fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה: פקחים יימנעו עישון במקומות ציבוריים

אגף האכיפה של עיריית חדרה ירחיב את אכיפת החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים. היחידה לאיכות הסביבה, הפיקוח והעירוני והשיטור העירוני יסיירו ברחבי העיר ויטילו דוחות גבוהים על עברייני החוק
מעשנים
צילום אילוסטרציה פנתרמדיה

תתוגבר האכיפה נגד עישון במקומות ציבוריים בחדרה. העישון במקומות ציבוריים מפריע לתושבים שאינם מעשנים, אשר פונים לעירייה בתלונות רבות נגד

מעשנים
צילום אילוסטרציה פנתרמדיה

התופעה. בעקבות ריבוי הפניות הנחה מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון את מנהל אגף האכיפה העירונית שולי לוי להגביר את האכיפה נגד העוברים על החוק ומעשנים במקומות ציבוריים ברחבי העיר.

עד לאחרונה אכפו את החוק פקחי איכות הסביבה של העירייה, אשר הוסמכו לנקוט סנקציות ולהטיל קנסות במסגרת חוק "הרשויות המקומיות אכיפה סביבתית-סמכויות פקחים" (התשס"ח-2008). לאחרונה השלימו את תהליך ההסמכה גם הפיקוח העירוני ואנשי השיטור העירוני, כך שבאפשרותה של עיריית חדרה להגביר בצורה משמעותית את אכיפת החוק המסמיך הן לאתר מפגעים והן לנקוט בסנקציות נגד הגורמים העברייניים.

לצורך אכיפת חקיקה סביבתית יוצר החוק מנגנון כלכלי אשר במסגרתו ניתן להטיל קנסות שיועברו לקופת הרשות. אי לכך הוא מקנה סמכויות משמעותיות, כולל מתן דוחות, הטלת קנסות גבוהים, הגשת תביעות וסמכויות אכיפה נרחבות נוספות.

בעירייה מציינים כי בעונת החגים צפויים רבים להגיע למתחמים ציבוריים, כולל לקניון, כדי לערוך קניות של מתנות ומצרכים לחג, כך שעשן הסיגריות יפגע באנשים רבים ביותר.

לדברי מנהל האכיפה, "מדובר בקנסות גבוהים של החל מ-1,000 שקל לכל דוח, ולכן אני ממליץ למעשנים לא לעבור על החוק האוסר עישון במקומות ציבוריים, כי לא נאפשר זאת".

עם הרחבת האכיפה של איסור העישון במקומות ציבוריים תתוגבר הנוכחות במקומות ציבוריים ברחבי העיר כדי לרשום דוחות למי שנתפסו מעשנים. בנוסף לאכיפה בקניונים ובמרכזי הקניות, תבוצע אכיפה מוגברת גם במרכז הרפואי "הלל יפה", תחנת הרכבת ובמקומות נוספים.

יודגש כי רוב הפעילות מתבצעת בעקבות דיווחים ותלונות של תושבים על מפגעים ומטרדים שונים. בגין מבצעי האכיפה מגיעים אל עיריית חדרה שבחים מתושבים רבים המודים על השבת הסדר לרחובות העיר.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות