5 עובדות חשובות על פציעת קרסול

לצערנו, פציעות הן חלק מהחיים. למרות זאת, כדאי להיות מודעים לכך שיש פציעות שהן יותר נפוצות מאחרים. נכון להיום, כרבע מהפציעות של מבוגרים מעל גיל 18 מרוכזות באזור הקרסול דווקא. זוהי הפציעה הנפוצה ביותר ולכן גם המטופלת ביותר. אם אתם עוסקים בפעילות ספורטיבית מעת לעת, אתם חשופים יותר לסיכון של פציעה באזור הקרסול שלכם, ובפרט לפציעה מסוג נקע. אז איך מטפלים בנקע? למה הוא בכלל נוצר, ואיך אפשר להימנע ממנו? הנה כמה עובדות על פציעות קרסול, שיסייעו להתמודדות טובה יותר
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

למה הקרסול רגיש כל כך?

אחת הסיבות לכך שפציעות הקרסול הן נפוצות יחסית, נוגעת לחשיבות העצומה שיש לאזור הזה. הקרסול שלנו צריך לשאת את המשקל שלנו, ולכן המפרק שיש בו, הוא בעל תפקיד של חלוקת עומסים בצורה נכונה מכף הרגל כלפי מעלה. בעזרת הקרסול שלנו אנחנו יכולים לעמוד, ללכת ולרוץ באופן יציב, ולקבל מידע על המשטחים שעליהם אנחנו דורכים. כתוצאה מהעומס הרב שיש על הקרסול והתפקיד הרגיש שלו, הוא גם חשוף הרבה יותר לפגיעות שונות, ומכאן אחוז הפציעות הגבוה.

ומה קורה במצב של נקע?

כאמור, כמעט תמיד הפציעות באזור הקרסול הן פציעות מסוג נקע. נקע בקרסול משמעותו, שבגלל עומס חריג שנוצר על אזור הקרסול שלנו, כף הרגל פונה כלפי פנים, וכתוצאה מכך הרצועות של הקרסול שלנו, שבמצב רגיל אמורות לשמור על גמישות, מתחילות להישחק. השחיקה הזו יכולה להיות כמובן באחוזים משתנים. שחיקה קלה יכולה לעבור לבד ותהיה מלווה בכאב שיעבור תוך יממה או שתיים. לעומת זאת, שחיקה משמעותית יותר, גם תכאב יותר זמן וגם תצטרך לגרור בסופו של דבר התערבות רפואית משמעותית.

יש דרכים לטפל בנקע בבית

אם נקעתם את הקרסול שלכם, יש בכל זאת סיכוי גבוה שמדובר על נקע קל עד בינוני, ושעם טיפול נכון תוכלו לחזור לפעילות רגילה בתוך מספר ימים. ראשית, כדאי לחבוש בתחבושת את הקרסול שלכם. החבישה צריכה להיות יחסית הדוקה, אבל לא צמודה באופן קיצוני. כך אתם מונעים מהקרסול לזוז יותר מידי וחוסכים לעצמכם כאב. כדאי גם לשים קרח על האזור הנפוח בקרסול שלכם, כדי להפחית את הנפיחות והכאב. כמו כן, כדאי מאוד להקפיד על מנוחה. עדיף לנוח כמה ימים בבית אם זה אפשרי, ובוודאות להימנע מכל פעילות גופנית מאמצת או ספורטיבית. עליכם לתת לקרסול ולרצועות זמן להשתקם. כשהנפיחות יורדת והכאב עובר, חזרו בהדרגה לפעילות.

יש דרכים למנוע מראש את הנקע

עובדה שכדאי לדעת היא שנקע הוא לא גזירת גורל. נכון שנקע יכול תמיד להיגרם בגלל תנועה לא נכונה של כף הרגל, ובכל זאת אפשר להפחית את הסיכויים שזה יקרה. הקפידו לעשות מתיחות לאזור הקרסול שלכם לפני כל פעילות ספורטיבית, כדי לחמם את השריר ואת הרצועות באזור הקרסול. כדאי מאוד להתאמן עם נעלי ספורט מתאימות לתמיכה בקרסול שלכם, וכדאי לא להתפשר על דגם בינוני. כמו כן שימו לב שמשטח הריצה שלכם הוא בעצמו טוב ויציב.

יש מקרים שדרושים התערבות רפואית

העובדה האחרונה שכדאי לדעת היא, שעל אף שרוב הנקעים והפציעות בקרסול הם אמנם קלים ויכולים להיפתר עם מנוחה בבית, הרי שבכל זאת יש מקרים שבהם הנקע הוא חמור יותר. אם עוברים כמה ימים והנפיחות לא עוברת, הכאב עדיין חד ואתם מרגישים שאתם לא יכולים לזוז – כדאי לפנות במהירות לסיוע רפואי. סביר להניח שישלחו אתכם לצלם את הקרסול, ולאחר מכן רופא מומחה ינחה אתכם לגבי הטיפול המתאים, והאם יש צורך בהתערבות כירורגית.

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב print

תגיות

אולי גם יעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שיתוף ברשתות החברתיות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram