fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלופות במתמטיקה

סודקות את תקרת הזכוכית. נבחרת אלדד צילום עצמי
סודקות את תקרת הזכוכית. נבחרת אלדד צילום עצמי

בחידון המתמטי השנתי הארצי של 'כל ישראל חברים – סודקות את תקרת הזכוכית' שהתקיים לאחרונה באוניברסיטת תל אביב זכו בנות מנתניה במקומות ראשונים ומכובדים. בחידון השתתפו 450 נערות מרחבי הארץ והוא עמד השנה בסימן הפעילות של כל ישראל חברים למען שוויון הזדמנויות והכרה בחשיבות ההשכלה בקרב נשים, קידומן והעצמתן.

בתחרות הארצית בפתרון חידונים ובעיות מאתגרות מתחום המתמטיקה זכתה במקום הראשון קבוצת בנות נבחרת ביה"ס אלדד – רוני כהן, ים סעדון, שחר בן הרוש ונוי בן מיכאל. הן זכו בפרס יוקרתי על הצטיינות יתרה וקיבלו אייפדים של "אפל" בתרומתו הנדיבה של אבישי זיו, מנכ"ל סינגולריטים ויו"ר השופטים בתחרות.

בתחרות האזורית זכתה נבחרת בנות ביה"ס ריגלר: שוהם ברוך, אלינור עמר, ליאל רחום ונועה קריטי. שזכו בפרס כניסה לאסקייפ רום וערכת ווסטרן דיגיטל

עוד זכו בתחרויות השונות: מיכל סירוטה, ליטל אנצוויג – מביה"ס שרת

חן צטרוב- מביה"ס אלדד. שיראל עטיה- מביה"ס תמר אריאל, אלה כהן- מביה"ס עגנון ואטל ביקובסקי ושירלי אלון מביה"ס עגנון זכו בערכת ווסטרן דיגיטל.

החידון הוא יוזמה של החטיבה למצויינות חינוכית של 'כל ישראל חברים' בשיתוף עם מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן. החידון מבטא את השאיפה של תכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" לקדם את הנערות למקצועות המדעים, ולהעניק להן את הכלים הנדרשים כדי להגיע לתעודת בגרות איכותית, הכוללת מתמטיקה מוגברת ומקצועות מדעיים. זאת מתוך הנחה שתעודת בגרות מצטיינת במקצועות המדעים תוכל להגביר את סיכוייהן ללמוד במקצועות המדע וההנדסה באוניברסיטה, ולהגדיל את אפשרויות התעסוקה שלהן בעתיד.

במסגרת תכנית סודקות המתקיימת מכיתה ח' ועד לצבא, מאמצות חברות הייטק וביוטק מהמובילות במשק את הנערות. החברות ממלאות תפקיד חשוב בחשיפת הנערות לאפשרויות הקריירה בתחומי המדע וההנדסה השונים. כך הן זוכות להעצמה ונחשפות באופן מתמשך ל"מודלים מעוררי השראה" של נשים מצליחות, המשמשות בתפקידים בכירים בחברות הללו (מהנדסות, מדעניות, חוקרות ומנהלות). הנשים נפגשות עם הנערות באופן שוטף, משוחחות עימן ומלוות אותן בדרכן אל ההצלחה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות