fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

3 טיפים לחיסכון בלקיחת משכנתא

לקיחת משכנתא היא אחד הצעדים הכי חשובים ובעלי השלכות, שאדם מן היישוב לוקח על עצמו. מלבד מקרים מאוד חריגים, מדובר ככל הנראה ברכישה החשובה ביותר של חייכם – של בית או דירה משלכם. בד מדובר גם בהלוואה הכי גדולה, הפרוסה למשך הזמן הארוך ביותר, שככל הנראה תתחייבו אליה במהלך החיים. אז איך בכל זאת ניתן לחסוך בלקיחת משכנתא, ואיך מקבלים את ההחלטות הכי נכונות בהקשר זה? ריכזנו עבורכם כאן 3 טיפים מרכזיים

משכנתא היא לא דבר שלוקחים על רגל אחת

יש החלטות בחיים שקל לקבל, ויש רכישות בחיים שקל להחליט עליהן ופשוט להוציא את הכסף. משכנתא היא ממש לא אחת הדוגמאות האלה. לקיחת משכנתא זה אומר לקיחת הלוואה של סכום כסף גדול מאוד עבור רכישת נכס נדל"ן (בדרך כלל), הכרוכה בפירעון שנמשך לאורך שנים ארוכות, עם ריבית ומשכון זמני של הנכס עד סיום תשלום הפירעון. מכיוון שמדובר בהחלטה כל כך חשובה, עם השלכות כל כך משמעותיות לטווח ארוך – עליכם לקבל אותה בצורה השקולה והחכמה ביותר.
אם אין לכם ידע בתחום, אתם בוודאי מרגישים קצת אבודים עכשיו – אבל בדיוק כדי לייצב אתכם על מסלול בטוח, ריכזנו עבורכם 3 טיפים ראשוניים ועיקריים שחשוב להכיר לפני שמתחילים את התהליך הזה.

לפני שאתם לוקחים משכנתא, אתם צריכים להכיר את השוק כמה שיותר טוב

משכנתא היא, כמובן, הלוואה שלוקחים לטובת רכישה של נכס. בשביל לרכוש בצורה נכונה את הנכס ולקבל את המשכנתא הנכונה עבורכם תמורתו, עליכם להכיר היטב את שוק הדירות שאליו אתם נכנסים. לפני שאתם מכניסים את עצמכם לפרדיגמות מסוימות לגבי האזור שבו אתם מעוניינים או סוג וגודל הדירה שאתם מחפשים – עליכם לבחון אפשרויות שונות, ערים שונות, שכונות ודירות שונות. רק כך תוכלו להבין בסופו של דבר מה אתם בדיוק מחפשים, לא רק מבחינת מפרט הדירה אלא גם מבחינת המחיר.

הכירו את כל אפשרויות המשכנתא שלכם לפני שאתם מקבלים החלטה

אין רק דרך אחת לקחת משכנתא, ואין רק כתובת אחת שממנה תוכלו לקחת את ההלוואה הזאת. לכן, חשוב מאוד לבצע השוואה של התנאים המוצעים לכם מכמה וכמה גורמים שונים. בנקים שונים יציעו לכם משכנתאות בתנאים שונים – החל בעלות החודשית של המשכנתא, דרך תנאי הפירעון וריביות משתנות של המשכנתא עם השנים, ועד אפשרויות הפירעון המוקדם במידת הצורך. חשוב מאוד שתכירו את כל האפשרויות האלה, ותקבלו החלטה מאוזנת שמתאימה לכם, בהתאם לשכר שלכם כיום וגם לצפי העתידי שלכם. אל תתקבעו על האופציה הראשונה שבה אתם פוגשים, גם אם היא נראית אטרקטיבית. אם יתברר שהיא באמת כזו – תמיד תוכלו לחזור אליה.

הדבר הכי טוב שתוכלו לעשות לעצמכם הוא להיעזר במי שמבין בתחום לעומק

מרבית האנשים לא יכולים לקבל את ההחלטה הכי נכונה לגבי משכנתא בעצמם. לא כולנו יכולים לבצע חישוב משכנתא, הן מבחינת עלויות והן מבחינת התנאים השונים, ולדעת אם באמת קיבלנו עסקה טובה או שאנחנו צריכים לחפש כיוון אחר דווקא. משום כך הטיפ הכי טוב שיש לנו עבורכם הוא לא לעשות זאת לבד. את המשכנתא שלכם כדאי לקחת רק אחרי שאתם מתייעצים על כך עם אנשים שעוסקים בתחום, ואנחנו מדברים בדרך כלל על ייעוץ מקצועי מטעם יועצי משכנתאות מוסמכים. זו, להבדיל מהמשכנתא עצמה, הוצאה קצרת טווח שתשתלם לכם לאורך זמן, ביצירת התנאים המיטביים עבורכם בתשלום המשכנתא.

בעזרת הטיפים האלה, תוכלו לעלות על דרך המלך – לקבל החלטות נכונות ולקחת משכנתא בתנאים המתאימים ביותר לכם, כך שיתאפשר לכם להתחיל את החיים בצורה הכי מאוזנת וחכמה.

כתבה זו אינו מהווה הצעה או התחייבות למתן הלוואה. אישור כל הלוואה, סכומה ותנאיה נתונים לשיקול דעתו הבלעדי של הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

 

הכתבה בשיתוף לאומי

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות