?" שאלה המפגינה את אלי דלל .
הפגנה בתי מלון מול הועדה מקומית
הפגנה בתי מלון מול הועדה מקומית
חברי מועצת העיר שהגיעו הערב (יום ד) לישיבת הוועדה המקומית שדנה בין היתר בהתנגדויות לתכנית המלונות בחוף פולג התקבלו בקריאות של מפגינים בהם תושבי עיר ימים ורמת פולג ופעילי עמותת "מגמה ירוקה" תחת הכותרת: "לא נותנים ת'ים לתשובה". הישיבה, שנקבעה בשל בקשתה של חברת המועצה ליאורה לוי לדון בנושא בשנית, התקיימה, חרף העובדה שהמתנגדים כבר הגישו ערר לוועדת הערר המחוזית ונקבע לכך דיון בחודש אוגוסט.

ההפגנה היא חלק ממאבק ארוך ומתסכל של תושבי עיר ימים ורמת פולג כנגד התכנית לבניית מתחם בתי המלון שאושרה.

במהלך הדיון התפרצו פעילי עמותת "מגמה ירוקה" לעבר חברי המועצה וצעקו לעברם כי הם עובדים עבור תשובה ולא עבור התושבים. אחת המפגינות לידיה מורדבנקין ממגמה ירוקה צעקה אל עבר חברי הועדה ושאלה אותם: "את מי אתם משרתים ? את תושבי נתניה או את תשובה? לא איכפת לכם שחוף שלם יגזל מהציבור? החיים שלנו חשובים יותר מהרווחים של תשובה ששלח סוללה של עורכי דין. אתה עובד בשביל תשובה או בשביל התושבים?" שאלה המפגינה את אלי דלל , שניהל את הישיבה לא הסכים לחדשה אלא רק לאחר שהפעילים הוצאו מהאולם.

את התושבים ייצגו ארבעה מתוך המתנגדים: ריקה אידלמן, זהר אלטמן, יום טוב תמיר וסלמה דודו וכן עו"ד סיגל לחמני ממשרדה של עו"ד ענת בירן.

המתנגדים סקרו את טיעוניהם והציגו את הבעיות שהתכנית עלולה ליצור תוך הצגת נתונים מספריים המסבירים לחברי המועצה את עומק הבעיות בתכנית כפי שהיא. עו"ד של המתנגדים הסבירה גם את הכשלים התכנוניים והמשפטיים של התכנית, תוך התייחסות לתב"ע ולמה שהיא מחייבת בכל הנוגע לתכנית הבינוי וחסר בתכנית המוצעת.

רגע משעשע התרחש באולם, כאשר דודו סלמה שסיכם את דברי המתנגדים הסביר לחברי המועצה כי בפגישה, שהתקיימה באגף ההנדסה יחד עם נציגי אלעד מגורים, הציע למנכ"ל החברה רונן יפו להסיר את ההתנגדות במידה והם יחתמו על מסמך המאשר שהם לא יקימו דירות מגורים במתחם. "המנכ"ל רונן יפו שלל זאת נחרצות. יפו שנכח באולם, זז בכסאו בחוסר נוחות וכשראה כי היועץ המשפטי של החברה מעוניין להתייחס לכך, מנע זאת ממנו" אומר סלמה.

לאחר הדיונים התקיימה הצבעה וחברי המועצה: עופר אורנשטיין, אהרון אורגד, ענת לביא, יוני שטבון, ליאורה לוי, ניסים פלד וציפי קפל הצביעו כנגד התכנית, מה שלא מנע מהתכנית לעבור ברוב של תשעה מול שבעה.

טלי מולנר ואדיר בנימיני שהיו בין המתנגדים, לא הורשו על ידי היועצת המשפטית לקחת חלק בהצבעה.

דודו סלמה: "לא היו לנו ציפיות מחברי המועצה, שרובם אינם בקיאים בפרטים ומרימים ידיים בצורה אוטומטית ע"פ הוראתה של ראש העיר. תודה ענקית לחברי המועצה שגילו אחריות והצביעו כנגד התכנית ההרסנית"

האם המאבק ימשך?

דודו סלמה:"בוודאי… הערר כבר הוגש ע"י עו"ד בירן לוועדה המחוזית ונקבע דיון לחודש אוגוסט. אנו נגיע לשם עם עו"ד ענת בירן והאדריכלית אורנה אנג'ל שהכינו ערר ודו"ח מאוד מפורטים על כל הכשלים של התכנית"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות