fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעלי עסקים ברחוב הנשיא בחדרה: הסגר הוא מכת מוות

כבר מספר שנים, מאז פתיחת הקניונים החדשים, שרחוב הנשיא גוסס. ועכשיו הוא כבר מת. בעקבות הסגר השני. שרון פרץ: "אני חסר אונים"
רחוב הנשיא היום, בזמן הסגר \ צילום: איילת קדם
רחוב הנשיא היום, בזמן הסגר צילום: איילת קדם

כבר שלוש שנים בקירוב, שרחוב הנשיא בחדרה גוסס. חנויות נסגרות, עסקים ננטשים. המעבר של תושבי חדרה לקניונים החדשים, לא עושה לו טוב. הסגר הנוכחי והשני, שהגיע זמן קצר אחרי קודמו, הוריד עוד מכה אנושה על בעלי העסקים ברחוב, שאינם מצליחים לשרוד אותו. אחדים סגרו את העסק, אחרים חווים ירידה חדה בהכנסות.

רפי בן רפאל, מסוכנות כלי-זמר הממוקמת ברחוב: "מזל שהחנות שלי היא סוכנות. אז יש לנו לקוחות גם בזמן הסגר. להורים שלי יש חנות בהמשך הרחוב, והם לא מצליחים להשכיר אותה".

 

שרון פרץ סגר את השניצלייה \ צילום: איילת קדם
שרון פרץ סגר את השניצלייה \ צילום: איילת קדם

 

רחוב הנשיא הקדים את הקורונה

לשרון פרץ, יליד צפת שעבר לגור בחדרה לפני 15 שנים, כבר אין מה להפסיד. השניצלייה שלו, שהייתה פתוחה עד הסגר הראשון של מרץ, נסגרה. כיום הוא בעיקר שומר על ביתו בת הארבע וחצי. בעוד אשתו מפרנסת את המשפחה הקטנה.

"בגלל הקורונה והסגר, הפכתי לאימא במשרה מלאה", הוא אומר, "הילדה לא בגן וזאת מצוקה על מצוקה". לדבריו, רחוב הנשיא הפך שומם עוד לפני הקורונה. "הרחוב הקדים את הקורונה ועכשיו התוצאות הן פשוט הרסניות", הוא אומר, "הרחוב הזה הוא פשוט יתום ולבעלי העסקים יש בעיה אמיתית. לי עצמי, אין כל תקומה כבר. העסקים פה הולכים וננטשים, זה כמו גידול שמגיע אליך ותוקם אותך. היו לי תשעה עובדים, נשארתי עם עובד אחד, פיטרתי אותו ועבדתי לבד. ואז נאלצתי לסגור וללכת. אני בחוסר אונים".

ומה אתה עושה עכשיו?

"כשבעל עסק מתאדה, אחרי כל כך הרבה שנים, הוא לא יכול להמציא את עצמו מחדש. לא רכשתי מקצוע, ושוק העבודה לא מחכה לי".

 

קובי שפשא, הרווחים ירדו לחצי \ צילום: איילת קדם
קובי שפשא, הרווחים ירדו לחצי \ צילום: איילת קדם

 

"זה רחוב מוכה אסון"

קובי שפשפא, מבית המאפה 'מאפה ברכה' שברחוב הנשיא, לא סגר את העסק. הוא ממשיך לעבוד במאפייה שלו, ביחד עם עובד נוסף. אבל סוגר את הבסטה בשעה ארבע אחר הצהריים. ולא בשעה שמונה, כפי שהיה עד לפני הסגר. לדבריו, הוא חווה ירידה של 50 אחוז בהכנסות ועכשיו יש לו זמן לשבת על כיסא מחוץ לעסק. יותר מידי זמן.

שפשא: "זה רחוב מוכה אסון, אני ממשיך לעבוד ומקווה לימים טובים יותר".

על דבריו מוסיף רפי בן רפאל, מסוכנות כלי זמר: "הרחוב נראה עכשיו עצוב ורע, אני מקווה שעיריית חדרה תמצא לנו פתרונות ותזניק את הרחוב הזה למקום אחר".

 

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "עיריית חדרה היא מהרשויות הבודדות בארץ, שמעניקה הנחות בארנונה בעקבות משבר הקורונה. בחודשים האחרונים, יזמה העירייה פעילויות רבות להגברת המסחר ברחוב. כמו 'חמשישוק', וכמו אירועי בוטיק בימי שישי לאורך הרחוב. ראש העירייה הורה להזרים מיליון שקלים לטובת הסוחרים בעיר, באמצעות תווי קניה לעסקים חדרתיים בלבד. בשנים האחרונות, הוקמו בעיר מרכזי קניות מהמפוארים בארץ. דבר הפוגע במסחר במרכז העיר. לצערנו, הקורונה לא פסחה על העיר חדרה וכפי שהיא פוגעת בכל העסקים בארץ, כך גם בעיר חדרה".

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות