fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מי בעד פתיחת עסקים בשבת?

בדקנו בין חברי המועצה מי יתמוך בהצעתו של שי ברכה לגבי פתיחת חנויות ובתי עסק בשבת באזורים מוגדרים בחדרה, ומי יתנגד
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)
בניין עיריית חדרה (צילום: שלומי גבאי)

לפני כחודשיים העביר חבר המועצה שי ברכה את המלצתו לפתיחת מסחר בימי המנוחה. לפי נוסח ההצעה, ביקש ברכה כי לאור צרכי הציבור החדרתי, יפעיל ראש העיר גנדלמן את סמכותו לאפשר פתיחת בתי עסק, קיוסקים וסופרמרקטים בסופי השבוע, באישור של חברי מועצת העיר ותוך התחשבות בהשפעה הסביבתית ובצורך בפיתוח אזורי פנאי.

הצעתו של ברכה כללה את האזורים בהם ניתן לפתוח בתי עינוגים לפי חוק העזר לחדרה (פתיחת בתי עסק וסגירתם): אזור רצועת החוף, אזורי התעשייה, אזורי הפארקים, מתחמי תעסוקה ומסחר ולאורך כביש 4 בתחום שבין שדרות החירות לרחוב ביאליק. בהצעתו, ביקש ברכה שבאזורים אלה יהיה ניתן לפתוח גם חנויות וסופרמרקטים. בנוסף ביקש ברכה להוסיף ארבעה אזורים נוספים, שייבנו בעתיד ושגם בהם יתאפשר לפתוח בתי מסחר, בנוסף על בתי עינוגים: מתחם הקאנטרי, תחנת רכבת מזרח, מתחם אצטדיון הכדורגל ומתחם פארק סנטר.

שי ברכה. צילום פרטי
שי ברכה. צילום פרטי

לפני כשבוע התייחס ברכה לנושא בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו, שם כתב: "ביחד, נסיים את השסע הקיים בתוכנו (חרדים-חילונים) וביחד ניצור היסטוריה בקבלת האחד את השני".

פנינו לחברי המועצה וביקשנו את עמדתם בנושא.

סיעת "חדרה בתנופה":

שי ברכה, שהעלה את ההצעה המקורית, הוא מס' 2 ברשימה. גנדלמן הבטיח להעלות את הנוסח המאוזן של ההצעה בקרוב וההנחה היא שיתמוך בה.

רומן גישר, סיעת "חדרה ביתנו":

"הצהרנו בתקופת הבחירות שאנחנו בעד פתיחת עסקים בשבת וכך נצביע בכל הצבעה שקשורה לנושא". עו"ד מירי נחשונוב, מספר 2 בסיעה: "פתיחת בתי עסק בשבת במקומות מוגדרים בפאתי העיר הנה לטובת כלל הציבור וללא פגיעה בציבור שומרי השבת".

צ'יקו וקנין, "יחד למען אולגה והשכונות":

"אני תומך בפתיחת עסקים בשבת בפאתי העיר בלבד ולא במרכז העיר".

טל אליהו, "יחד למען חדרה":

"הצעתו של שי ברכה מקובלת ומהווה פריצת דרך בשילוב של מסחר באזורים אשר אינם במרכז העיר ושמירת השבת."

חדוה יחזקאלי, "התנועה החברתית הירוקה":

"במתחמים שבפאתי העיר אני בעד פתיחת עסקים בשבת, עם זאת, אני מאמינה בשמירת הסטטוס קוו במרכז העיר".

סיעת "מחוברים":

חברי הסיעה נמנים על האופוזיציה אבל צפוי שיתמכו בהצעה, ההולמת את מצעם. מהסיעה נמסר: "אם יעמוד ראש העיריה בהתחייבותו להעלות הצעה מוסכמת בתוך שלושה חודשים (משמע בישיבה של חודש מרץ) נבחן אותה ונצביע בהתאם".

ניר בן חיים, "העיר של כולנו":

"אני בעד שמירת הסטטוס קוו במרכז העיר, לטעמי לא צריכה להיות בעיה לפתוח עסקים בשבת בפאתי העיר בלבד. אבל אנחנו סיעה מעורבת ונקבל יחד את ההחלטה בנוגע להצבעה."

בועז ביטון, ש"ס:

"סיעת ש"ס כמובן תתנגד להצעה. המטרה שלנו היא לשמור על הסטטוס קוו ולא לשנותו".

בועז ביטון:צילום פרטי
בועז ביטון:צילום פרטי

גדי אריאלי, "הליכוד":

"אין שום סיבה לייצר מלחמות ושנאת חינם כדי לפתוח עסקים בשבת. אני מעדיף לשמור על קונצנזוס, כלומר על מה שהיה במשך שנים".

"זהות יהודית":

"סיעת זהות יהודית בעד הסטטוס קוו הקיים בעיר, לפיו בתי עסק כגון מסעדות, בתי מאכל ומכוני כושר פתוחים בשבת ובתי מסחר סגורים".

 

 

 

 

 

.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות