fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוטל מכרז ענק לטיפול בפסולת באיגוד ערים שרון

אלי דלל. צילום רן אליהו
אלי דלל. צילום רן אליהו

איגוד ערים שרון צפוני ביטל בישיבתו השבוע את המכרז להקמת מתקן לטיפול באשפה בעלות של מעל 700 מליון שקלים מהסיבה שהיה רק מתמודד אחד במכרז.

עוד עולה מישיבת האיגוד כי מועצת עמק חפר מתנגדת להקים את המתקן בתחומיה. מדובר במתקן ענק להפרדה של הפסולת, הטיפול בה ושריפתה. לדברי סגן ראש העיריה אלי דלל שהשתתף בדיון גם עיריית נתניה איננה מוכנה שהמתקן יקום בתחומה: "מדובר במתקן ענק שצפוי לטפל בעתיד בפסולת אורגנית של ערים נוספות במרכז הארץ".

המתמודד היחיד שניגש למכרז הוא חברת "האחים צבי כהן".

"במקרה שלפנינו מדובר במכרז שהקפו הכספי גדול במיוחד והעובדה שהוגשה הצעת יחיד ובמיוחד שההנחות שהוצעו בה היו קטנות מאד, די בה כדי שהועדה תוכל להחליט לא לקבל את המכרז. ניתן להוסיף כי למכרז למעשה לא הוגד אומדן, אלא רק מחיר מקסימום שממנו אפשר לתת הנחות וגם בכך יש פגם מסויים שבגללו אפשר להחליט לבטל את המכרז ולצאת למכרז חדש" נכתב בהחלטת הועדה.

לפי מסמכי המכרז מדובר במתקן ראשון מסוגו בארץ לטיפול בפסולת ביתית שיכלול מיון, טיפול, עיכול אנאירובי ומתקן תרמי להפקת אנרגיה והוא מיועד לטפל ב–1,500 טון אשפה ליום כאשר לאגוד יש היום 800 טון אשפה ביום. המתקן אמור למחזר את הפסולת הביתית של כל מרכז הארץ. בשלב הראשון יוקם מתקן מיון ומתקן עיכול אנאירובי ומרכז מבקרים. בשלב השני יוקם מתקן תרמי להפקת אנרגיה משאריות הפסולת הממוינות.

על פי המכרז המתקן אמור למיין ולטפל בפסולת עירונית בשרון הצפוני. איגוד ערים שרון צפוני כולל את הרשויות: נתניה, רעננה, עמק חפר, לב השרון, חוף השרון, קדימה-צורן, תל מונד, פרדסיה, כפר יונה, אבן יהודה, זמר ואליכין, בסה"כ כ-400 אלף נפש. מדובר במתקן שיעמוד על שטח של 40 דונם ושהיתרון שבו הוא שההטמנה בשיטת הטיפול שבו היא מינימלית  ויש תוצר נלווה בצורת אנרגיה של חשמל וגז ומתקנים תרמים.

עקיבא יצחקי צילום מאיר לביא
עקיבא יצחקי צילום מאיר לביא

ראש עיריית נתניה מרים פיירברג איכר הודיעה לפני שבועיים לחבר מועצת העיר לשעבר מסיעת הליכוד חיים פרידריך כי עליו להפסיק פעילותו לאלתר באגוד ערים לאיכות סביבה שרון צפוני מהסיבה כי עם תום כהונתו במועצת העיר פג למעשה המינוי שלו כיו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה השרון הצפוני  בישיבת מועצת העיר הקרובה יעלה הנושא לסדר יומה של המועצה ובו ימונה יו"ר חדש לועדה והוא חבר המועצה עקיבא יצחקי.

איגוד ערים שרון צפוני הוקם במטרה לשמור על רמה ניאותה של איכות הסביבה ואיכות החיים באזורי הנחלים ומאגרי המים הקיימים בתחום האיגוד.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות