fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיסטר פרנקו ומדאם יהודית

הוא נולד בבית מסורתי ולמד בבית ספר דתי. עוד כשהיה ילד ידע שהוא לא כמו כולם, ובכל זאת שנים לקח לו 10 שנים להבין שהוא הומוסקסואל. אוהד פרנקו מחדרה מתפרנס היום מ"יהודית לאב", דמות הדראג שיצר, חי עם בן זוג וחולם להיות אבא. ותודה לציונה פטריוט

יהודית לאב היא דיווה מוחצנת ופרועה עם רעמת שיער שופעת (לא משנה באיזה צבע) שמלה נוצצת, מחשוף שופע ופה גדול. אפשר להגיד שהיא די האלטר-אגו המוחלט של היוצר שלה והבחור שמאחורי הפאה.

אוהד פרנקו היה ילד מופנם וסגור שגדל במשפחה מסורתית, התחנך בבית ספר דתי וממש לא היה מסוגל להיפתח ו"לבלוע" את העולם כמו יהודית.

"מי שמכיר אותי ואת יהודית לא מאמין שזה אותו האדם. ברגע שאני שם את הפאה אני עושה סוויץ', מתחיל לדבר בלשון נקבה והופך להומואית קשה", הוא צוחק, "זה כיף לעשות את ההפרדה הזו, וזה כל כך מצליח עד שנפוצה שמועה בעיר שהפכתי באמת להיות אישה. אמרתי, 'סבבה, כל עוד מדברים עליי, זה אומר שאני קיים' וכל עוד המשפחה והחברים מקבלים אותי, אני לא סופר אף אחד".

20151110_205451

בכל זאת חדרה עיר די שמרנית.
"מאוד שמרנית. בהתחלה זה היה אחד הפחדים הכי גדולים שלי, איך יקבלו את הדראג ואותי. חשבתי לעזוב לעיר אחרת. בסוף החלטתי להישאר כאן, והיי, אני עוד גר באולגה ד', השכונה הכי שמרנית כאן. לקח לי הרבה זמן, אבל ברגע שהשלמתי עם עצמי, כל הסביבה שלי השלימה עם זה. השכנים מפרגנים, גם גברים מתים על יהודית.

"אני אעביר כאן מסר לכל החברים שבארון, ויש כאלה מלא בחדרה. תהיו מי שאתם, כי חדרה עיר מדהימה ומקבלת את כולם. החברים הכי סטרייטים ו'ערסים' קיבלו אותי בזרועות פתוחות. פשוט תהיה מי שאתה".

השראה מציונה פטריוט

יהודית לאב היא בעצם אוהד פרנקו, רווק בן 27, שנולד בגבעת אולגה ובה הוא מתגורר עד היום עם אמו. הוא מגדיר עצמו אדם מאמין, "מנשק מזוזות, אומר הרבה 'ברוך השם'", הוא צוחק, "יהודית היא הגרסה הנשית שלי. מאמינה ברבנים, מבוססת גם על הנשים המזרחיות של פעם שהיו מפרקות את הפולים בחצר, מרוקאית חמה כזו, היא השכנים שלי. היא מאוד מוחצנת, הרבה דרמה, לא רואה בעיניים, צוחקת על כולם ועל עצמה. בהופעות אני רוקד כאילו אין מחר, מנענע את כל הגוף, אבל כילד התביישתי שאני שמן, לא הייתי מהילדים השמנים שחוטפים מכות, כי תמיד הייתי מצחיק, אבל מופנם".

הוא תמיד רצה להיות שחקן, נהג להופיע בקביעות בהצגות בית ספר, אבל לא חשב שיוכל לפרוח מעבר לכך. "לצערי, בעולם הבידור אתה צריך להיות עם גוף שרירי וקוביות בבטן, מה שאני לא. קשה מאוד לאנשים כמוני להתקדם בתחום הבידור, אז הדראג מגשים עבורי את החלום", הוא אומר.

20170811_185658

ההארה הגיעה בחג הפורים לפני כשנתיים. פרנקו וידידה נסעו למסיבת תחפושות במועדון תל אביבי, אותה הנחתה ציונה פטריוט, דמות דראג קווין, שהיא אולי הידועה בישראל ומגולמת על ידי השחקן יובל אדלמן. פרנקו, שהגיע מחופש לאישה, הביט בציונה והרגיש את הבטן שלו זזה. "הייתי בן 25, לא איזה ילד שמשתעשע עם העקבים של אמא, אבל הסתכלתי על ציונה ואמרתי, 'אני גם אהיה דראג'. אולי לא במקרה התחפשתי לאישה במסיבה, אבל אמאל'ה, איזו אישה מכוערת הייתי, עם פאה לא איכותית, אבל אפילו ככה התחילו איתי שם לסביות שחשבו שאני אישה אמיתית. הייתי מבסוט מזה שאני מחופש כל כך טוב".

הוא סיפר לחבריו מהקהילה הלהט"בית שהוא רוצה לעסוק בדראג, שמח שהם לא שפטו אותו ונעזר בהם לכתוב את הדמות של יהודית. המוזות וההשראות שלו היו דמותיהן של טלולה בונט וציונה פטריוט, שתי דראגיסטיות שגרמו גם למיינסטרים הישראלי לבוא להופעות דראג. בהתחלה בחר פרנקו את הכינוי 'ליידי לאב', "אבל הבנתי שזה לא מתחבר, שאני 'עמך' מדי כדי להיות ליידי", הוא אומר בחיוך.

נעלי אישה, מידה 46

משם המשיך למסע שופינג כדי ליצור את המראה של יהודית, גם כן עניין מורכב משהו. "התחלתי לחפש חנויות בגדים מתאימות, חנויות של פאות. הייתי צריך למצוא נעליים במידה 46 שזו חתיכת כף רגל. הגעתי לחנות דראג בדיזינגוף סנטר שם מצאתי שמלות נוצצות, נעלי עקב, ציצי מסיליקון שמתחבר לחזייה, 'תחת' שאפשר להדביק, אמנם אני חצי תוניסאי, אז יש לי חתיכת ישבן, אבל בחנות מצאתי ישבן נשי יותר", הוא צוחק.

איך אתה שורד בחום הזה עם האיפור הכבד והתלבושות הנפוחות?
"וואו, את לא יודעת כמה זה קשה. אני תמיד אומר מראש בטלפון שאני מופיע רק במקומות עם מיזוג אוויר, בשום פנים ואופן לא מסיבות בריכה וכאלה. כשאני מופיע אני תמיד לוקח איתי תיק איפור קטן, כדי שאוכל לחדש את המייק -אפ והשפתון אם הם ייזלו, לטפוח על הפנים המון שכבות של פודרה".

על ההופעה הראשונה שלו לא לקח תשלום. "רציתי לראות אם אני רוצה את כל זה בכלל. הבאתי למסיבה את הבית המרוקאי, עשיתי לרווקות טקס חינה והייתי בעננים. יצאתי משם עם פרפרים בבטן ומפה התחילה יהודית והיא רק עלתה גבוה יותר".

יהודית לאב מנחה, רוקדת, מספרת בדיחות וגם שרה באמצעות ליפסינג ("בכל זאת, זמר אני לא") בשלל אירועים, תלוי כמובן בקהל ובמקום. אלה יכולים להיות מסיבות רווקות, התכנסויות במקווה, ועדי עובדים, הופעות בליינים או אירועי חינות.

20170828_203044

"בתוך שנה וחצי הפכתי להיות מלכת דראג מוכרת. אני לא עף על עצמי, אבל אני די מוכר בתעשיית הדראג ובכלל בסצנה התל אביבית", אומר פרנקו, "זה נותן לי סיפוק. אמנם אני לא משחק דמות במחזמר ובטח לא במחזה של שייקספיר, אבל יהודית היא דמות בפני עצמה. עד כדי כך שיש לי בבית חדר שהוא רק של יהודית ויש בו שמלות, פאות ואיפור, ובנוסף יש את החדר של אוהד שזה חדר גברי לכל דבר. כשאתה מנהל זוגיות עם גבר, הוא מצפה שתהיה גבר באיזשהו מקום…".

היציאה מהארון

בשנתיים האחרונות פרנקו נמצא בזוגיות. "בן הזוג שלי תומך ומקבל ואפילו בא לקנות איתי כמה דברים לדראג, אבל להתחפש לאישה זה לא הכי מדליק בקטע גברי. לי היה קשה אם היה לי בן זוג שהופך להיות אישה, כי כל החיים נלחמתי להיות עם גבר. תחשבי מה אנחנו הגייז עוברים בחיי היומיום, לכן כשאת נלחמת על משהו כל כך הרבה זמן ובן הזוג שלך כעבור שנה הופך להיות אישה זה לא מובן מאליו".

הוא מספר שתמיד הרגיש שונה, ניסה להבין מי הוא. 10 שנים לקח לו להבין שהוא הומוסקסואל. "לא ידעתי שזה העניין, אבל הרגשתי שמשהו בי לא כמו כולם. עוד בגן קלטתי שאני שונה מחברים שלי. בבית הספר היסודי כבר ידעתי, אבל עוד לא ידעתי להגדיר בדיוק. הייתי שומע הומואים ואומר 'נו, תפסיקו עם השטויות'. כל החיים חיפשתי להבין מי אני בכלל מבחינת מיניות. לקח לי 10 שנים להבין שאני כזה מהפעם הראשונה שהייתה לי משיכה מינית לזכר ועוד שלושה חודשים עד שהשלמתי עם זה".

איך המשפחה הגיבה?
"כשאתה גדל בבית מסורתי זה לא פשוט. יש לי משפחה נפלאה ומדהימה, שכנים וחברים תומכים, ועדיין היה בי הפחד להגיד להם שאני שונה מהם. המשפחה שלי מאוד סגורה ומופנמת. כשסיפרתי לאמא שאני מלכת דראג, היא חשבה בהתחלה שאני רוצה להפוך לאישה, שאהיה טרנסג'נדר. הייתי צריך להסביר לה מה זה אומר ומה אני עושה בדיוק. בהתחלה היא לא עיכלה את זה, והיום היא הכי מפרגנת בעולם".

הוריו של פרנקו גרושים, ולמרות שאביו חי בתל אביב הליברלית, הוא לא ממש קיבל בשמחה את העדפותיו המיניות של בנו. "היה לו ממש קשה עם היציאה שלי מהארון. ממש קשה. סיפרתי לו חצי שנה אחרי שהייתי במערכת יחסים עם גבר, כשכולם חוץ ממנו כבר ידעו. ראו שלקח את זה קשה, הסתגר בתוך תוכו, אחרי חודש לקח אותי לשיחה ואמר לי 'תהיה מי שאתה, אני מאחוריך'. דווקא את העיסוק בדראג הוא קיבל ממש יפה, סיפרתי לו שאני כמו 'בנות פסיה' והוא התעלף מצחוק ואמר 'כל הכבוד, בהצלחה'. פחדתי מהתגובה שלו, אבל הוא דווקא קיבל את עניין הדראג יותר קל מאמא שלי. הכי נוח לי לישון אצלו כשאני מופיע בתל אביב".

אפשר להתפרנס כדראג קווין?
"ברוך השם, חמסה חמסה. עבדתי כמנהל תיקי לקוחות והרשיתי לעצמי לעזוב את העבודה ולחפש משרה חלקית, כדי שאוכל להמשיך עם הדראג. יחד עם זאת יש הוצאות, אני צריך להמציא את עצמי מחדש מדי פעם עם איפור ושמלה, אבל כל עוד אני לא שוכר דירה משל עצמי, ההוצאות הכספיות סבירות בהחלט.

הוא שואף להיות אבא ומספר שהוא עובד קשה מאוד כדי להגשים את החלום הזה. "אני רוצה להיות עם בעל וילד חמוד כזה. כל החיים חלמתי להיות אבא. האחיינים של הם כל עולמי, אם אני לא רואה אותם פעם בשבוע אני מתחרפן מגעגוע".

פרנקו הוא גם ממקימי להקת הדראג "מדאם ארתור" של המרכז הגאה בתל אביב, ובשנה הבאה מצפות להם שתי הופעות, אבל הן רוצות לעשות משהו קצת שונה ממה שעשו עד כה דראגיסטיות לפניהן. "החזון שלנו הוא תיאטרון דראג. עוד לא היה דבר כזה בארץ, והחלום שלנו הוא להציג בתיאטרון הבימה", הוא אומר. השבוע גם השתתף בפרסומות לערוצי הטלוויזיה המסחריים.

יש לך מחשבות לעבור לעיר הגדולה?
"מצד אחד ממש בא לי לחיות את הסצנה התל אביבית, מצד שני כל כך כיף לי השקט הזה בחדרה. עולם הדראג הוא מאוד נוצץ אבל לא כל מה שנוצץ הוא פייטים או נצנצים, זה יכול להיות גם דוקר ולא נעים, אז כשאני רחוק מהסצנה התל אביבית אני רחוק מהנעצים. אני כמובן נוסע הרבה לתל אביב, אבל רק בשביל הדראג, לא יוצא למסיבות בתור אוהד. טפו טפו אני לא צריך לגור בתל אביב כדי לקדם את הקריירה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות