fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלי איזגייב מחדרה, שאביו הקשיש החלים מקורונה: "שימו מסכות"

איזגיה איזגייב, 80 מחדרה, חלה בקורונה ואושפז במצב קשה בבית החולים הילל יפה בעיר. בנו, אלי, שהה בבידוד ולא יכול היה לבקרו. "בכלל לא חשבנו על קורונה", הוא אומר היום.
מטפל באבא: אבי איזגייב \ צילום: איילת קדם
מטפל באבא: אבי איזגייב צילום: איילת קדם

ביום שישי לפני שבועיים, בשעות הצהריים, נפל אביו  הקשיש של אבי איזגייב, איזגיה שמו,  באמצע הרחוב. ככה, פתאום, בלי שום התראה מוקדמת. בלי סימנים מוקדמים שיכולים להעיד כי חלה בקורונה. "הייתי בטוח שזה בגלל השרב, היה חם מאוד באותו יום", אומר בנו אבי. "אבא שותה לפעמים וודקה. חשבתי שהוא שתה, קיבל מכת חום ונפל". הוא עצמו, שהה באותו זמן בעבודה. שכנים הרימו אליו צלצול. כשענה לטלפון, וסיפרו על מה שקרה. "הגיע אמבולנס, עזבתי את הכול ומיהרתי לבית החולים", הוא משחזר. "פחדתי".

 

"לא חשבתי על קורונה"

הפחד לאבד את האב הקשיש, ליווה אותו כל הדרך לבית החולים. וגם כשהיה שם, לצד אביו, בחדר המיון. "אימא שלי מתה לפני שנתיים, כשהייתה רק בת 71", הוא משחזר. "פחדתי לאבד גם אותו. לא חשבתי על קורונה, בכלל לא. חשבתי שזה בגלל השרב שהיה בחוץ".

במשך כל אותו יום, שהה איזגייב לצד אביו. האב לא דיבר הרבה ולא שיתף את בנו בתחושותיו. "ככה הוא בדרך כלל," אומר איזגייב היום, "לא מדבר הרבה". עד אחת בלילה שהה לצד אביו. "בשעה אחת בלילה העלו אותו למחלקה, אני אפילו לא יודע לאיזו מחלקה של בית החולים העלו אותו. והלכתי הביתה. בבוקר שלמחרת, התקשרו אלי ואמרו לי שאני צריך להיות בבידוד למשך שבועיים, כי אבא חולה בקורונה. הוא עצמו, לא ענה לטלפון".

 

"אסור היה לי לבוא לבקר"

שיחת הטלפון עם בית החולים היממה אותו, כך הוא אומר. כיוון שהוא עצמו, 52, נשוי ואב לילדים, החליט איזגייב לעשות את הבידוד לבדו, בביתו של אביו הסמוך לשלו, בשכונת בית אליעזר בעיר. "אסור היה לי לבוא לבקר אותו בבית החולים", הוא אומר, "ואבא גם לא ענה לי לטלפון. במשך שבועיים, לא היה לי איתו קשר בכלל. אחר כך, קצת לפני שהשתחרר מבית החולים, נתנו לי לדבר איתו סוף סוף. הוא אמר לי שהכול בסדר איתו, אבל ידעתי טוב מאוד שזה לא נכון".

חשבת שאבא שלך יחלים?

"אצלינו במשפחה, הגברים חיים עד גיל מבוגר. והוא בנאדם חזק. אז האמנתי שהוא יעבור את זה".

ואכן: אביו החלים, כבדרך נס.

 

"אני מביא לו דברים"

בימים אלה, שוהה איזגיה איזגייב בביתו ומתקשה לתפקד. היות וכאשר נפל, שבר את ידו. בנו, אבי, מביא לו מצרכים ואוכל מבושל. "אבא לא רוצה לגור בינתיים איתנו, עד שהיד תבריא", הוא אומר, "אלא מעדיף להמשיך לגור בבית שלו. אז אני עושה הכל בשבילו ומכין לו אוכל".

לדבריו, אחרי שחלה אביו בקורונה, היה במצב קשה והחלים, הוא כבר לא יוצא מהבית. "הילדים שלי, למזלי, לא נדבקו בקורונה וגם אני יצאתי שלילי בבדיקה", הוא אומר. "אבל אנחנו נזהרים. אני מציע לכל המבוגרים: תשמרו על עצמכם ושימו מסיכות. זה משהו שחייבים לעשות".

 

מבית החולים הילל יפה בחדרה, נמסר לפני כניסת יום הכיפורים כי במרכז הרפואי מאושפזים 60 מטופלים מאומתים לקורונה. מהם 27 במצב קל, תשעה במצב בינוני ו-24 במצב קשה. מהם שישה במצב קריטי. 

ביממה האחרונה, נפטרה מקורונה אישה בת 80 מכפר קרע. האישה סבלה ממחלות רקע.

 

יש לכם סיפור? דברו איתי.
ayeletked@gmail.com

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר או בפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות