fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דניאל מרקוביץ מנתניה במקום הראשון בתחרות למדענים צעירים

בסמוך ליום הולדתו של המדען אלברט איינשטיין בתחרות "מדענים צעירים" קטף השבוע דניאל מרקוביץ', תלמיד בית הספר תמר אריאל בנתניה את המקום הראשון בארץ. לתחרות מוגשים פרוייקטים מחקריים והנדסיים שבוצעו בשנה האחרונה על ידי תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ.
דניאל מרקוביץ. צילום עצמי
דניאל מרקוביץ. צילום עצמי

דניאל מרקוביץ', תלמיד בית הספר תמר אריאל קטף השבוע את המקום הראשון בארץ בתחרות "מדענים צעירים" שהתקיימה במוזיאון המדע בירושלים.

מדובר בתחרות ארצית המתקיימת זו השנה  ה – 22 כחלק מאירועי השבוע הלאומי למדע, החל בסמוך ליום הולדתו של המדען אלברט איינשטיין. לתחרות מוגשים פרוייקטים מחקריים והנדסיים שבוצעו בשנה האחרונה על ידי תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ. יוזמי התחרות מאמינים כי התחרות הינה אמצעי חשוב לקידום היצירתיות במדעים וטכנולוגיה, ולטיפוח מצויינות בתחומים אלה.

התחרות הינה חלק מתוכניות המחקר והפיתוח של האיחוד האירופי לעידוד הקשר ושיתוף הפעולה בין מדענים צעירים באירופה, ושל התחרות העולמית היוקרתית INTEL- ISEF     המתקיימת בארצות הברית בחסות אינטל.

הזוכים בתחרות הארצית מייצגים את ישראל בתחרויות מדענים ומפתחים צעירים ברחבי העולם  ובתוך כך – זוכים במלגות לימודים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

השנה הוגשו לתחרות 210 עבודות, כאשר 7 מתוך העבודות שעלו לגמר קיבלו צל"ש, 2 קיבלו את המקום השלישי, 2 במקום השני ושניים במקום הראשון.

הרעיון לעבודת החקר החל במסע של תנועת בני עקיבא. דניאל, תלמיד כיתה יא' במסלול העתודה למדעים וטכנולוגיה, המשמש כמדריך בתנועת הנוער בני עקיבא, גילה באחד המסעות שסוללת הטלפון שלו התרוקנה. המקרה הזה, כמו גם הסקרנות של דניאל והחיפוש אחר רעיון לפרוייקט בפיזיקה, הולידו פיתוח ומחקר של רכיב אלקטרוכימי היברידי המשלב סוללה וקבל על.

הפרויקט נעשה בהנחייתו של נתנאל שפיגל ובהובלתו של המורה איציק גוילי.

לדברי מרקוביץ,  סוללה וקבלי על משמשים לצרכי צבירה והמרה של אנרגיה, לדוגמא במחשבים ניידים ולהנעת רכבים חשמליים. סוללות המוכרות כיום מעבירות צפיפות אנרגיה גבוהה, אך הן איטיות בפריקה וטעינה, מה שמצריך זמן רב . לעומתן קבלי העל מספקים הספק גבוה בזמן קצר, ולכן יש צורך לפתח רכיבים חדשים בעלי קיבול גבוה וטווח מתח מקסימלי.

המחקר התמקד בפיתוח ומחקר של רכיב אלקטרוכימי היברידי המשלב סוללה וקבל על ולדברי מנחי הפרוייקט פיתוח זה הינו אבן דרך ביישום מערכות מתקדמות והוא יוכל לתת מענה לטעינת של רכבים חשמליים, תחום שצובר תאוצה בשנים האחרונות.

כאמור, פרוייקט ייחודי זה זיכה את דניאל במקום הראשון והוא ייצג את ישראל בתחרות העולמית היוקרתית INTEL- ISEF, שתתקיים השנה באריזונה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות