fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העובדת הזרה לא יכולה לטוס הביתה, בדואר לא משחררים את הכסף

המעסיקה של העובדת: "יצאתי מסניף הדואר בוכה, כי כל כך התביישתי"
העובדת הזרה בסניף הדואר | צילום: איילת קדם
העובדת הזרה בסניף הדואר | צילום: איילת קדם

חוקים אחרים לעובדים זרים

עובדת זרה מנפאל, המתינה ביום שישי האחרון במשך שלוש שעות. בסניף הדואר המרכזי של חדרה. ביחד עם מעסיקתה, רחל ברק. וזאת על מנת לשחרר את כספי העבודה שלה. וכן את הכסף שבחשבון הבנק. אולם בבנק הדואר, לא הניחו לה לשחרר את הכסף. לדברי מעסיקתה, יעל ברק מקיבוץ גבעת חיים איחוד, הסיבה היא צ'ק מחברת הסיעוד שבמסגרתה היא מועסקת. שלדברי הנהלת הסניף, אי אפשר לשחררו. אלא כעבור שבעה ימים, ולא כעבור שלושה ימים בלבד. כמו שנהוג בדרך כלל. והעובדת עצמה, דיאנה, לא רצתה לטוס מבלי לפדות אותו הכסף שלה, כמובן. וכך יצא, לדברי מעסיקתה, שהיא נאלצה לוותר על הטיסה, ולהזמין אחרת.

יעל ברק, לחדשות חדרה: "יצאתי מהסניף, כשאני כמעט בוכה. כי כל כך התביישתי. המטפלת של אימא שלי, באה לאסוף את הכספים שלה מבנק הדואר. וכל הזמן הערימו עליה קשיים. הם פשוט לא נתנו לה את הכסף. למה צריך לחכות עם הצ'ק שבעה ימים? והיה לה כרטיס טיסבה ליום ראשון. אמרו לי להתקשר לחברת הסיעוד, ולבקש מהם אישור בכתב. שהצ'ק לא יחזור. אבל בחברת הסיעוד הזאת, לא עובדים ביום שישי. אז אחרי שלוש שעות שהיינו שם, יצאנו בלי כלום. ולא היה בכך כל היגיון. בנוסף, נאמר לה בסניף שהחתימה על הצ'ק אינה זהה לחתימה בחשבון. ואין זה כך".

לדברי יעל ברק, העובדת הזרה חלתה. ולכן, היא רוצה לחזור הבייתה. אלא שמקשים עליה את התהליך. "מדובר באישה אינטליגנטית ודוברת אנגלית, בת 41, עם תואר שני במנהל עסקים. שהגיעה לישראל, כדי להרוויח כסף. אצלינו, היא הייתה תשע שנים. ובסך הכל, היא נמצאת בישראל 13 שנים. וחבל שכך היא עוזבת, בתחושה כזאת. יש לה 50 אלף שקלים בחשבון. והם שלה. אז עכשיו, היא מדוכאת ומתוסכלת. בגלל מדינת ישראל. הרגשתי אשמה בשבילה והקאתי כל הערב".

מדואר ישראל לא התקבלה תגובה לדברים, עד כתיבת שורות אלה.

 

לחדשות נוספות בנתניה הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות