fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר מימון לתכנון מתחמי התחדשות עירונית בחדרה

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית אישרה מימון בסך 4.5 מיליון שקלים לתכנון שני מתחמים בחדרה, הנכללים בתוכנית ההתחדשות העירונית במרכז העיר  
כך תיראה הפיאצה לפי תוכנית ההתחדשות העירונית. הדמיה: עיריית חדרה
כך תיראה הפיאצה לפי תוכנית ההתחדשות העירונית. הדמיה: עיריית חדרה

לעיריית חדרה אושרו 4.5 מיליון שקלים לתכנון מתחמי השוק והפיאצה, לאחר שנמצאו מתאימים לפרויקט התחדשות עירונית.

עיריית חדרה הגישה בקשה למימון שתי תוכניות מפורטות להתחדשות עירונית במרכז העיר: מתחם הפיאצה, הכולל את הבלוק העירוני מהפיאצה ברחוב הרברט סמואל ועד רחוב הנשיא, לרבות בית יד לבנים וגן המייסדים; ומתחם השוק העירוני, הכולל את השוק והבלוק לאורך רחוב רוטשילד. שתי התוכניות עולות בקנה אחד עם תוכנית המתאר להתחדשות עירונית של מרכז העיר, השמה דגש על מוקדים אורבניים בעלי חשיבות כמנוף לקידום הסביבה.

סמנכ"לית הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עינת גנון, בישרה לראש העיר צביקה גנדלמן כי הוועדה להתחדשות עירונית דנה בשני המתחמים שהגישה העירייה ומצאה כי הם עומדים בתנאים ההכרחיים בפרויקט, ולכן ייכללו בין המתחמים אשר הוועדה תמליץ על הכרזתם.

בהתאם לנהלים ולתעריפים, נאמדת המסגרת התקציבית שתועמד לרשות הפרויקט על-ידי הממשלה בכ-4.5 מיליון שקלים לתכנון בשני המתחמים.

עיריית חדרה מקדמת תוכנית התחדשות עירונית במרכז העיר, ובמסגרת זו הוגשו שני המתחמים הממוקמים בליבה הגיאוגרפי, ההיסטורי והאזרחי הישן של חדרה.

את גיבוש התוכנית הובילה מחלקת התכנון באגף ההנדסה ובראשו אדריכלית העיר ליטל שלף-דורי, וכן צוות מתכנן שכלל יועצים ומומחים בתחומים אורבניים שונים; ואת הליך הגשת המתחמים הובילה החברה הכלכלית חדרה באמצעות המינהלת החדשה להתחדשות עירונית אשר בראשה עומד עו"ד שגיא צוקרמן, וכן אדריכלית המינהלת ניבה אבירם, ומנהלת הפרויקט יפעת מנקוביץ' מחברת "לוג הנדסה", שגם מנהלת את תוכנית המתאר להתחדשות עירונית.

תוכנית ההתחדשות העירונית מציעה תוספת למגורים, מסחר ותעסוקה (בדגש על עסקים קטנים), וכן מוסיפה שטחים וצירים ירוקים בתוך המתחם ובהיקפו. במסגרת התוכנית מוגדרים המתחמים האמורים כמחוללי שינוי. במקביל מקודמת תוכנית אב לתחבורה אשר תבנה רשת תחבורה ציבורית וצירי העדפה, וכן שבילי אופניים ומדרכות רחבות אשר באות לשרת את תוספות הבינוי.

יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית חיים אביטן אמר כי הוא "שמח לראות את התגייסותם של ראשי הערים והבנתם את החשיבות האסטרטגית של ההתחדשות עירונית לצורך קידום ופיתוח הערים. נמשיך לתכנן את המדינה, מדובר בצדק חברתי אמיתי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות