fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לב העיר חדרה אושר כמתחם התחדשות עירונית

מרכז העיר אושר על-ידי קבינט הדיור כמתחם התחדשות עירונית שיוקדם במסלול מהיר
כך תיראה הפיאצה לפי תוכנית ההתחדשות העירונית. הדמיה: עיריית חדרה
כך תיראה הפיאצה לפי תוכנית ההתחדשות העירונית. הדמיה: עיריית חדרה

קבינט הדיור הכריז על שמונה מתחמי התחדשות עירונית חדשים שיקודמו במסלול המהיר של  הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור, ביניהם בחדרה.

לדברי שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור משה כחלון, "אישור אלפי יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית באזורי ביקוש כמו ירושלים, אשדוד, נתניה וחדרה היא בשורה משמעותית. נמשיך להקפיד על המשך עבודת קבינט הדיור גם בתקופת ממשלת המעבר, בתיאום מלא עם הייעוץ המשפטי, במטרה להמשיך את תנופת הבניה בדיור ותשתיות".

בחדרה אושר מתחם "לב העיר-הפיאצה", המצוי במרכזה ובליבה הגאוגרפי, ההיסטורי והתרבותי של העיר, על שטח כולל של כ-30 דונם. מתחם זה הוא אחד משני מתחמי התחדשות עירונית שהגישה עיריית חדרה לאישור במסלול רשויות.

ההתחדשות העירונית היא תוכנית מתארית שנועדה להתוות מסגרת ליוזמות רבות, הן לפינוי בינוי באזור הסובב את המע"ר והן לעיבוי לפי תמ"א 38. את גיבוש התוכנית הובילה מחלקת התכנון באגף ההנדסה ובראשה אדריכלית העיר ליטל שלף-דורי, וכן צוות מתכנן שכלל יועצים ומומחים בתחומים אורבניים שונים. את הליך הפנייה למסלול רשויות מובילה החברה הכלכלית חדרה באמצעות המינהלת החדשה להתחדשות עירונית.

גבולותיו של מתחם לב העיר הם הרחובות הרברט סמואל מדרום ושדרות הנשיא מצפון, הגיבורים ממזרח ורחוב הרצל ממערב. כיום רחובות הרברט סמואל והנשיא הם עורקי התחבורה וציריה הראשיים של העיר, ובמתחם נכללים הספרייה העירונית, יד לבנים, גן המייסדים, הפיאצה ועוד, המהווים את המוקדים הציבוריים המרכזיים בשלד העירוני שישומרו ויחודשו במסגרת התוכנית.

תוכנית ההתחדשות העירונית למתחם זה מציעה תוספת למגורים, מסחר ותעסוקה (בדגש על עסקים קטנים), וכן מוסיפה שטחים וצירים ירוקים בתוך המתחם ובהיקפו. במסגרת התוכנית מוגדר המתחם האמור כמתחם "מחולל שינוי".

תוכנית ההתחדשות תעצב את הרחובות הראשיים במתחם כך שישלבו בנייה למגורים עם חזיתות מסחריות, תייצר מגוון רחב של יחידות דיור שימשכו אוכלוסייה מגוונת מחתכים שונים, תחזק את המרחב הציבורי הפתוח והמוקדים העירוניים ואת הקשרים ביניהם, תייצר פתרונות חנייה עירוניים בהתאם לדרוש, תחזק את החזית המסחרית בצירים המרכזיים.

המתחם צפוי לכלול 1,240 יחידות דיור, במקום כ-128 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט. הבינוי במתחם משלב בנייה מרקמית עד 8 קומות ומגדלים למגורים בני כ-20  קומות.

בעירייה מציינים כי חידוש מתחם זה, ומתחמים נוספים שעדיין ממתינים לאישור, צפויים להחיות את מרכז העיר כמרכז תרבותי ומסחרי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות