fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדרך לאולימפיאדה מתחילה בחדרה

טל ששון, תושב העיר ותלמיד כיתה י"א בבית ספר גבעול, נבחר לייצג את מדינת ישראל באולימפיאדת הכימיה הבינלאומית, ראש העיר אירח את טל בלשכתו ואיחל לו איחולי הצלחה בתחרות האקדמית
צביקה גנדלמן וטל ששון | צילום באדיבות דוברות עירית חדרה
צביקה גנדלמן וטל ששון | צילום באדיבות דוברות עירית חדרה

האולימפיאדה הבינלאומית בכימיה היא תחרות הכימיה הגדולה בעולם, ומשתתפים בה תלמידים מכ 75 מדינות בכל שנה, ארבעה משתתפים מכל מדינה. טל ששון (16), תושב חדרה ותלמיד כיתה י"א מבית הספר גבעול, נבחר לייצג את מדינת ישראל בתחרות, הידועה בשמה, ה'כימיאדה'.

טל לומד כימיה בטכניון ונבחר באמצעות סדרת מבחנים מסננים, להיות אחד מארבעת חברי נבחרת ישראל, הפועלת במסגרת הטכניון, בשיתוף עם משרד החינוך ותכנית 'מדעני העתיד'. חברי הנבחרת לומדים לקראת הכימיאדה על ידי חמישה מדריכים, שאחת מהן, שמשמשת כמאמנת הראשית, גם היא תושבת העיר.

האירוע המדעי נערך מדי שנה כבר מעל ל 50 שנים במדינות שונות בעולם כגון ארצות הברית, צרפת, רוסיה וכו'. השנה הכימיאדה הייתה אמורה להיערך באוסקה יפן, אך בשל הקורונה היא תיערך באמצעות זום לקראת סוף החודש. במסגרת הכימיאדה טל ויתר התלמידים שנבחרו יעשו מבחן בהשגחה, שיתקיים בטכניון עצמו. בשנים הקודמות, התחרות אף כללה מבחן מעשי, אך מאחר והמבחן יתבצע 'מרחוק', השנה לא ייכלל חלק מעשי בתחרות.

לקראת התחרות אירח ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן את טל ובני משפחתו, העניק לטל תעודת הוקרה לכבוד ההישג המרשים ואמר כי "כבוד גדול לעיר חדרה ומערכת החינוך שלה, שאחד מבניה ייצג את מדינת ישראל, באולימפיאדת הכימיה. טל מהווה דוגמא ומופת להתמדה ומוטיבציה גבוה מאוד שאיתם ניתן להגיע להישגים מרשימים".

מנהל בית הספר גבעול רשף בורדה, מסר: "טל הוא תלמיד חרוץ, לומד עצמאי במלוא מובן המילה, ואנחנו גאים בו מאד על ההישג המרשים, ברור לנו שאלה בעיקר הכישרון והמוטיבציה של טל שמביאים אותו לרמה גבוהה שכזו של יכולת, ומאחלים לו בהצלחה רבה".

טל ששון | צילום באדיבות דוברות עירית חדרה
טל ששון | צילום באדיבות דוברות עירית חדרה
הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות