fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם לא היינו שם היו פותחים אחריהן בחיפושים"'

בנס ניצלו באתמול שתי נערת שנסחפו בחוף בית ינאי

בילוי בחוף הים בשבת האחרונה היה עלול להסתיים באופן שונה מהמתוכנן עבור שתי נערות שיצאו מחוף בית ינאי בשני גלשני סאפ. הים היה שקט אך רוח מזרחית חזקה גרמה להן להיסחף לעומק הים מרחק של למעלה מקילומטר מהחוף. "אם לא היינו שם היו פותחים אחריהן בחיפושים"' אמר דוד שייט ותיק ומנוסה.

באותה עת הפלגנו במפרשית מדגם 420 מחוף נעורים צפונה. בעת ההפלגה הבחנו בשתי הנערות כשהן יושבות על הגלשנים ומנפנפות בידיהן. לאחר התלבטות קלה לפשר הנפנופים, החלטנו לבדוק מקרוב האם דרושה עזרה או שמא אלו נפנופים לשלום ואכן כאשר התקרבנו למקום, התברר שהן מבקשות עזרה לאחר שהיו מותשות מחתירה ללא הועיל נגד הרוח המזרחית החזקה שהמשיכה לסחוף אותן הרחק מהחוף לעבר עומק הים".

אנשי ים ותיקים (צילום: רותי ברמן)
אנשי ים ותיקים (צילום: רותי ברמן)

השייטים: צביקה פוגל ודוד בן צבי מחבצלת השרון ומיכה פלד מנתניה זרקו לנערות חבל הנמצא דרך קבע בסירה לכל צרה שלא תבוא בניסיון לגרור את שני הגלשנים לעבר החוף. הם נזכרים: "העלינו גלשן אחד למפרשית שזו פעולה לא פשוטה והורנו לנערות לשבת יחדיו על הגלשן השני ולאחוז היטב בחבל כאשר בקצהו השני אוחז אחד השייטים. כאשר המפרשית הקטנה המיועדת לשני שייטים עמוסה בגלשן סאפ והרוח המזרחית העזה הנושבת מולם נוטה להרים את הגלשן ולהעיפו מהמפרשית, הצליחו השייטים לגרור את הגלשן עליו יושבות שתי הנערות ולהביאן בשלום עם הגלשנים שלהן לחוף בית ינאי. רוח מזרחית היא מסוכנת לגלשני סאפ מהסיבה שבהרף עין מרחיקה את הגולשים אל עומק הים והחזרה בחתירה בסאפ היא קשה מאד עד בלתי אפשרית", מסבירים השייטים ומקווים שלא יתקלו בעתיד בסיטואציה דומה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות