fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זה היה מרגש

חלוקת מלגות לסטודנטים בעלי רקע של מצוקה כלכלית, על ידי איתן בראון. תוך שיתוף פעולה עם המשנה לראש העיר חדווה יחזקאלי
חלוקת מלגות. מימין: איתו בראן, לידו הסטודנטית נוף אואד \ צילום: איילת קדם
חלוקת מלגות. מימין: איתו בראן, לידו הסטודנטית נוף אואד צילום: איילת קדם

אירוע מרגש במוזיאון מלח פלפל

היום, יום חמישי, התקיימה חלוקת מלגות לסטודנטים ממשפחות מעוטות יכולת. בטקס צנוע, שנערך במוזיאון מלח פלפל. שבחצר ביתו של איתן בראון. בחלוקת המלגות, לקחה חלק גם המשנה לראש העיר, חדווה יחזקאלי. המאתרת עבור איתן בראון את הסטודנטים הזקוקים למלגות, מזה שנתיים. הטקס, במהלכו ניתנו מלגות ל-28 סטודנטים, נערך בקפסולות. בהתאם לתקנות של משרד הבריאות לימי הקורונה. לא נישאו נאומים. רק הסטודנטים אמרו את דברם. ולא הייתה עין אחת שנשארה יבשה.

איתן בראון, חדרתי מזה 30 שנה, מעניק מלגות לסטודנטים מזה שנתיים. בדרך כלל, הוא עושה זאת מהכנסות המוזיאון שהקים. השנה, בשל הקורונה, למוזיאון שלו לא היו הכנסות כלל. "זו זכות גדולה בשבילי לתת לכם", אמר בראון במהלך הטקס. "אנחנו, אשתי אוסי ואני, נותנים מלגות כל שנה. עד שמסיימים את התואר. אז תביאו תעודות טובות". ועוד סיפר בראון, כי בעבר הקים בית כלא שיקומי להחזרת חיילים לשירות, בתקופת רפו"ל. וכי הוא עצמו, שימש בצבא במגוון תפקידים והשתחרר בדרגת סא"ל.

יחזקאלי, כדרכה, אספה כמה מהמלגאים במכוניתה. ואחר כך הפצירה בהם לשאת דברים. אחד המלגאים פנה לבראון ואמר: "אתה הופעת כמו מלאך עבורי. אני חי עם אבא שלי והוא חולה ומובטל. אני מבטיח לא לאכזב אותך", זה כמו נס של חנוכה".

מילגאי נוסף, סיפר בעת חלוקת המלגות: "אני סטודנט להנדסת בניין באוניברסית אריאל, זו השנה השלישית. אבא שלי, הוא שוטר מוכר בחדרה. ואימא שלי, דחפה אותי תמיד למצויינות. כאבל שהייתי בן 16, אימא שלי נפטרה. ופשוט התרסקתי. מתלמיד תל"מ, הפכתי לנער שלא מגיע לבית הספר כדי ללמוד. אבל לפני שלוש שנים, הכרתי את אשתי. והיא אמרה לי: 'אתה תלמד. כל המדליק נר בנר, זה דולק וזה אינו חסר'. וזה מה שקורה היום. אני אכן לומד. כל בנאדם שמושיט לך את היד לעזרה, תן לו. בשבילך, זה עשרה שקלים פחות. אבל מליון שקלים בלב. וככה גם אני נוהג, עד כמה שאני יכול".

כל אחד מהסטודנטים, קבל  מאיתן בראון ואשתו אוסי מילגה בסך 3000 שקלים. מלבד אחד, שקיבל 6000, בשל מצבו הכלכלי הקשה במיוחד.

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות