fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיר בעלטה

חדרה מנותקת מחשמל. דרכי הגישה לשכונת בית אליעזר נחסמו בשל הצפות שנגרמו בעקבות עליית נחל חדרה על גדותיו, ברגעים אלה אין יוצא ואין בא מהשכונה
הצפות בחדרה
יפיקו לקחים לעתיד. חדרה אשתקד (צילום: חיים טובול)

משעות הערב המאוחרות, העיר חדרה בעלטה מוחלטת ומנותקת מאספקת חשמל. אחרי יום שלם של הצפות גם החשמל פסק, לאחר שתחנת המשנה של חברת חשמל הוצפה. אזרחים פונו מבתיהם.

חנויות הוצפו. חדרה הערב (צילום: חיים טובול)

מזג האוויר הסוער עשה שמות בכל רחבי הארץ, תושבי חדרה עדים בשעות אלה למחזה שלא נראה בעיר במשך עשרות שנים. העיר חדרה פקוקה  בגלל העובדה שדרכי הגישה לשכונת בית אליעזר חסומות ולכן אין כניסה  או יציאה ממנה. הרחובות שהוצפו כליל: חטיבת גולני, חטיבת הנחל ורחוב צהל והכל כאמור בגלל העובדה שנחל חדרה עלה על גדותיו. עומסי התנועה מורגשים כבר שעות ארוכות, ונראה כי בדקות אלה ממש העומסים בשיאם כאשר גם ברחובות במרכז העיר כמו הרברט סמואל, הנשיא, ושכונת ניסן התנועה עומדת.

שוחה בין השכונות. בית אליעזר הערב (צילום: ארטיום קורולנק)
רק אוטובוס רשאי לעבור. הכיכר המובילה לשכונת בית אליעזר (צילום: ניר אברהם)

עדי, תושב העיר שיצא בשעה שלוש מעבודתו באזור התעשייה לכיוון ביתו בבית אליעזר נמצא עדיין בפקק והגיע עד הכיכר הראשונה של כביש הגישה החדש שנמצא ברחוב חטיבת גולני מספר: "זה מחזה מדהים שאי אפשר לתאר אותו במילים. מצד אחד יש כעס מעצם העובדה שהגענו למצב הזה ואני כבר שלוש שעות בדרך שאורכת עשר דקות, אך מצד שני צריך לראות כדי להאמין. אני לא זוכר דבר כזה בשכונה ואני כאן כבר עשרות שנים. הכיכר עצמה מכוסה בלפחות מטר של מים, ואילו בשדות הסמוכים לה המים כבר בגובה של יותר ממטר וחצי".

מהמוקד העירוני נמסר כי דרך הגישה היחידה שפעילה בדקות אלה לתוך השכונה או ממנה היא קווי אוטובוס להם הוקצה נתיב מיוחד ומורשים לעבור במים העמוקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות