fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אי אפשר היה לפספס את הקצין הזה"

כך הספיד ראש מועצת אבן יהודה אבי הררי, את תת ניצב אפרים ברכה ז"ל, בן המועצה שהובא היום למנוחות
ראש מועצת אבן יהודה אבי הררי (צילום: באדיבות המועצה)
ראש מועצת אבן יהודה אבי הררי (צילום: באדיבות המועצה)

מותו של תנ"צ אפרים ברכה בן אבן יהודה, השאיר רבים המומים השבוע, הנה שניים שהספידו לו בכבוד וברגש רב.

"כולם מכירים את תנ"צ אפרים ברכה שוטר מוערך, כקצין משטרה מצטיין וכמפקד מוכשר", אמר אבי הררי ראש מועצת אבן יהודה, "אנחנו פה מכירים את אפרים, עלם החמודות, הילד הצעיר, השקט והצנוע, שנולד וגדל כאן במושבה. שיחק בשבילי החול בעין יעקב, טיפס על בריכות המים, בילה בשדות הירוקים ובפרדסי התפוזים, למד בבית הספר ובילה את ילדותו השמחה לצד הוריו, אחיו וחבריו.

"אפרים, לאורך כל שנותיו בשירות משטרת ישראל, היה דוגמא לשאר כחולי המדים, חוקר מוביל ומצטיין, הצדק בעיניו היה החשוב מכל, הפרטים הקטנים, השלמת התמונה, תשומת הלב לנפגע ולחלש והכי חשוב, ערכים, דרך ארץ, היושרה והאמת. דרך של צניעות, של אמונה, של התמודדות עם קשיים, של חריצות, של נתינה ומצוות .  משפחת ברכה יקרה. תושבי אבן יהודה משתתפים בצערכם העמוק ומרכינים ראש. שלא תדעו עוד צער".

ראש מועצת אבן יהודה אבי הררי (צילום: באדיבות המועצה)
ראש מועצת אבן יהודה אבי הררי (צילום: באדיבות המועצה)

ח"כ רויטל סוויד אמרה: "את אפי ברכה ז״ל אני מכירה בערך שני עשורים. היו שנים בהן הצטלבה דרכנו המקצועית. אי אפשר היה לפספס את הקצין הזה: עוצמתי, כרזמתי, לעיתים שנוי במחלוקת. ברמה האישית חיבבתי אותו מאוד. אחרי פרשיית הרב פינטו שוחחנו, מהמקום של אדם מאמין ה״מסגיר את רבו״.

"גם בי הכתה התאבדותו בתדהמה, כאב על אובדן חיים. המחשבה שבנו אמור להינשא עוד כחודשיים ולאפי לא היה הכוח להחזיק מעמד אפילו לא את התקופה הקצרה הזו, מעידה כאלף מונים על עומקו של המשבר שחווה.

"אינני יודעת אם הסיפורים אודותיו נכונים או שקריים, מוגזמים ומופרכים לחלוטין. אני כן יודעת שאנחנו, כחברה, נהנים לשחוט, לרמוס עד דק ולהוציא להורג בטרם עת את מי ש״איננו חפצים ביקרו״.  האצבע כה קלה על המקלדת. אולי הגיע הזמן להשאיר לבתי המשפט ולמשטרה להוציא לפועל גזרי דין מרשיעים, בטרם אנחנו עושים זאת בכיכר העיר. לא יזיק לנו לערוך חשבון נפש והפקת לקחים. ביקורת היא לגיטימית, השאלה היא – מה דינה של רדיפה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות