fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: שלוש מרפסות של בניין חדש קרסו במהלך הלילה

שלוש מרפסות בבניין חדש שטרם אוכלס במלואו קרסו לפתע במהלך הלילה. דירת הבניין: "ישנתי ופתאום שמעתי בום, כאילו שמטוס נכנס בבניין". העירייה: "המבנה הוכרז מסוכן ובוטל טופס 4". הקבלן: "בודקים את כל האספקטים שגרמו לכשל"
מרפסות הבניין שקרסו (צילום: שלומי גבאי)
מרפסות הבניין שקרסו (צילום: שלומי גבאי)

אתמול (אור לראשון) בסביבות השעה 01:30 בלילה, קרסו שלוש מרפסות בקומה השביעית והשמינית של בניין חדש ברחוב נחל פרת 3 בחדרה, המאוכלס בשתי משפחות בלבד. כמה דקות אחר כך, הגיעו כוחות גדולים של הצלה ומשטרה לדירותיהם של שתי המשפחות המתגוררות בבניין, בקומה הראשונה והרביעית, ובקשו מהם להתפנות. לא היו אבדות בנפש.

מורן שמייב, המתגוררת בקומה הראשונה של הבניין: "ישנתי ופתאום שמעתי בום, כאילו שמטוס נכנס בבניין. קפאתי". לילה רבייב, המתגוררת בקומה הרביעית: "חשבתי שנפל טיל, כל הבניין זז. מה שבטוח הוא שאני לא נכנסת יותר לבניין הזה".

היום (שני) בבוקר, הגיעו דיירי הבניין שרובם הגדול טרם אכלסו את דירותיהם ועמדו בקרבתו, עוקבים מקרוב אחר עבודות הפינוי של שברי המרפסות שקרסו, בעוד שטח הבניין עצמו תחום וסגור בסרט ואיש אינו מורשה להיכנס אליו.

מורן שמייב, נשואה ואם לשני ילדים בני שבע ושנתיים, המתגוררת בבניין רק יומיים, מנסה לעכל, ללא הצלחה, את שאירע בלילה: "מי מבטיח לי שגם מרפסת הדירה שלי לא תקרוס עד הערב? מדובר בבניין חדש, אלוהים ישמור. חיים פה אנשים. את הלילה בילינו במכונית, עד ששכן בבניין הסמוך לקח אותנו לישון אצלו בדירה".

צילום: שלומי גבאי

גם לילה ואלכס רבייב המתגוררים בקומה הרביעית של הבניין, מתקשים לעכל. לילה, שחזרה הביתה מעבודתה ככוח עזר בבית החולים ועדיין לבושה במדים הלבנים של בית החולים, לא הספיקה להוציא מהדירה בגדים ואף לא את ספרי הלימוד של שני ילדיה, בני 6 ו-12 שנים: "הגעתי הביתה מהעבודה באחת ורבע בלילה ואחרי רבע שעה נשמע פיצוץ. הילדים שלי חטפו טראומה ובכו בלי הפסקה במשך שעות. אנחנו גרים בבניין רק שלושה ימים וזאת טראומה, מה שחטפנו. נורא שמחנו כשנכנסנו לדירה החדשה, קנינו רהיטים חדשים וסידרנו הכול. עכשיו אנחנו בחוץ, בלי כלום. הילדים לא מדברים, רק בוכים ולא הלכו היום לבית הספר. אין להם תיק, אין ספרים, אין כלום. אני רוצה את הכסף שלי בחזרה כי את האמון בעניין הבניין הזה, כבר איבדתי".

אלעד לוינגר, נשוי ואב לתאומות בנות חמישה חודשים, שרכש דירה בת ארבעה חדרים בקומה השמינית גילה שמרפסתו קרסה, כששוטט באינטרנט: "קניתי את הדירה ביוני 2012 וברוך השם ומזל גדול שעוד לא נכנסנו אליה. כשראיתי את המבזק בווינט המודיע על מרפסות שקרסו בבניין בחדרה, ידעתי מייד שזו הדירה שלי והרגשתי שכל העולם קורס עלי ולא רק המרפסת. שמתי פה את כל הכסף שהיה ושלא היה לי והמשכנתא לא נמוכה. כשהגעתי לבניין בלילה, היה בי פרץ רגשות שאי אפשר לתאר אותו. היינו אמורים להיכנס לדירה בשבוע-שבועיים הקרובים. אני עובד בשיווק פרויקטים וקשה לי לעבוד במצב כזה, אבל אחזור בעוד כמה שעות לעבודה. כי מישהו צריך לשלם את המשכנתא".

צילום: שלומי גבאי

מעיריית חדרה נמסר: "המבנה הוכרז מסוכן ובוטל טופס 4 שהוצא לו ועיריית חדרה דורשת מהיזם לערוך בדיקה יסודית של שני המבנים, זה שמרפסותיו קרסו וזה הסמוך לו. מדובר בפרויקט שקיבל היתר בנייה לאחר הצגת כל האישורים הנדרשים על-פי חוק. המבנה קיבל את כל האישורים לרבות אישורי קונסטרוקטור, יציבות המבנה, חוזק החומרים ואיכותם על-ידי הגורמים המוסמכים כפי שנדרש, ורק לאחר השלמת כל האישורים כחוק התקבל טופס האכלוס. ראוי לציין בהקשר זה כי העירייה אינה קשורה במישרין ומי שאמור לתת את הדין הם מי שחתמו על האישורים עד כה. דיירי הבניין הסמוך התבקשו שלא לעשות שימוש במרפסותיהם עד קבלת תוצאות בדיקת העמסה עדכנית. לשתי המשפחות המתגוררות בבניין הוצע דיור חלופי, אך נכון לשעה זו הם בחרו בהסדרים פרטיים. העירייה עומדת בקשר עם הדיירים בשני הבניינים".

מהקבלן המבצע, חברת אורתם-מליבו, נמסר: "נציגינו וגורמים חיצוניים לחברה, נמצאים בשטח ובודקים את כל האספקטים שגרמו לכשל, לרבות תכנון הפרויקט שלא נעשה על ידינו. חשוב להדגיש, כי חברתנו בנתה ומסרה במהלך השנים  אלפי יחידות דיור ומעולם לא נקשר שמנו לאירועים מסוג זה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות