fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

איש עסקים תרם כרטיסי טיסה לנבחרת השחמט לחירשים

איש העסקים יעקב זיני מחדרה, שמע כי שחקני נבחרת השחמט לחירשים- אילמים של ישראל לא ישתתפו באליפות העולם באוקראינה, כי חברת התעופה ממנה הוזמנו כרטיסי הטיסה פשטה את הרגל. "לא יכולתי לעמוד מהצד כשהבנתי שאם לא אעשה משהו, הם פשוט לא ישתתפו"
שחקני השחמט (צילום: אלדר אריה)
מביאים כבוד. שחקני השחמט (צילום: אלדר אריה)

יעקב זיני, מחדרה איש עסקים בתחום הנדל"ן, הבעלים של "איש מפתח", תרם כרטיסי טיסה לשחקני נבחרת השחמט לחירשים- אילמים. לזיני נודע כי שחקני השחמט נותרו ללא כרטיסי טיסה, לאחר שחברת התעופה ממנה הוזמנו הכרטיסים פשטה את הרגל. השחקנים המיואשים חששו כי לא ייסעו לתחרות המתקיימת מידי שנה באוקראינה.

שחקני השחמט הישראלים הם מהבולטים בעולם ולהם סיכויי זכייה מצוינים. זיני שמע על כך  בערוצי התקשורת השונים והרים את הכפפה. 
"כששמעתי על הנושא, עשיתי כמה טלפונים בכדי להשיג את מנכ"ל העמותה. לאחר שיחה קצרה הודעתי לו כי הנבחרת תטוס לתחרות, ואני לוקח על עצמי לסבסד את כרטיסי הטיסה. לא יכול להיות מצב שבגלל שחברת התעופה פשטה את הרגל הם ייאלצו בעל כורחם לוותר על החלום".

מדובר בהחלטה הכרוכה בלא מעט כסף.

"רובנו אוהבים ספורט. בשביל השחקנים האלו מדובר בגולת הכותרת לכל מאמציהם. מצד שני, לא יכולתי לעמוד מהצד כשהבנתי שאם לא אנקוט פעולה הם פשוט לא ישתתפו. נוצר מצב אבסורדי שדווקא אחרי האכזבה הגדולה מאולימפיאדת לונדון, לאף אחד לא אכפת שהם לא ייצגו את המדינה בכבוד הראוי לה".

מאיגוד השחמט נמסר בתגובה: "איגוד השחמט הישראלי מביע הערכה והוקרה עמוקים ליענקל'ה זיני מבעלי חברת 'איש מפתח', תרומתו הנדיבה והתגייסותו אפשרו את יציאתה של משלחת אלופי השחמט הישראלית לאליפות העולם לשחמט. אנו תקווה כי בסיוע תרומתו יזכה אחד מהשחקנים באליפות העולם".

שחקני השחמט  (צילום: אלדר אריה)
מביאים כבוד. שחקני השחמט (צילום: אלדר אריה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות