fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העיר חדרה מצטרפת ליוזמה הארצית: תקיעת שופר ברחובות העיר בזמן הסגר

הרב בנצי נורדמן מחדרה, ממייסדי ארגון 'בנועם' וחבר מועצת העיר. גייס את רבני הקהילות במטרה להביא את בית הכנסת לכל בית בזמן הסגר
גם חלק ממנהגי חגי תשרי. תקיעה בשופר (צילום: ישראל פרץ)
גם חלק ממנהגי חגי תשרי. תקיעה בשופר (צילום: ישראל פרץ)

רגע לפני ראש השנה בצל הסגר: יוזמה ארצית של ארגון הרבנים 'בנועם', אליה משתייך הרב בנצי נורדמן. שבזכותה יוכלו תושבי הערים השונות בישראל לשמוע קריאת שופר, מבלי לצאת מהבית ובהתאם לכללי הסגר. וככה זה יעבוד: ביום ראשון הקרוב, בשעה 11 בבוקר, ייצאו לרחובות רבני השכונות השונות בחדרה, ויתקעו בשופר. תושבי חדרה יוכלו לרדת למטה, לרחוב, או לשמוע את תקיעת השופר מהמרפסת. ממש בית כנסת של סגר, ליד הבית.

הרב נורדמן, העומד מאחורי היוזמה החדרתית: "ביוזמה הזאת, יש ממד חשוב של אחדות ישראלית".

 

הרב נורדמן והשופר \ צילום: פרטי
הרב נורדמן והשופר \ צילום: פרטי

 

לתת מענה לציבור

החלטת הממשלה להגביל את התפילות בבתי הכנסת בזמן הסגר והגידול במספר חולי הקורונה, העלו חשש אצל הרבנים והציבור. שכן על אף העובדה שהתפילה בבתי הכנסת מותרת חלקית, מדובר בהיתר בעייתי. המחלק את היישובים לאדומים ושאינם אדומים, ומאפשר תפילות בקפסולות בלבד. עד עשרה מתפללים ביישובים ובערים אדומות ועד 25 בבל היתר.

כדי למצוא פתרון לכלל הציבור באשר הוא ובכל הערים כולן, בלי הבדל של צבע ומספר חולי קורונה, יזמו בארגון הרבנים 'נועם' סטארט אפ יצירתי, בהתאם לרוח הזמן: תקיעת שופר ברחובות. כעת, מצטרפת גם העיר חדרה ליתר הערים.

הרב נורדמן: "בשבועות האחרונים, שוחחו איתי לא מעט אנשים מהציבור המסורתי. אנשים אלה, העלו חשש שהשנה לא יוכלו לקים את המנהג של שמיעת קול שופר. אנחנו, כרבני קהילות, מחוייבים לתת מענה לאלה הרוצים בכך לקיים את המצווה של תקיעת שופר. בנוסף, יש בהחלטה עלך תקיעת שופר ברחובות, מימד חשוב של אחדות כלל ישראלית. שכן לרגע אחד יתאחד כל עם ישראל לתקיעת שופר. שהיא סמל הגאולה".

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות