fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדרה בצמרת הרשויות בשקיפות וחופש המידע

סקר שקיפות- התנועה לחופש המידע
סקר שקיפות- התנועה לחופש המידע

בבדיקה של התנועה לחופש המידע בקרב הרשויות החברות בפורום ה-15, נמצא כי חדרה היא בין הבודדות שעומדות ב-100 אחוז מדרישות חוק חופש המידע

במדד השקיפות שביצעה התנועה לחופש המידע לשנת 2018 ניצבת חדרה בין שלוש הרשויות המקומיות שמבצעות 100 אחוז מדרישות החוק בנושא שקיפות וחופש המידע, ובין שתי הרשויות המקומיות היחידות העומדות ב-60 אחוז או יותר גם בהמלצות התנועה לחוש המידע. בסך הכל, ובחישוב משוקלל, ניצבת חדרה במקום השני במדד התנועה לחופש המידע, במרחק 3 אחוזים בלבד מהמקום הראשון.

נתון זה עולה מבדיקה שערכה התנועה לחופש המידע לאחר הבחירות המקומיות בקרב הרשויות החברות בפורום ה־15 (פורום הערים העצמאיות שאינן מקבלות מענקים ממשלתיים) וכן  ירושלים, מול הקריטריונים הקבועים בחוק ומול קריטריונים של שקיפות שאינן מחויבות בחוק.

על-פי תוצאות הבדיקה, רק שש רשויות עמדו בפרסום של יותר מ־85 אחוז מדרישות החוק, מתוכן  חדרה, גבעתיים וחולון שעמדו ב-100 אחוז מדרישות החוק.

סקר שקיפות- חדרה במקום הראשון
סקר שקיפות- חדרה במקום הראשון

בנוסף, בבחינת קריטריונים שמעבר לחוק, רק שתי רשויות, וביניהן חדרה, עומדות ב־60 אחוז או יותר מדרישת השקיפות במובנה הרחב.

בעמותה לחופש המידע מציינים כי הרשויות נדרשות לפרסם לתושבים מידע רב, שצריך להיות נגיש וממוקד. בנוסף לדרישות החוק, בתנועה בדקו גם קריטריוני שקיפות הנהוגים בערים גדולות מסביב לעולם.

בתנועה מציינים כי על הרשויות לחשוב בתחילת התהליך כיצד הן מנגישות את המידע לציבור, וזאת מאחר שהציבור תמיד רוצה לדעת. בסופו של דבר זה עניין של תכנון, ויש לצפות מהרשויות המקומיות להשקיע חשיבה בנושא השקיפות, מתוך הבנה שרוב המידע שנמצא ברשותן שייך לציבור, והוא זכאי להיות חשוף לו בצורה המיטבית ביותר.

יודגש כי בעיריית חדרה פועל צוות שקיפות עירוני שהקים ראש העיר צביקה גנדלמן כדי לשפר את רמת השקיפות של העירייה. מאז הקמתו פועל הצוות לקידום והטמעה של חשיבות הנושא בכל האגפים והמחלקות, והתוצאות מתבטאות היטב בציונים הגבוהים של חדרה בסקרים ובמחקרי שקיפות וחופש מידע.

בין היתר, יוזכר כי בעקבות הפעילות השוטפת מובילה חדרה גם בדירוג שביצעה עמותת שקיפות בינ"ל-ישראל, הסניף הישראלי של ארגון השקיפות הבינלאומי, בשנת 2017  דירגה את חדרה במקום ה-2 במדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות עם ציון 98, לעומת ממוצע ארצי של 74.16.

בעירייה מדגישים כי התוצאות מעידות כי העשייה העירונית מתבצעת תוך הקפדה על טוהר מידות, ניהול תקין, ושקיפות מלאה המאפשרת לתושבים להתעדכן בכל החלטה ובכל הוצאה של העירייה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות