fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דפני ליף מגיעה לחדרה: "לא יהיה מקום לפטרונות"

"אשמח אם גם תושבי חדרה יצטרפו למיזם, למען אחרים כמו גם למען עצמם", דני ליף יוזמת המאבק לצדק חברתי מגיעה ביום חמישי לחדרה ותציג את התנועה החדשה שהיא עומדת בראשה: "ישראל מחר"
דפני ליף
מפלגה של מניות לציבור. דפני ליף (צילום: מאיה רימר)

דפני ליף, מנהיגת המחאה החברתית ומקימת התנועה "ישראל מחר" תתארח ביום חמישי הקרוב במתנ"ס גבעת אולגה. מי שיזמו את בואה של ליף הם פעילי המחאה החברתית בחדרה, ביניהם צביה שרעבי.  תנועת 'ישראל מחר' הוקמה בספטמבר האחרון, "מדובר בתנועה שאינה מפלגתית", מסבירה ליף. "החברה הישראלית של היום היא חברה קרועה ומשוסעת וזה חורה לי".

דפני ליף
מפלגה של מניות לציבור. דפני ליף (צילום: מאיה רימר)

נכון להיום פועלת התנועה, שבין חברי הדירקטוריון שלה ניתן למצוא גם את חבר הכנסת לשעבר יוסי שריד, ראובן אברג'יל מהפנתרים השחורים דאז, תומר בוהדנה שנפצע במלחמת לבנון השנייה. "את מעט התקציב שהשגנו הוצאנו כבר על שתי הפגנות", אומרת ליף. ומוסיפה שכל אחד יכול לתרום לתנועה ולהצטרף. "הנפקתי מניות כמספר תושבי המדינה ועלות כל מנייה כזאת היא 30 שקלים. המטרה היא להדגיש את השוויון בתנועה ואת העובדה שאין בה היררכיה.

התנועה תחל את פעילותה דווקא בירוחם מיד אחרי הבחירות. פעיליה ייצאו לשם למשך שבוע, כדי לשמוע מהתושבים מה הצרכים שלהם וינדדו בין ערי פיתוח נוספות במשך שבוע. ליף: "החלטתי להתחיל בעיירות הפיתוח ולעשות בהן למען התושבים, תוך שיתוף פעולה עם הפעילים מהמרכז. מדובר במפגש תרבותי ואקטיביסטי שאין ולא יהיה בו פטרונות. התושבים הם שיחליטו מה הם רוצים לשנות ולעשות. כגון שיפוץ מבנים כאלה ואחרים ואנחנו נעזור להם לבצע. המטרה המרכזית היא לתת לאנשים חכות כדי שיוכלו לדוג בעצמם", מסכמת ליף. "אשמח אם גם תושבי חדרה יצטרפו למיזם, למען אחרים כמו גם למען עצמם".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות