fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מליאת מועצת חוף הכרמל בחרה בשיתוף פעולה עם אנרג'יאן

חברי מועצת חוף הכרמל מצביעים בעד שיתוף הפעולה (צילום: אבי ברומברג)
חברי מועצת חוף הכרמל מצביעים בעד שיתוף הפעולה (צילום: אבי ברומברג)

שיתוף פעולה ראשון מסוגו בארץ יצא אמש לדרך בין המועצה האזורית חוף הכרמל לחברת האנרגיה אנרג'יאן, בעלי המאגרים 'כריש' ו'תנין', כשברוב קולות אישרה מליאת המועצה כינון שיתוף פעולה קהילתי ארוך טווח עם החברה.  חברי המליאה בירכו על שיתוף הפעולה עם אנרג'יאן.

נציגי אנרג'יאן הציגו את פרופיל החברה בפני חברי המליאה ונתנו סקירה על שלבי הפרויקט עד הזרמת הגז לחופי ישראל בתחילת שנת 2021. מנכ"ל אנרג'יאן ישראל, שאול צמח, השיב לשאלות הרבות של חברי המליאה והתושבים. עוד עדכנה המועצה כי בתקופה הקרובה יוקם צוות משותף שיפעל לקידום פרויקטים בתחומי הקהילה השונים, בראייה ארוכת טווח. בדיון השתתפה גם מנהלת קשרי חוץ של אנרג'יאן ישראל, חגית גניש גיל, שתוביל את הצד הקהילתי בשיתופי פעולה.

חברת אנרג'יאן, הפעילה בתחום האנרגיה באזור המזרחי של הים התיכון, מוכרת בישראל כחברה שרכשה משותפות נובל אנרג'י ודלק את המאגרים 'כריש' ו'תנין' בשנת 2016, במסגרת שבירת המונופול על הגז הטבעי בישראל ועידוד התחרות בתחום. את האסדה הצפה שתשמש את המאגרים בונה החברה בימים אלה בסינגפור. האסדה תמוקם על פי הבאר, במרחק של כ-90 ק"מ מן החוף, ותהיה הראשונה מסוגה באזור המזרחי של הים התיכון. לאחר הטיפול בגז על גבי האסדה יוזרם לחופי ישראל גז נקי, הקונדנסט שיופק במסגרת התהליך יאוחסן בבטן האסדה ויימכר לשווקים באזור. באנרג'יאן הדגישו את היתרון של אסדת הפיתוח הצפה, שתוכל להציע תשתית קיימת וכלכלית עבור מאגרים נוספים בעתיד, קטנים ובינוניים בקרבת המאגר (לא בהכרח של אנרג'יאן). החברה פעילה למעלה מ-30 שנים ביוון, ומחזיקה בפרויקטים גם במונטנגרו. בישראל זכתה אנרג'יאן ברשיונות חיפוש עבור חמישה בלוקים נוספים במים הכלכליים של ישראל לפני כשנה. לפני כשנה הונפקה אנרג'יאן בבורסת לונדון, ולאחרונה נרשמה למסחר בבורסת תל אביב (מדד ת"א 35), זאת לאחר שמנכ"ל הקבוצה, מתיוס ריגס, הבטיח להנגיש את אנרג'יאן למשקיעים ולציבור בישראל.

ראש מועצת חוף הכרמל, אסיף איזק, אמר: "בחוף הכרמל אנחנו לא NIMBY. אנחנו מברכים על הוצאת הגז הטבעי בשיטת FPSO (אסדה צפה) על פי הבאר במתכונת של חברת אנרג'יאן. כשאר אזרחי המדינה אנחנו רוצים את הגז, מבינים את החשיבות אסטרטגית והאנרגטית למדינת ישראל".

מנכ"ל אנרג'יאן בישראל, שאול צמח, אמר: "אנו רואים חשיבות רבה בקיום יחסי שכנות טובה עם הקהילה המקומית והמועצה האזורית חוף הכרמל. אנו מברכים על קבלת הפנים הידידותית מצד ראש המועצה וחבריה, נשמח לשתף פעולה ולקדם עשייה משותפת למען כלל הקהילה של חוף הכרמל".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות