fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשל הסכסוך עם הוועד: העירייה שכרה עובדים חיצוניים לקיום חגיגות פורים

ועד העובדים איים למנוע את עבודת עובדי העירייה בחג, וראש העיר הורה לשכור קבלנים חיצוניים לחגיגות פורים. בהמשך, הורה הוועד לעובדים לא להגיע לעבודה בחג
צביקה גנדלמן. צילום: קרן אידלזון
צביקה גנדלמן. צילום: קרן אידלזון

הסכסוך הממושך בין הנהלת העירייה לבין ועד עובדי העירייה גלש גם לחגיגות פורים שהחלו השבוע ויימשכו ביום שישי. ועד עובדי העירייה הודיע השבוע על שיבושים בעבודה הסדירה בעירייה. כמו כן, הודיע הוועד כי ימנע את עבודתם של עובדי הכפיים בעירייה בחגיגות פורים בחדרה.

בשל הודעת הוועד, החליט ראש העיר צביקה גנדלמן על העסקת עובדים חיצוניים לעבודה בימי החג והודיע חד משמעית כי החגיגות יתקיימו כמתוכנן. מעיריית חדרה נמסר כי גנדלמן הורה למנכ"ל העירייה לשכור באופן מידי שירותי חברות פרטיות לצורך קיומן של חגיגות פורים בעיר כמתוכנן. "תושבי העיר לא יהיו בני ערובה של ועד העובדים", קבע גנדלמן. בתוך כך נודע כי בעקבות הנחייתו של ראש העיר גייסה העירייה עובדים הדרושים לקיום האירועים.

ביום רביעי הוציא יו"ר ועד העובדים של העירייה, איציק יצחקי, מכתב לגנדלמן בו כתב: הריני להודיעך כי בימים חמישי ושישי כלל עובדי העירייה יהיו בחופשת פורים ולא תאושר להם עבודה בכל מתקני העירייה. וכל זאת לאור המשך ההתעלמות מוועד העובדים ונקיטת צעדים חד צדדיים מצד הנהלת העיר.

המכתב שנשלח לעירייה ע"י יו"ר וועד העובדים
המכתב שנשלח לעירייה ע"י יו"ר וועד העובדים

יצחקי אמר ל"חדשות חדרה": "לפני כחודשיים היינו בבית הדין לעבודה בחיפה לגישור. הוסכם על ידי ועד העובדים והנהלת העירייה על ישיבה לשולחן המשא ומתן. אנחנו מילאנו את חלקנו בעסקה, לאחר שקוצצו 25% משכר השעות הנוספות של העובדים, בוטלו תקנים ופוטרו 8 עובדים בהסכמת הוועד. עם זאת, מנכ"ל העירייה ממשיך עם הגזירות בבריונות ובכוחניות ללא שום תכנית הבראה, ללא התייעלות ובצורה חד צדדית ללא שיתוף ועד העובדים וללא הסכמתו.

"לא ייתכן שאין דין אחד לכל המפוטרים. לא מפטרים עובדים שהוכנסו לעירייה על ידי ראש העיר, אבל שאר העובדים המקושרים לבעלי עסקים המסוכסכים עם העיריה, הם אלה שמפוטרים. אני לא אתן יד לזה. צר לי ואני כואב את התנהלות ההנהלה. לאחר שנתנו את דמנו בבחירות כדי שראש העיר יצליח, האם זו הכרת הטובה שהוא מחזיר?

"בהקשר של הסכסוך הקיים: השבוע השבתנו את רכבי העירייה ליום אחד במחאה על שמנכ"ל העירייה החרים כמה רכבי עירייה ומשתמש באיתורנים של הרכבים על מנת לדעת איפה העובדים נמצאים. אסור לעקוב אחרי העובדים באופן כזה. ביום שלישי לא הייתה קבלת קהל במשרדי העירייה ובכך גם הרגישו את הפגיעה בתושבי העיר. אבוי להנהלת העיר אם היא תמשיך לפעול באופן חד צדדי".

תגובת העירייה: "תושבי חדרה לא יהיו בני ערובה  של  יו"ר ועד העובדים שלא רק שאיבד את אמון העובדים וחלק מחבריו לוועד, אלא מסלף את העובדות. יצחקי כנראה מאוד רוצה להסתיר מהציבור  את נושא הרכבים היות שמדובר ברכבים שמשרתים חברי הוועד ויו"ר ועד לשעבר, שבמקום להיות בחניון העירייה נמצאו בבתים הפרטיים של העובדים. בנושא הרכבים שהנהלת העיר החרימה מהעובדים, הרי שמדובר בחמישה כלי רכב שבסיום יום העבודה אמורים להגיע לחניון העירייה ולא כך קרה. בשל כך הורה מנכ"ל העירייה להחרים את הרכבים לכמה ימים. יצחקי גם מתעלם מהעובדה שרשימת העובדים המועמדים לפיטורים התגבשה עם חבריו לוועד. ראש העירייה צביקה גנדלמן לא ייתן לפגוע בתושבים ולכן הוחלט לפנות לעובדי קבלן כדי שאירועי פורים לא יפגעו".

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות