fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חוף טוב -הכל טוב

הירוקים ניצחו: אחרי מאבק ממושך בוטלה תוכנית בניית כפר נופש על חוף נחשולים. "אנו תקווה כי שטח התוכנית יפותח לתועלת הציבור הרחב, כחלק מהסביבה המיידית של חוף הים והגן הלאומי הארכיאולוגי תל דור, תוך שחזור הבריכה הקדומה שהיתה בו", קבעה ועדת הערר שדחתה את התוכנית
מצילים את חוף נחשולים (צילו:ם מגמה ירוקה)
מצילים את חוף נחשולים (צילו:ם מגמה ירוקה)

השבוע ביטלה ועדת הערר במועצה הארצית לתכנון ובנייה באופן סופי את תוכנית בניית כפר הנופש בחוף נחשולים. הוועדה החליטה לדחות את הערר שהוגש על ידי רשות מקרקעי ישראל, משרד הבינוי ומשרד התיירות, שדרשו להקים בכל זאת את כפר הנופש ברצועת החוף הייחודית הנמצאת בסמוך לחוף הבונים. על פי התוכנית  אמור היה כפר הנופש העתידי לכלול כ-500 חדרים על שטח של קרוב ל-100 דונם.

באזור פועלים כבר שני כפרי נופש, וכן הוקם לאחרונה מלון בוטיק בחוף. מדובר ברצועת חוף נדירה, טבעית,  עם מפרצונים מקסימים, שמושכת אלפי נופשים. על פי התוכנית, כפר הנופש אמור היה להיבנות ברצועת החוף הנמצאת בסמוך  לחוף הבונים. לתוכנית הוגשו התנגדויות מצד המשרד להגנת הסביבה ומצד ארגוני הסביבה, מחשש כי מדובר בחוף טבעי ייחודי, שבו ערכי טבע ומערכת אקולוגית רגישה  שתיפגע כתוצאה מהפרויקט התיירותי.

ברשות מקרקעי ישראל, התומכים בהקמת כפר נופש, טענו כי קיים צורך ציבורי בהקמת כפר נופש כזה לאורך חוף הים התיכון, שאף יספק שירותים של נופש עממי באזור. במשרד להגנת הסביבה טענו מנגד כי אמנם יש הצדקה לפיתוח תיירות באזור, אבל מצד שני יש צורך לשמר את הערכים הנופיים, האקולוגיים והתרבותיים הקיימים במוקדים אלה. בהחלטתה ציינה הוועדה בדברי הסיכום שלה בין היתר: "אנו תקווה כי שטח התוכנית יפותח לתועלת הציבור הרחב, כחלק מהסביבה המיידית של חוף הים והגןהלאומי הארכיאולוגי תל דור".

מצילים את חוף נחשולים (צילו:ם מגמה ירוקה)
מצילים את חוף נחשולים (צילו:ם מגמה ירוקה)

במשרד להגנת הסביבה חגגו ניצחון גדול: "זהו ניצחון ברור של תושבי ישראל כולם, שייהנו מחוף פתוח לכל אזרח ולא רק למי שישלם אלפי שקלים ללילה. הסרנו את האיום מעל אחד החופים היפים והמיוחדים ביותר בישראל. במדינה צפופה כמו שלנו, שתלך ותהיה צפופה יותר, עלינו לעשות הכל כדי שיישארו כמה שיותר חופים פתוחים לציבור".

אסף בכור

הסיפור המלא יתפרס מחר ב:"כל זכרון".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות