fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאבק העצמאים כובש את הרשת

מחאה חברתית חדשה שוטפת את הרשת, והפעם זו מחאתם של העסקים הקטנים, בעקבות חשיפת תוכנית "המערכת" על מצבם הקשה של העצמאים בישראל, הוקמה קבוצה בפייסבוק שהגיעה כבר ל-20,000 חברים. אפילו ביבי נתניהו כבר ביקש פגישה עמם
פייסבוק
העצמאים מוחים דרך הפייסבוק (צילום אילוסטרציה פנתרמדיה)

מחאה חדשה שוטפת את הפייסבוק: בתוך שלושה ימים הצטרפו קרוב ל-20 אלף גולשים לקבוצה שנפתחה בפייסבוק בעקבות תוכנית התחקירים "המערכת" של מיקי חימוביץ', ששודרה ביום חמישי שעבר. התוכנית עסקה  בתחקיר על מצבם של העצמאים בישראל שאינם מוגנים בזכויות סוציאליות או רשת בטחון כלכלית. מיד לאחר שידור התוכנית, החלה התעוררות חברתית ברשת הפייסבוק על ידי עצמאים מכל רחבי הארץ. במהלך ספונטני חברו שישה יזמים, שלא הכירו זה את זה באופן אישי והקימו קבוצה פייסבוק בשם "Atsmaim עושים שינוי", שקוראת להשוואת זכויות העצמאים לאלו של השכירים במשק.

פייסבוק
העצמאים מוחים דרך הפייסבוק (צילום אילוסטרציה פנתרמדיה)

רחל מולא -נצר, גרפיקאית מקיבוץ גדות שפתחה את הקבוצה: "אני לא רואה עצמי כאקטיביסטית חברתית. בסך הכל הקמתי קבוצה כי הנושא הציק לי, יצרתי קשר עם כמה אנשים שהביעו דעות דומות לשלי ברשת, ופתאום זה התחיל לצבור תאוצה".
רונן גפני, יזם מבנימינה, ממנהלי הקבוצה מספר: "התגובות היו פשוט מדהימות. מעל 500 עצמאים הציעו להתנדב ולתרום מזמנם ומכישרונם לקידום מטרות הקבוצה".
ענבר בזק, מרצה לשיווק חברתי, מונתה כמנהלת הקשר עם התקשורת מטעם הקבוצה: "זה פשוט מדהים, מרגע שהדף החל לתפוס תאוצה התחלנו לקבל פניות מגופים פוליטיים. פנו אליהו מ"יש עתיד", מ"מפלגת כולנו" וגם מלשכתו של בנימין נתניהו ביקשו להיפגש איתם. זה כל כך מקומם שרק לפני בחירות הפוליטיקאים נזכרים בנו וממהרים להבטיח הבטחות. אנחנו בחרנו בשלב זה לסרב בנימוס לפניות אלו. חשוב לנו לשמור על ההתארגנות נקייה מפוליטיקה באופן המייצג את כל העצמאים, לא משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית הם נמצאים"

ומה הלאה?
"מטרתנו לאחד כוחות ולהושיב את כולם סביב שולחן אחד באופן שיביא לשינוי מדיניות והשוואת זכויות העצמאים לאלו של השכירים במשק. אנו רואים את תפקידנו בהבאת הקול של הציבור, של העצמאי הקטן למודעות, ושהפוליטיקאים והארגונים המקצועיים ידאגו לחקיקה. עד שנגיע ל-500 אלף חברים בדף אנחנו לא נעצור", אמרה נצר.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות