fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גיוס המונים להצלת חוף פולג מבניית בתי מלון

חוף פולג צלום רותי ברמן
חוף פולג צלום רותי ברמן

 

"ביחד נציל את חוף הים מידיהם של הטייקונים".

בכותרת זו יצאו בשבוע שעבר תושבי עיר ימים רמת פולג למבצע גיוס כספים בתמיכת ההמונים לצורך מימון מאבק משפטי נגד הקמת בתי המלון על חוף פולג. בתוך יומיים הם גייסו 20 אחוז מהסכום. תושב השכונה דודו סלמה בין מובילי המאבק מרוצה וקורא לתושבי האזור להתגייס למאמץ. "אני מרוצה מהענות התושבים שתורמים ויש כאלה שעושים זאת בנדיבות רבה. אנחנו נאבקים כאן בשביל כלל הציבור ואין לנו תמורה אישית אלא תורמים הן מזמננו והן מכספנו למאבק".

תכנית בינוי המלונות. הדמיה עיריית נתניה
תכנית בינוי המלונות. הדמיה עיריית נתניה

מי קהל היעד?

"הראשונים שזה צריך להיות איכפת להם הם תושבי פולג ועיר ימים שמבינים את גודל הקטסטרופה. הם הראשונים והמידיים לסבול מעומס תחבורתי ומשכונה שהופכת להיות החצר האחורית של בתי המלון. גם תושבי נתניה בכלל והישובים הסמוכים שבאים להינות מחוף פולג צריכים להיות מודאגים מכך שלא תהיה להם חניה קרובה לים, שלא תהיה רצועת חוף בתולי אלא טיילת בטון של עסקים ובתי מלון"

לצורך המאבק שכרו אנשי צוות המאבק את עו"ד ענת בירן אחד מהמשרדים המובילים והידועים בתחום התכנון והבניה והנדל"ן ובכוונתם להגיש בתוך 60 יום ערעור על החלטת הועדה המקומית שהתעלמה מההתנגדות שלהם. ביחד עם הערעור שיוגש על ידי עורכת הדין בירן מתכוונים שלושה חברי מועצה.

בימים אלו מקדמת עיריית נתניה את אישורה של תכנית בינוי לחוף פולג לפיה יבנו במרחק של 100 מהחוף שישה בתי מלון עם כ-2,200 חדרים ואולמות אירועים, בנוסף לכ-13,500 מ"ר של עסקים בהם יותר ממאה בתי עסק.

מה זה אומר מבחינת התושבים?

לטענת התושבים החניה הנגישה לחוף תימחק ותועבר ללב ליבה של שכונת המגורים עיר ימים ורמת פולג בחזית האחורית של בתי המלון והמרכז המסחרי. יחוסל הספורט הימי בחוף פולג. יחוסל הרצף האקולוגי שקיים בין שמורות הטבע שמסביב לחוף. כמו כן הוספת מעל ל-1,000 כלי רכב ומשאיות שיחצו מדי יום את צירי התנועה המרכזיים של שכונת המגורים, יהוו מטרד סביבתי בלתי פוסק.

עוד טוענים מובילי המאבק כי חלק גדול מבתי המלון שמקודמים במתחם יהפכו לדירות יוקרה והחשש הוא שחוף הים, ישמש למעשה, כחוף סגור לדיירי המתחם המלונאי ותיווצר חומה בגובה של כ-10 קומות בין חוף הים לבין תושבי העיר, שיחשפו בעיקר לחצר האחורית של המתחם.

לעצומה ולתרומה 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות