fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבן של גרוניך

שנים הוא היה הבן של המורה לזמרה מחדרה, עם החינוך הנוקשה, נוקשה מדי. בגיל 65 המוזיקאי שלמה גרוניך נזכר בעצב בבית שבו גדל ומספר מתי הפסיק לכעוס ומצא את השמחה
שלמה גרוניך בהופעה
שלמה גרוניך בהופעה (צילום: יואב ברונר)

היום ב"חדשות חדרה"

במהלך 18 השנים האחרונות, מאז נישא למיכל אדלר, סולנית שלישיית אדלר והפך אב לשתי תאומות, שחר וים, בנות 16 וחצי, השתנו חייו של המלחין והיוצר שלמה גרוניך, יליד חדרה. הוא כבר לא עצוב, או לפחות הרבה פחות עצוב. "העצב הגיע לחיי טיפין טיפין, בשל החינוך הקפדני של אבי ואובדן אחי ירון, שנהרג במהלך מלחמת יום הכיפורים", מספר גרוניך בראיון מיוחד, "אבל מאז נישואי השניים למיכל אני מאושר", מודה גרוניך. "לפני כן היו הרבה צער ושנים של בדידות. שמחה היא משהו שאני כאילו פחות מיומן בו. אבל גם בתוך השמחה הנוכחית שלי מהול עצב: על העוולות במדינה הזאת, שהורינו בנו אותה בתום ובנחישות ועם חלומות כל כך יפים וורודים שנשברים עכשיו מול עינינו עם השחיתות, הכפייה הדתית והשלום שלא מגיע. אבל בסך הכול, יש בארץ הזאת את האנשים הכי נפלאים בעולם, והחצר של סבא שלי בחדרה הייתה עבורי תמיד מקום שמח שאני אוהב להיזכר בו".

שלמה גרוניך בהופעה
שלמה גרוניך בהופעה (צילום: יואב ברונר)

אוצרות בתוך החולות
הקריירה המוזיקלית של גרוניך ארוכה למדי, אם כי לא מיינסטרימית, וכוללת בין היתר שירים שהפכו לקלאסיקות בתרבות הישראלית. הוא לקח חלק באלבום של שלישיית "קצת אחרת" ביחד עם שם טוב לוי ושלמה יידוב, שיתף פעולה עם מתי כספי באלבום "מאחורי הצלילים", כתב מוזיקה להצגות וסרטים, שיתף פעולה עם נותן גפן, נורית גלרון והקים את להקת "שבא" של נערים ונערות יוצאי אתיופיה. בשנת 2008 הוציא את האלבום "מסע אל המקורות", שנתיים אחר כך אוסף משולש עם שיריו ובשנה החולפת יצא האלבום "אחרי הכל". עד גיל 14, אז נשלח לפנימיית הדסים, גדל גרוניך בחדרה. גרוניך, בן ה~65, נולד בבית היולדות שהיה ממוקם אז בשכונת ברנדס בעיר, ואת שנותיו הראשונות עשה בשיכון ותיקים. כשהיה בכיתה א', עבר לגור עם הוריו ברחוב הרצל 49 בעיר, במקום שהיה בעבר המלון אותו ניהלו סבו וסבתו זאב ובלה סקיבין, מראשוני המתיישבים בחדרה, בית מלון קטן בן שמונה חדרים. גרוניך סיים את בית הספר היסודי ארלוזורוב, שם שימש אביו אהרון ז"ל מורה לזמרה.

"ביתם של סבא וסבתא היה מקלט לעולים שנחתו מספינות והיו להם סיפורים מטורפים בנוסח קארל מאי. מספרים שאפילו בן גוריון לן בבית המלון שלהם למשך לילה אחד, בדרכו מדרום לצפון. כעבור שנים נסגר המלון ואז התגוררו סבא וסבתא בבית הסמוך למלון, שהיו בו חלונות מצוירים שהשמש ריצדה דרכם ואני עברתי עם משפחתי למלון", הוא מספר, "אני זוכר שהילדות בחדרה היתה משובבת נפש, מלאת חוויות. החצר של סבא וסבתא היתה חצר ענקית, במיוחד בעיניו של ילד. עם כמה דונמים של אדמה ושדה ענק, שמאחוריו עצי צפצפה ומפעל קרמיקה. בתור ילדים, הסתובבנו בחולות כדי למצוא חרסים ודימינו את עצמנו לילדים המוצאים אוצרות נפלאים. סבא גידל אווזים ויונים ותרנגולות, את כל הדברים האלה אני נשמתי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות