fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אם אצטרך להיכנס לכלא – לא אתאבד"

שלום מלכה, בכיר לשעבר בעיריית חדרה שהורשע בקבלת שוחד, מתראיין לראשונה שנגזר עליו מאסר. הוא מספר על עברו כקצין בשירות בתי הסוהר ושוקל לחשוף את האמת מאחורי הפרשה
שלום מלכה
"לא בקו הבריאות". שלום מלכה (צילום: שלומי גבאי)
שלום מלכה
"הילדים כמעט לא מדברים איתי על הנושא". שלום מלכה צילום: שלומי גבאי

"בגלל שאני תמים, נפלתי בפח. אני קרוב לגיל 60 ויש לי תשעה נכדים, אחד מהם שבקרוב יחגוג בר מצווה, בא ואומר לי 'סבא, בבית הספר אמרו לי שאתה נכנס לבית הסוהר'. זו לא ההרגשה נעימה, מה גם שהתמונה שלי הופיעה בעיתונים. אבל החלטתי לדבר ולהתראיין בגלל שהולכתי שולל על ידי גורמים שבשעה הנכונה עוד אחשוף את זהותם. בבוא הזמן עוד אגיד את הכול בלי פחד והצדק ייצא לאור". את הדברים האלה אמר השבוע ל"חדשות חדרה" שלום מלכה, לשעבר בכיר בעיריית חדרה, לאחר שנגזרו עליו 15 חודשי מאסר.

טראומה במעצר
מלכה הורשע ב-11 באפריל בבית המשפט המחוזי בחיפה בחמש עבירות של קבלת שוחד, חמש עבירות של הפרת אמונים ועיברה של מרמה במס הכנסה. העבירות מתייחסות לשנת 2008, כאשר שימש מנהל מחלקת רכב וחניונים בעיריית חדרה. לאחר הסדר טיעון נדון מלכה ל-15 חודשי מאסר בפועל, 15 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 50 אלף שקלים. יחד איתו, גזר בית המשפט גם דינו של יהודה פרץ, ראש אגף המינהל והשיטור בעירייה. פרץ הואשם בארבע עבירות של הפרת אמונים ונידון לארבעה חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי של 12 חודשים וקנס בסך 30 אלף שקלים.

וככה זה עבד: פרץ הורשע בכך שהפנה למלכה אנשים שביקשו לבצע פעילויות שונות על חוף הים, ומבלי שעדכן את הגורמים הרלוונטיים בעירייה. מלכה הורשע בכך שבתמורה לאישורים שהעניק קיבל שוחד. את זה הוא עשה, כך צוין בגזר הדין, מבלי ליידע את פרץ. בארבעה מתוך חמישה מקרים, קיבל מלכה את הכסף מסוכן משטרתי סמוי.

חמש שנים עברו מאז שהתפוצצה הפרשה ועד שנגזר דינו של מלכה. טרם נקבע לו תאריך לתחילת ריצוי העונש ובימים אלו הוא שוקל את המשך צעדיו, ולא שולל את האפשרות המאוד סבירה שייכנס לכלא. הסיטואציה קשה לו. הוא נעצר לפני חמש שנים ושהה 15 ימים בבית המעצר קישון. לדבריו, בעקבות המעצר הוא חלה הסוכרת ובמחלת ריאה שבעקבותיהן נקבעו לו 100 אחוזי נכות. לפני אותו המעצר הוא שימש קצין בשב"ס.

"התקבלתי לשב"ס בשנת 76' כשהייתי בן 22", הוא מספר, "הצטרפתי לשב"ס אחרי השירות הצבאי שאותו עשיתי בחיל החימוש. הייתי סמל ואחר כך צוער וקצין. שימשתי קצין ביטחון והייתי אחראי על ביטחון המבנים והאסירים ואחר כך מפקד אגף. גם שירתי בבית הכלא בשכם שהיה מיועד לאסירים ביטחוניים. מאוד אהבתי את התפקיד והשתמשתי בשיטת המקל והגזר. להיות טוב כשצריך ואם יש צורך אז גם להעניש. האסירים ידעו להעריך אותי ולתת כבוד, עד היום הם מנשקים אותי, אם הם פוגשים אותי ברחוב ואומרים לי תודה על תשומת הלב שנתתי להם ועל היחס".

הכתבה המלאה עם שלום מלכה תפורסם מחר (שישי, 25.4) ב"חדשות חדרה"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות