fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזכרון נכונים תמיד לתרום

361 בני אדם תרמו דם במבצע ההתרמה המסורתי בזכרון יעקב
בזכרון נכונים תמיד לתרום
מתנדבי מד"א בזכרון יעקב עומדים דום בצפירה (צילום: דוברות מד"א)

היום, יום ג', בפעם ה-25 ברציפות, נערכה התרמת הדם המסורתית בזכרון יעקב. התקנות לשעת קורונה לא עצרו את ההתרמה, שהתקיימה כתמיד ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. 361 בני אדם הגיעו לתרום דם. במסגרת המבצע, מתרימי הדם משירותי הדם של מד"א קיבלו את התורמים הרבים בשלושה מוקדים שונים במושבה, בכפוף להנחיות משרד הבריאות למניעת הדבקה. ממד"א נמסר כי כל מנת דם יכולה להציל את חייהם של שלושה חולים ופצועים. כך, בהתרמה הוכח שגם תחת המגבלות הרפואיות של סגר הקורונה, שלכאורה מתבקש מהם ביטול של אירועים כאלה ודחייתם לשנה הבאה, אפשר לא לוותר ולהרים התרמה בהצלחה תוך התאמה להנחיות, ולאסוף כמות משמעותית של תרומות שנחוצות היום לא פחות מבכל זמן אחר.

סמנכ"לית שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער, אמרה אחרי ההתרמה: "מספר מנות הדם הגבוה אליו הגענו השנה, על אף המגבלות, איננו מובן מאליו כלל. אני מודה מאוד לכל מי שהגיע לתרום דם למען להצלת חייהם של חולים ופצועים, וכמובן לכל השותפים בארגון מבצע ההתרמה, ובראשם נשיא כבוד ארגון תורמי הדם, שמעון רדליך".

מידע על עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam, ביישומון (אפליקציה) "מד"א שלי", ובטלפון 03-5300400, בו ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב, שמזהה ומבין דיבור.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות