fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כביש שמיר נפתח להרצה

החלה תקופת הרצה של פרויקט שמיר, אחד הפרויקטים התחבורתיים המשמעותיים בחדרה להקלה בעומסי תנועה על גשר גבעת אולגה ובכניסות לעיר
פרויקט שמיר. מבט מלמעלה.
פרויקט שמיר. מבט מלמעלה.

עבודות הסלילה והפיתוח של הכביש בוצעו בשיתוף משרד התחבורה ובהובלת חברת "נתיבי איילון", ובמסגרתן נסלל כביש חדש דו-נתיבי המחבר בין גשר אריאל שרון לגשר גבעת אולגה מעל כביש 2 (כביש החוף) ומשם לרחוב מנחם בגין שהינו כביש הכניסה לשכונת גבעת אולגה.

כביש שמיר באורך כ-900 מ"ר הנקרא ע"ש יצחק שמיר, ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל. סלילתו השלימה ציר תנועה רציף ממזרח למערב, בין שכונת בית אליעזר במזרח חדרה עד מחלף גבעת אולגה וחוף הים במערב העיר.

בנוסף לסלילת הכביש כללו העבודות גם נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית (נת"צ), רמפת ירידה מכביש 2, בניית קירות אקוסטיים, מדרכות חדשות, תאורת רחוב חדשה, גינון, שתילת עצים (והעתקת עצים בוגרים), פרחים ומרבדי דשא בתוואי הדרך, מערכות השקיה מתקדמות ועוד.

הכביש החדש שיקל על עומסי התנועה על גשר אולגה
הכביש החדש שיקל על עומסי התנועה על גשר אולגה

לפרויקט, שעלותו נאמדת ביותר מ-115 מיליון שקלים, יתרונות תחבורתיים משמעותיים לעיר. הפרויקט מהווה כניסה חדשה ומוסדרת לעיר חדרה, ובנוסף מאפשר הנגשת מרכז התחבורה המשולב המיועד לקום באנרג'י פארק ומתחמי תעסוקה מסחר ובילוי שנבנו או ייבנו. כמו כן יקל על הגישה לאלפי יחידות דיור חדשות המתוכננות לקום בשנים הקרובות באזור מערב העיר. במקביל צפויה הכניסה החדשה להביא להפחתה משמעותית של התנועה העוברת כיום בתוך שכונת ויצמן. התנועה, אשר כיום יוצאת ונכנסת לחדרה דרך רחוב אהרונסון, המוגדר כיום ככביש אדום, תוסט אל הכביש החדש, ובכך תצמצם את נפח התנועה בשכונת ויצמן וכן תביא לשיפור ברמת הבטיחות בשכונה.

ראש העיר אשר נכח בפתיחת הכביש החדש, אמר כי מדובר בשחר חדש לעיר חדרה. לדברי ראש העיר: "העיר זוכה לכניסה חדשה מכוון מערב על דרך יצחק שמיר. מעבר לכניסה חדשה, מהווה הכביש גם חיבור של מערב חדרה למזרח העיר". ראש העיר הודה לחברת "נתיבי איילון" על ביצוע הפרויקט, והדגיש שפתיחת הכביש היא רק שלב א' להשלמת הפרויקט הכולל שבמסגרתו תתחיל בעוד מספר חודשים העבודה על גשר גבעת אולגה, שיורחב כחלק מהעבודה על מחלף גבעת אולגה, ובנוסף ייבנה עוד גשר מדרום למחלף באזור תחנת הדלק.

ראש העיר באירוע פתיחת הכביש
ראש העיר באירוע פתיחת הכביש

בחברת "נתיבי איילון" ציינו לרגל פתיחת הכביש כי "נתיבי איילון מברכת את משרד התחבורה ואת עיריית חדרה על שיתוף הפעולה שמביא לשיפור משמעותי של תשתיות התחבורה בעיר. פרויקט הכניסה לחדרה על שם יצחק שמיר, מהווה בשורה של ממש לתושבי העיר והאזור. הכביש החדש יוצר כניסה נוחה ובטיחותית לעיר מכיוון כביש החוף (כביש 2). הכביש החדש, שיכלול גם נתיב העדפה לתחבורה ציבורית, יחבר את גבעת אולגה לעיר חדרה, ובעתיד – כאשר יחלו באזור העבודות להקמת מסוף רכבת גדול וחדיש – יקלוט המתחם באמצעות הציר החדש קווי תחבורה ציבורית מכל האזור ויסייע להקלה על גודש התנועה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות