fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כמה צריך להתרחק כדי לשדרג את הדירה?

חריש מלמעלה (צילום: דוברות חריש)
חריש מלמעלה (צילום: דוברות חריש)

מקובל לחשוב כי המעבר לדירה גדולה משמע הוצאה כספית נכבדה. גר בדירת 4 חדרים ורוצה לעבור לדירת 5 חדרים? הכנס את היד עמוק לכיס, או ארוז חפציך וצא לנדודים במרחבי הפריפריה הזולה.

אלא שלעתים אין צורך בכך. השינויים במחירי הנדל"ן בארץ יוצרים פערי מחירים בין יישובים סמוכים, כך שאם מתרחקים מעט, מגלים מחירים מפתיעים ונוחים. כך עולה מסקירה שערך יו"ר לשכת שמאי המקרקעין בעבר, אוהד דנוס, בה הישווה מחירי דירות 4 ו-5 חדרים ביישובים סמוכים.

לפי הסקירה, מחיר ממוצע של דירת 4 חדרים בחדרה עומד על 1.4 מיליון שקלים. דירת 5 חדרים בעיר חריש הסמוכה עומד על 1.3 מיליון שקלים. כלומר, מעבר בין הערים לא רק מאפשר שדרוג הדירה אלא אף משאיר ביד הפרש של 100 אלף שקלים כהפרש בין המכירה לקנייה. המרחק בין הערים, לפי תוכנת ווייז, עומד על 18 ק"מ.

הבדלים נוספים אפשר למצוא גם בין רמת השרון להרצליה. מחיר דירת 4 חדרים ברמת השרון עומד על 2.9 מיליון שקלים בממוצע, בעוד שבהרצליה, הגובלת ברמת השרון, עומד מחירה הממוצע של דירת 5 חדרים על 2.55 מיליון שקלים – כלומר חסכון של 350 אלף שקלים, שהם כ-12% מהמכירה.

מעבר מדירת 4 חדרים בתל אביב (3.5 מיליון שקלים בממוצע) לדירת 5 חדרים ברמת גן (3 מיליון שקלים) ישאיר ביד חצי מיליון שקלים, וכאמור מדובר בערים הנושקות זו לזו. ומעבר מדירת 4 חדרים בראשון לציון (1.65 מיליון שקלים) לדירת 5 חדרים ביבנה (1.45 מיליון שקלים) ישאיר ביד 200 אלף שקלים. המרחק בין הערים עומד על 12 ק"מ בלבד.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות