fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: פרויקט לאיתור והעצמת נוער חרדי מנותק

אגף הרווחה של עיריית חדרה החל להפעיל את פרויקט נוח"מ (נוער חרדי מנותק), פרויקט ייחודי לאיתור צרכים וקשיים, להעצמה, העשרה וקידום של נוער חרדי בקהילה.
אנשי מקצוע חרדים, בעלי תארים בחינוך ונוער, עברו הכשרה מתאימה ויצרו קשר עם מוסדות בעיר, במטרה לאתר בני נוער העונים לקריטריונים של השתתפות בתוכנית.
בחודש האחרון אף אותרה דירה במרכז העיר, בה החלה פעילות הפרויקט ועשרות נערים מהמגזר החרדי עושים במסגרת זו את צעדיהם הראשונים בתמיכה וליווי.
את הפרויקט מובילה מחלקת הנוער של אגף הרווחה בעיריית חדרה בראשות מנהלת המחלקה ורדה ביטון, בגיבוי מנהלת אגף הרווחה זיוה הימברג ובעידוד המשנה לראש העיר ומחזיק התיק בועז ביטון, ומפעילים אותו איש החינוך הרב אליהו חג'אג', העובד הסוציאלי המלווה את הפעילות מאיר בן דוב והמתנדב שלומי דיין העושה את פעילותו במסגרת שירות אזרחי למען הקהילה באמצעות פרויקט "עיר ללא אלימות" בראשותה של דבורה עמר.
לדברי בועז ביטון, הוא ביקר בעבר בכנסת, וכמחזיק תיק הרווחה השתתף בדיון מצומצם שעסק בנושא הנוער הנושר ברחוב החרדי.
ביטון: "בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה מדאיגה של נערים ונערות שלא מצאו את מקומם במוסדות החינוך הקיימים, ובהיעדר חלופות הופך הרחוב למוצא אחרון ומקום מפלט, על כל הסיכונים המצויים בו. השירות יינתן בעזרת אנשי מקצוע שיעניקו ליווי מקצועי מתמשך הכולל אפשרות להשלמת השכלה ורכישת מקצוע לעתיד, דבר שיסייע הן במישור הרגשי טיפולי והן במישור המקצועי לימודי".
לאחרונה אף ביקר ביטון בדירת הפעילות יחד עם מנהל מרכז הפנאי "מורשת ישראל" הרב שמעון גבאי, ושוחח עם הנערים.
מדריך הפעילות הרב אליהו חג'אג': "פעם קראו לזה נוער נושר, אבל זו תווית מאוד בעייתית וחד סטרית. היום קוראים לתופעה נוער בסיכון, נוער מתמודד, נוער מאותגר ועוד. מדובר בנוער הנפלט ממוסדות החינוך, מתחיל להתחבר לחברה שלילית, מסתובב ברחובות ועושה מעשים בחוסר אחריות ועם הרבה כאב לב להורים, וכאן נכנסת תוכנית נוח"מ".
מטרת התוכנית הינה ליצור קשר מלווה, מעצים ומעשיר בין הצוות לבין הנערים, סידור מסגרות מתאימות לנערים שאינם במסגרת בכלל או שינוי מסגרת לימודית מתאימה. יצירת קשר עם המורים, קידום פרטני ושיחות חיזוק, שילוב בני הנוער בשיעורים פרטיים לעזרה וסיוע בלימודים. כחלק מפעילות הפרויקט נערכות גם יציאות גיבוש יחד עם הצוות, מסיבות ראש חודש, סדנאות העצמה, טיולים ועוד היד נטויה.
הנערים מגיעים פעמיים בשבוע בימי שני ורביעי, בין השעות 17:00 עד 21:00, הנערים מגיעים לדירה מוארת חמה ומכילה, עם משחקים והפעלות לגילם, ארוחה חמה שהוכנה על-ידי הצוות, ולאחר מכן שיחות פרטניות לחיזוק והעצמה אישית, חיזוק ביטחון עצמי ותעסוקה מבורכת. הנערים מרוצים מהפעילות ומהעשייה והתעסוקה, ואנחנו אומרים: אין ילד רע, יש ילד שרע לו".

ביטון עם הצוות המקצועי (צילום פרטי)
ביטון עם הצוות המקצועי (צילום פרטי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות