fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזכות ההריון ניצלו חייה של אסנת פריז בנון מנתניה

במשך חודשיים לאחר הניתוח היא שכבה במיטה כואבת לא זזה וזה כאשר הילדות צריכות אותה בכל רגע: "אחרי הגילוי והניתוח אני מעריכה עכשיו את החיים בצורה אחרת. אני לוקחת הכל בפרופרציה, מפתחת חלומות שהיו עד כה במגירה ואמרת לאחרים שלא צריך להגיע לקצה כדי להגשים חלומות".
המשפחה. צילום אורית כץ
המשפחה. צילום אורית כץ

חמישה חודשים של חוסר ודאות עברו על אסנת פריז 41  מנתניה מאז התגלה שיש לה גידול סרטני בכליה. פריז, עובדת בחברת פז כמנהלת מכירות ארצית וסטייליסטית שבדיוק סיימה ללמוד וקיבלה תעודה. היא  נשואה ואם לשלושה אותם ילדה לאחר טיפולי הריון: "ידעתי שאני נכנסת להריון רק לאחר טיפולים. כשהבת הקטנה היתה בת שנה וחצי להפתעתה היא נכנסה להריון באופן טבעי: "אמרתי לעצמי טוב שיהיה וכשעשיתי בדיקת הריון בשבוע ה-10 ראו שאין דופק ונעשתה הפלה באמצעות כדור המיועד להפלה. כשעשו לי אולטרסאונד לראות שהכל בסדר הטכנאית במכון הצילום אמרה לי מיד שהיא זיהתה משהו בכליה ואמרה שצריך לבדוק את זה ולעשות אולטרסאונד לכיליות". בזמן האולטרסאונד כליות גילו שיש לאסנת גוש גדול ובבדיקת C.T  נמצא שהגוש הוא ממאיר.

"ואז התחילה פרוצדורה לקראת ניתוח להסרת הכיליה. הלכתי להליך הכי מזורז והוא הליך פרטי בבית החולים אסותא כי בדרך אחרת הייתי צריכה לחכות ארבעה חודשים נוספים ואת זה לא רציתי. רציתי לטפל בזה מיד".

בניתוח כרתו לאסנת את הכיליה: "למזלי הגידול היה ממוקד ללא גרורות בדרגה 2 אבל רק אחרי ארבעה חודשים אפשר יהיה לראות מה המצב. הגידול היה בגודל של 5.5 ס"מ ולכן היה הכרח לכרות את כל הכליה".

אסנת והבנות. צילום אורית כץ
אסנת והבנות. צילום אורית כץ

אז ההריון הלא מתוכנן הזה הציל את חייך?

"בדיוק כך. ההריון היה רגיל. לא הרגשתי כאב ולא סימנים מדאיגים אחרים. לא סימנים בשתן למשל|.

מה את מציעה לנשים אחרות לעשות?

"את כל הבדיקות הנדרשות וממוגרפיה כמובן. ולכל אישה מעל גיל 40 להקשיב לגוף, ללכת לבדיקות ששולחים אותך ולא לזלזל בהן. דבר חשוב שהתנסתי על בשרי הוא בטוח בריאות. מומלץ לעשות ביטוח בריאות פרטי. היום זה חובה לעשות. ובעיקר אני ממליצה לכל אישה להנות מכל יום שעובר ולהגשים חלומות".

במשך חודשיים לאחר הניתוח היא שכבה במיטה כואבת לא זזה וזה כאשר הילדות צריכות אותה בכל רגע: "אחרי הגילוי והניתוח אני מעריכה עכשיו את החיים בצורה אחרת. אני לוקחת הכל בפרופרציה, מפתחת חלומות שהיו עד כה במגירה ואמרת לאחרים שלא צריך להגיע לקצה כדי להגשים חלומות".

והחלום שלה כסטייליסטית היה לפתח קולקציה "mini me" לאם ובתה והיא עשתה את זה. בכל חודש היא מפיקה דגם חדש ועכשיו לקראת הקיץ הדמיון שלה פורה במיוחד גם בתחום בגדי ים.

"אני עושה את כל זה במקביל לעבודה שלי בחברת פז שתמכו ועזרו לי לעבור את התקופה הקשה. יחד עם כל זה אני גם מרצה פעם בחודש במקומות שונים על העצמת נשים וסטיילינג עם הסיפור האישי שלי".

יחד עם העבודה בחברת פז, והעיסוק בסטיילינג שותפה אסנת ביחד עם גיסתה בפעילות של גמילות חסדים לכלות הנעשית מתוך הבית בעין התכלת. היא וגיסתה מגייסות שמלות כלה, נעליים ואביזרים ולעיתים גם טיפולים כמו איפור ושיער לכלות שמתקשות לממן את זה.

"את אילנה מסיקה מעצבת ותופרת שמלות כלה הכרתי בעת הפעילות שלי בגמ"ח שמלות כלה. אילנה תרמה לנו שמלות וגם תקנה אותן. עכשו מנפתי את הקשר שלי עם אילנה למיזם הסטיילינג. אילנה היא בוגרת שנקר ומוכשרת מאד בתחום העיצוב. העבודה איתה מאד מפרה. אנחנו מתעסקות בבדים המתאימים לקיץ, בתי כותנה ומשי, בדים זוהרים, פרחוניים, עם הדפסים וגם מנומר – איך לא. אני מעצבת פריטים תואמים וגם מכנסי טייץ וחצאיות ואילנה תופרת כאשר מכל דגם אנחנו תופרות שישה פריטים, שניים לכל מידה. אפשר לומר שזו תפירה אישית. בעקרון יש לנו מלאי סביר".

אסנת והבת הקטנה רני. צילום אורית כץ
אסנת והבת הקטנה רני. צילום אורית כץ

מה הייחודיות שלכן?

"הייחודיות היא הבידול. כאשר נגמר לנו דגם אני תופרת אותו מבדים אחרים כך שלא תראי את אותו בגד על הרבה נשים".

את מעצבת לאמא ובת. האם יש ביקושים אחרים?

"זה לא מחייב אבל אמהות אוהבות את זה. כעקרון לא צריך לבוא ולמדוד אלא לשלוח מידות ואני שולחת הביתה מוגמר".

אסנת נולדה בנתניה. אביה עבד בעירית נתניה במתנ"ס נאות שקד והיה פעיל חברתי ומשם כנראה רגישותה לתרום לחברה ולפעול בגמילות חסדים. יש לה שלושה אחים. היא נשואה לחיים בנון, יועץ בטיחות בעבודה. בנערותה למדה באורט גוטמן ובצבא שרתה כטכנאית תעשיה וניהול בחיל האויר.

מה החלום שלך?

לעצב שמלות בת מצווה. כי יש בזה משהו טהור שילדה עוברת משלב הילדות לבגרות. השמלה הלבנה קסומה בעיני.

אסנת והבת הקטנה רני. צילום אורית כץ
אסנת והבת הקטנה רני. צילום אורית כץ

מה את הכי אוהבת ללבוש?

מכנס ג'ינס וטישרט לבן. כי בבגדים אלה את נראית מסודרת, צבעי המולדת.

ממה את מושפעת כשאת מעצבת את הבגדים לקיץ?

תצוגות אופנה והשקות, מגזין אופנה וכמובן סיורים בבירות האופנה בעולם: מילאנו פריז ניו יורק ולונדון. בסוף החודש אני טסה ללונדון לנשום אופנהץ

מה חלמת לעשות כשתהיי גדולה?

מעצבת אופנה עם מותג בינלאומי

מה רצו הורייך שתהיי גדולה?

מורה

מהי המסעדה שאת מבקרת בה הכי הרבה?

יאסו תל אביב , אותנטי מול חוף הים , תמיד משרה בי רוגע וטעים בטירוף של השף אביב משה.

איפה את עושה שופינג בארץ?

ZARA , MANGO , המון אוספים פרטים .

מה הדבר הכי ספונטני שעשית?

קעקוע בצלעות , בדרך לחופשה בירושלים  שם הקעקוע "JUST BELIEVE".

אם היית יכולה לחזור לגיל 20 מה היית עושה אחרת?

הייתי לומדת עיצוב אופנה במילאנו

מה המוטו שלך לחיים?

לכו אחרי החלומות שלכם הם יודעים את הדרך…עדיף להיות משוגע שמח מאשר נורמלי עצוב.

מה המתנה האחרונה שהכי שמחה אותך

הבת שלי הקטנה רני

מה את מאחלת לעצמך?

מאחלת לי להמשיך להיות מוקפת בחברים ומשפחה שתמיד נחגוג ביחד ונדע ימים מאושרים שפע של בריאות איתנה עם אנרגיות מטורפות. שאצליח לכבוש יעדים ולסמן מטרות חדשות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות