fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אין לה ארץ אחרת. שלומית אהרון במופע הכי ישראלי שיש

שלומית אהרון. צילום: יריב פיין וגיא כושי
שלומית אהרון. צילום: יריב פיין וגיא כושי

"כל שירי המופע הם שירים שגדלתי עליהם. הם נטועים בי עמוק בנשמה, את חלקם אמא שלי, שהייתה זמרת נפלאה, שרה לי בילדותי", אומרת בהתרגשות שלומית אהרון (68). "זהו מופע שמאוד יקר ללבי, כל השירים בעיבודים חדשים ויפהפיים של המוזיקאי גלעד אפרת אשר מפיק את המופע ועל הבמה שמונה נגנים נפלאים. השירים האלו מחזירים אותי לראשית הגשמת החלום של הורי שבאו לבנות חיים חדשים בארץ. הורי ואחותי ריקי כבר לא איתנו היום, והשירים האלו הם כמו עוגן בשבילי לעבר וחיבור לזיכרון של המשפחה הגרעינית שאיבדתי. אני מרגישה שאני שרה את השירים בשבילם, מייצגת אותם, וזה מנחם אותי".

הורייך היו  ניצולי שואה. כיצד ימים אלו עבורך מבחינה רגשית, בין יום הזכרון לשואה, יום הזכרון לחללי צה"ל ושמחת יום העצמאות?

"אלו ימים לא פשוטים, יום השואה מעצים אצלי את הגעגועים אל הוריי ואחותי. הוריי היו ניצולי שואה מפולין אשר הגיעו לארץ אחרי שאיבדו כמעט את כל משפחתם. סיפורים מימי המלחמה שמעתי כל חיי מאמי. היא לא דיברה הרבה על הקשיים והזוועות, היא לא רצתה להעמיס עלינו את הצער, אבל כן סיפרה על התקווה וכוח החיים העצום שנדרש כדי לשרוד את האירוע הנוראיים. בכל שנה, בערב יום השואה, התכנסנו כל המשפחה ביחד והיינו חשופים לסרטים ולסיפורים מסביב. אמי הייתה מספרת קצת ואנחנו היינו בעיקר מחבקים אותה ומנסים לתת לה תחושה שהיא לא לבד עם העבר שלה.

"באשר ליום העצמאות, אהבת הארץ שלי נטועה עמוק בחווייה של הורי שעבורם הארץ הייתה מקום של ביטחון ותקווה חדשה. הם נטעו בי את התחושה הזאת שגורמת לי להתרגש תמיד ביום העצמאות וגורמת לי לחשוב עליהם. החלום שלהם הוא הבסיס לקיום שלי בארץ. גם כשיש לי ביקורת לפעמים על דברים שנעשים פה, אני יודעת שאני אף פעם לא אוכל לחיות בשום ארץ אחרת".

שיתפת פעולה עם המון אמנים נחשבים כמו שלמה ארצי, רמי קליינשטיין ומיקי גבריאלוב. עם מי היית רוצה לשתף פעולה מהדור הצעיר?

"אני עושה הרבה שיתופי פעולה עם אמנים צעירים ומבוגרים. כרגע החיבור עם גלעד אפרת, מהצעירים שאני עובדת איתם, מהנה, מעשיר ומשמח אותי מאוד. לצד המופע אנחנו עובדים על שירים חדשים של הזמר והיוצר עופר בשן שחי בניו יורק. התחברתי אליו ואל שיריו".

תשפטי באירוויזיון אחרי שאת עצמך ייצגת את ישראל. מה התחושות? ומה הסיכוי שלנו לטעמך?

"אני שמחה ומוחמאת מכך שביקשו ממני להיות חלק בצוות השיפוט לאירוויזיון. אני שמחה שסומכים עלי, זו אחריות עצומה. אני מביאה עמי את הטעם האישי שלי, הניסיון שלי ואת השנים שנותנות לי פרספקטיבה רחבה.

"השיר שלנו לטעמי, רגיש, מיוחד ואחר וזה יהיה הכוח שלו. קובי מרימי זמר מעולה ואני בטוחה שהוא ירגש. אני רוצה לשלוח לו אנרגיות טובות ומחזקות כי לדעתי זה מאד חשוב לביצוע של זמר על הבמה, להרגיש את התמיכה והפרגון. אני מאחלת לו הצלחה רבה ולנו כמובן".

מה נדרש לדעתך כדי לזכות באירוויזיון?

"לדעתי מה שצריך כדי להיות טוב באירוויזיון זו איזושהי אמת. הזמר צריך להביא את עצמו בלי פוזה. גם אם מתוכנן ריקוד או העמדה מאד גדולים ומפוארים, הזמר צריך להיות טבעי ואמיתי, בסוג של שחרור וחוסר מאמץ עד כמה שאפשר בהתרגשות הזו. האמת כובשת ברב המקרים".

איזו מוזיקה את שומעת ברכב?

"בדרך כלל דרור אלכסנדר, הפסנתרן והמנהל המוזיקלי שאיתי כל השנים, אחראי למוזיקה שאני שומעת ברכב בדרך להופעות. הוא אחראי לחינוך המוזיקלי שלי, ג'אז, פאנק וכל מוזיקה טובה שיש בה הרמוניות, להקת דירטי לופס, לארה פביאן, סטרייסנד, סינטרה וזמרים בסגנון שלו".

יש סיכוי לקאמבק של "הכל עובר חביבי"?

"קאמבק רציני של חביבי כנראה כבר לא יהיה. כולנו עסוקים בדברים אחרים אבל אנחנו מופיעים מדי פעם כי יש לזה ביקוש. לפעמים אנחנו מעלים מופעים של חביבי ושלושת הטנורים יחד וזה עוצמתי, אני נהנית מזה וגם הקהל לשמחתנו".

את מופיעה מגיל מאוד צעיר, איך זה בשבילך כיום לעמוד על במה? אותה התרגשות או שהתחושה עוברת שינויים עם הגיל?

"בתחילת הדרך שלי התרגשתי מאד על הבמה אך עם השנים אני משתחררת ועכשיו ההתרגשות היא לא של פחד אלא של התלהבות וכיף. בהופעות שרצות זמן רב אני משוחררת ונהנית, בהופעות חד פעמיות אני מוצאת את עצמי לפעמים מתרגשת ממש כמו ילדה. תמיד ישנה התרגשות אבל היא משנה את פניה בכל פעם".

ספיישל עצמאות

 לרגל יום העצמאות: מהו לדעתך השיר הכי יפה שנכתב בשפה העברית? קשה לבחור אחד. "כמו צמח בר" ו"פגישה לאין קץ".

 השיר הכי עצוב? מתוך המופע שלי: "נעולה היא דלתי".

 השיר הכי מקפיץ? "הורה היאחזות" של כוורת. 

שיר שאת מצטערת שאינו שלך? "אף אחת" ששרה מירי מסיקה וכתבה צרויה להב. 

השיר הכי מרגש? השיר שכתב לי שלמה ארצי לדיסק האחרון שהוצאתי: "תגיד לי". זהו אחד השירים  היפים שהוא כתב לטעמי, שיר אהבה וגעגוע לאבא שלי.

  • שלומית אהרון במופע חדש ומיוחד עם האנסמבל המורחב של גלעד אפרת. שישי, 10 במאי. מועדון ברלה, קיבוץ להבות חביבה. פתיחת דלתות: 20:00, תחילת המופע: 22:00. להזמנת כרטיסים: 04-6369993/4

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות