fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זכרון יעקב לא תצטרף לתאגיד המים

המאבק של תושבי זכרון יעקב השתלם. לאור הדיונים האחרונים בכנסת, המושבה לא מחויבת לחבור לתאגיד המים בשנה הקרובה
הפגנת תושבי זכרון לפני כחודשיים (צילום: ליאת אהוד)
הפגנת תושבי זכרון לפני כחודשיים (צילום: ליאת אהוד)
הפגנת תושבי זכרון לפני כחודשיים (צילום: ליאת אהוד)
הפגנת תושבי זכרון לפני כחודשיים (צילום: ליאת אהוד)

ביום ראשון התקבלה החלטה שזכרון יעקב לא תצטרף לתאגיד המים מעיינות העמקים. ההחלטה התקבלה במהלך פגישה שהתקיימה במועצה בנוכחות ראש המועצה אלי אבוטבול, יחד עם חברי הקואליציה והצוות המקצועי בעניין, לאחר שאושר בכנסת לדחות בשנה את חובת ההצטרפות לתאגיד.

ההחלטה שלא להצטרף לתאגיד נבעה גם מהעובדה שהחוק בעניין שאישרה הכנסת מבטל את הסנקציות שהוטלו על הרשויות הלא מאוגדות ומאפשר להן עדכון אגרת הביוב ושימוש בקרן שיקום לטיפול בתשתיות המים והביוב.  לפני כשנה הוחלט שזכרון יעקב תצטרף לתאגיד מעיינות העמקים שכולל את היישובים יקנעם, טבעון ורמת ישי, החלטה שאמורה הייתה לייקר את חשבונות המים של התושבים, מה שהוביל אותם לפתוח במאבק כנגד ההצטרפות לתאגיד זה. מאבקם של תושבי זכרון יעקב בעניין כלל הגעה לכנסת, הגשת עתירה וגם הפגנה כנגד ההצטרפות שמשתתפיה צעדו לאורך המדרחוב של המושבה כשבסיום המסלול הם גם נכנסו לישיבת המליאה שהתקיימה באותו יום, במטרה לדון בנושא.

יגאל הקר, אחד מיוזמי קיום ההפגנה שהתקיימה לפני כחודשיים אומר על ההחלטה שלא להצטרף לתאגיד המים: "הצלחנו לעצור את הכניסה של זכרון יעקב לתאגיד המים בכוחות משותפים של מספר תושבים וחברי מועצה יקרים, מאיר ואנונו ועורכת הדין נעמה צורף. כולנו ארגנו הפגנה, החתמנו על עצומה נגד הכניסה לתאגיד, נסענו לכנסת לועדת הפנים לדיון בנושא תאגידי המים, הוגשה עתירה בעניין. ברצוני להודות לכל התושבים שעזרו ותמכו ותרמו והגיעו להשתתף בהפגנה. ההצלחה היא של כל התושבים".

חבר המועצה ואחד ממובילי המאבק כנגד ההצטרפות לתאגיד המים, מאיר ואנונו: " אני שמח על המאבק העיקש שניהלו חבריי. את המאבק ניהלנו גם בשיתוף חברת הכנסת מירי רגב שבעזרתה הצלחנו להשיג את מבוקשנו. תושבי זכרון יעקב גילו מעורבות ואכפתיות בנושא וקיבלנו מהם רוח גבית. אילולא מאבקנו, כנראה שהמועצה והעומד בראשה היו נכנסים לתאגיד בראשון לספטמבר כמו שהם תכננו. בסופו של התהליך אני שמח על ההחלטה הנבונה שהתקבלה ומקווה שבעתיד יתקבלו החלטות נוספות לטובת זכרון יעקב ותושביה".

הסיפור המלא ביום שישי ב"כל זכרון"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות