fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הלל יפה: יולדת בת 25 ניצלה ממוות

אשה שנמצאת בהריון מתקדם בשבוע 29 חשה ברע והיתה על סף עילפון, הוכנסה לניתוח חירום לאחר שהרופאים בחדר המיון אבחנו כי היא סובלת מאיבוד דם
בית חולים אילוסטרציה פאנתרמדיה
צילום אילוסטרציה
 ד"ר דוד
ד"ר דוד. קרדיט צילום: ציון יחזקאל

חייה של יולדת מאור עקיבא, 25, שהגיעה לחדר מיון יולדות במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה כשהיא בהריון מתקדם אך באפיסת כוחות ועל סף עילפון, ניצלו בזכות ניתוח חירום והתינוקת שבבטנה שהייתה במצוקה עוברית, ניצלה אף היא. זאת לאחר שהרופאים בחדר המיון אבחנו כי היא סובלת מאיבוד דם משמעותי והבהילו אותה לחדר הניתוח. בסופו של הניתוח התברר כי מקור הדימום הוא קרע בטחול שאירע כנראה כתוצאה מנפילה קלה שנפלה היולדת מספר ימים קודם לכן.

הדבר אירע בשעות הערב המאוחרות, היולדת, הנמצאת בשבוע ה- 29 להריונה, הגיעה לחדר מיון יולדות כשהיא מלווה בבעלה. "האישה נראתה ממש באפיסת כוחות", מתאר ד"ר חיים דוד, מנהל חדר לידה במחלקת נשים ויולדות של המרכז הרפואי הלל יפה. "הפנים שלה היו חיוורות והיא הייתה אפאטית לסביבה. כשחיברנו אותה למוניטור הבחינה המיילדת, גילה פנחסוב, שהעובר במצוקה. היה לנו ברור מיד שהיא ועוברה בסכנת חיים ולכן הועברה בדחיפות לניתוח חירום".

מספר בעלה של היולדת: "יצאנו לראות הופעה בקיסריה, וכבר בכניסה התלוננה אשתי שכואבת לה הבטן. בהתחלה חשבנו שאולי יש לה צירים, אבל היא צעקה וצרחה והתחננה שאקח אותה לבית חולים. צוות רפואי שהיה במקום הזעיק ניידת טיפול נמרץ וכשהגענו לחדר מיון היא כמעט התעלפה לצוות בידיים".

כאמור, היולדת הועברה במיידי לחדר ניתוח, שם אובחן בתחילה מצב חריף של היפרדות שליה העלול להיות קריטי לחיי האם ועוברה. למקום הוזעקו מומחים בגינקולוגיה, יילודים, כירורגיה והרדמה, כדי לעצור את הדימום.

התינוקת חולצה בהצלחה והועברה להמשך טיפול בפגיה, שם היא נמצאת כעת בהשגחה ומצבה טוב. לאחר חילוצה של התינוקת, המשיכה היולדת לדמם. אבחון מהיר של הצוות הכירורגי העלה כי מקור הדימום הוא קרע בטחול. הניתוח ארך כשלוש שעות ובמהלכו קיבלה היולדת עשר מנות דם. האיתור המהיר והטיפול המקצועי אפשר את עצירת הדימום והיא הועברה להתאוששות במחלקה לטיפול נמרץ. ביום שלמחרת, לשמחת בני משפחתה והצוות הרפואי, פקחה עיניים וביקשה לראות את בתה. כיום, שבוע ימים אחרי האירוע הדרמטי, היא מאושפזת בהשגחה במחלקה הכירורגית של בית החולים.

עם התאוששותה ובניסיון להבין מדוע נוצר הקרע בטחול, סיפרה לאחרונה לצוות המטפל, כי מספר ימים לפני כן נפלה בביתה, "נפילה לא נעימה על הברך בגלל שלולית קטנה של מים", כפי שתיארה זאת, "משהו שבהחלט לא חשבתי שהוא בעייתי ושצריך ללכת להיבדק בשבילו. כל ההיריון היה תקין, הבדיקות היו תקינות, והקפדתי לעשות הכול לפי הספר. מי חשב שנפילה קלה כל כך תוביל לכל זה?".

דוד: "המסקנה ממקרה זה, היא שבמהלך ההיריון, כל נפילה, היתקלות בעצם זר ומכה- קטנה כגדולה – מחייבת התייחסות ובדיקה של הרופא המטפל. הריון הוא מצב שונה לגמרי, שבו הגוף מגיב באופן אחר לדברים שעשויים להיות פעוטים או שוליים לגוף ללא הריון. גם אם האישה היא במצב פיזי טוב, וההיריון תקין, הרי שהיא רגישה יותר בהיבטים שונים . מה שחשוב הוא לשמור על ערנות וגם אם זה נראה שולי, לגשת להיבדק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות