fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה בארץ: שביל ישראל על סגווי

שביל ישראל על סגווי. צילום אודי גורן
שביל ישראל על סגווי. צילום אודי גורן

את שביל ישראל עושים בהליכה, את שביל ישראל עושים גם באופניים, אבל על סגווי (רכינוע) לא עשו אותו אף פעם. הראשון בארץ שעושה את שביל ישראל על גבי סגווי הוא אייל כהן מנתניה. כהן, בעליה של חברת sego  סיורי סגווי וסיורי שטח,  יצא היום (יום א') מקיבוץ דן ובכוונתו לרכב בכל יום 14 שעות ברציפות ובסך הכל 1000 ק"מ עד אילת. בקטעים מסוימים של השביל אמורים להצטרף אליו אנשים עם צרכים מיוחדים, פצועי צה"ל ונוער בסיכון. חברת סגווי העולמית פרסמה על המסע שלו במדיה באירופה וביום חמישי אמור אייל להגיע לנתניה לאירוע חשיפה בחסות בנק פרטי שוויצרי שיתקיים במלון ווסט לגון בנוכחות ראש העירייה.

איל כהן על סגווי צילום אודי גורן
איל כהן על סגווי צילום אודי גורן

אייל, 36 נשוי ואב לארבעה, חברו של חבר מועצת העיר אבי סלמה שהוא נציגו בישראל של הבנק השוויצרי שנותן חסות למסע הסגוואי: "כשהשתחררתי מהצבא תכננתי לעשות את שביל ישראל אבל עד היום לא עשיתי אותו. שבעה חודשים אנחנו מתכוננים למסע הזה. עברנו על המסלולים של השביל ובחנו עבירות של מקטעים בו. השביל דורש הערכות כך שבמקומות שיש בעיה של עבירות אנחנו נעשה מעקפים ובכך ניצור בעצם שביל ישראל לסגווי. האתגר הוא לעמוד באופן רצוף 14 שעות ביממה שזה בכלל לא קל. המסלול הוא מאתגר".

מהירות הרכיבה על הסגוואי היא בין 10-20 קמ"ש והמטען שלו מספיק ל-20  ק"מ בלבד: "סגווי שטח יכול לעשות מסלולי שטח מאתגרים. הוא שוקל 55 ק"ג ואפשר לסחוב אותו היכן שצריך. אנחנו מקווים לעשות בין 60 – 80 ק"מ ביום. יש לנו לוגיסטיקה בה מגיעה משאית ומחליפה לנו כל 20 ק"מ את הסגווי".

מטרת המסע היא להנגיש את שביל ישראל לאוכלוסיות נוספות כמו פצועי צה"ל ואנשים עם צרכים מיוחדים תוך יצירת שביל עביר לסגווי. המסע הזה לדברי אייל משלב קהילה: "בנתניה יצטרפו למסע נכי צה"ל ודיירי בית השנטי יצטרפו בדרום. אנשים אלה מתמודדים עם קשים בדרכם והם יצליחו להתמודד גם עם הסגווי. במסע הזה אנחנו יוצאים לדרך חדשה, מאפשרים לאנשים להתגבר על מגבלות וחוצים את הארץ לאורך מדן ועד אילת. אנחנו חובשים קסדה עם מצלמת פרו 360 וכל המסע הזה יהיה מצולם ואפשר יהיה לצפות בנו לאורך כל המסע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות