fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"הגיע זמן לעשות חושבים על חשיבות הותמ"ל"

מיקי חיימוביץ' ממפלגת כחול לבן הגיעה לחוג בית בחדרה והתייחסה לתוכנית הבנייה במזרח העיר ולהפקת הגז מהים: "לצערי הרב אין לנו אלטרנטיבה אחרת"
מיקי חיימוביץ' בחוג הבית בחדרה צילום: מוריס סוויסה
מיקי חיימוביץ' בחוג הבית בחדרה צילום: מוריס סוויסה

אשת התקשורת מיקי חיימוביץ' הגיעה בשבוע שעבר לחוג בית, שנערך בביתו של גיל שגן, מחברי "מחוברים" בחדרה". חיימוביץ', המדורגת 7 ברשימת מפלגת כחול-לבן לכנסת, היא הרביעית מבין חברי המפלגה שהגיעו לקראת הבחירות לביקור בחדרה מטעם "מחוברים".

חיימוביץ' מאיישת את המשבצת הסביבתית ומגיעה לפוליטיקה הארצית עם חלומות גדולים על שינוי וגישה אופטימית מדבקת. "כשעזבתי את החדשות הייתה לי תחושה של מיצוי ואפילו סוג של אלרגיה לפוליטיקאים ולפוליטיקה ולא רציתי להתעסק בכלל באקטואליה. החלטתי על פסק זמן מעשייה תקשורתית ושאני רוצה לעשות שינוי".

השינוי הגיע בדמות הקמפיין 'יום שני ללא בשר' (meatless Monday), לקידום המודעות להפחתת צריכת בשר, אותו קידמה חיימוביץ' כטבעונית. היא קיבלה הצעה לחזור לתקשורת ולהוביל את "המערכת", סדרת תחקירים בנושאי חברה וסביבה. את בני גנץ הכירה באופן אישי כיו"ר הוועדה הציבורית של נט"ל שהיא הייתה חברה בה, והחליטה לחצות את הקווים ולהיכנס לפוליטיקה. "החלטתי שמדובר בהזדמנות לעשות שינוי ולהשפיע. היה גם ברור שמדובר בגוף אותו מוביל אדם שהוא ישר וערכי והגיע לפוליטיקה מהסיבות הנכונות. בפעם הראשונה מזה הרבה שנים קמה אלטרנטיבה שלטונית ראויה".

השאלות שהגיעו מהקהל החדרתי התמקדו בעיקר בנושא הסביבתי. כשנשאלה בנוגע לתחנת הכוח וזיהום האוויר, השיבה חיימוביץ כי יש להתמקד במעבר מדלקים פוסיליים (נפט, פחם וגז) לאנרגיה מתחדשת ואף הסבירה את המשפט מעורר המחלוקת שאמרה בנושא. "הגז עדיין הרבה יותר טוב מפחם, אבל זה דלק פוסילי, לכן אנחנו צריכים להתמקד באנרגיה מתחדשת ופחות תחנות כוח על בסיס גז. כשאמרתי להשאיר את הגז באדמה זה היה חלק ממשפט שלם שאמרתי בנוגע למושג הסביבתי. היום בעולם ברור שצריך להפסיק את השימוש בדלקים פוסיליים אם אנחנו רוצים להגיע לעצירה של ההתחממות הגלובלית. יש מקומות שיש בהם כל כך הרבה אנרגיה מתחדשת שהם מחליטים להשאיר את הגז באדמה. אנחנו לא שם לצערי הרב, אין לנו אלטרנטיבה אחרת כרגע. אך ככל שנגביר את האנרגיה המתחדשת בארץ, נוכל להשתמש בגז כסוג של ביטחון אנרגטי. במדינה כמו גרמניה, שיש להם הרבה פחות שמש מאתנו, עומדים על 40% שימוש באנרגיה מתחדשת, לעומת 3% אנרגיה מתחדשת בישראל".

מיקי חיימוביץ' בחוג הבית בחדרה צילום: מוריס סוויסה
מיקי חיימוביץ' בחוג הבית בחדרה
צילום: מוריס סוויסה

שאלה מקומית נוספת הגיעה מתושבת שכונת בית אליעזר ועסקה בנושא תכנית הותמ"ל לבניית אלפי יחידות דיור במזרח העיר. "מצוקת הדיור שהייתה לפני כמה שנים הביאה להקמת הותמ"ל והיום הגיע הזמן לעשות חושבים על חשיבות הגוף הזה ועל מה שיצר. ברגע שבונים שכונה אין דרך חזרה ואנחנו צריכים לחשוב על מדינת ישראל בעוד חמישים שנה. מה אנחנו רוצים פה, בטון מצפון לדרום? חייבים לחשוב על כל שכונה כזאת פעמיים. אי אפשר רק לבנות".

 

 

מיקי חיימוביץ' בחוג הבית בחדרה

צילום: מוריס סוויסה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות