fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיצוב מתחיל בתאורה

כשמתכננים את עיצוב הפנים שלנו צריכים לקחת כמה פרמטרים וביניהם גם את תנאי התאורה שיש לחלל ולתצורה שלנו.
עיצוב מתחיל בתאורה. צילום: יח"צ
עיצוב מתחיל בתאורה. צילום: יח"צ

כשאנחנו מתכננים את עיצוב הפנים שלנו אנחנו צריכים לקחת בחשבון כמה פרמטרים כדי להבין את המגבלות שלנו וכדי לנצל במיטבם את תנאי השטח והמבנה. מלבד גודל החלל והתצורה שלו, יש חשיבות גדולה מאוד לתנאי התאורה שיש בו. תאורה היא זאת שקובעת מה נראה ועד כמה נראה וגם דואגת לכך שאלמנטים מסוימים ייראו טוב יותר או יודגשו הודות לגוף תאורה מתאים. זוהי הדקורציה שאנחנו מחפשים כדי ליצור את האפקטים המעניינים שתאורה מאפשרת לנו. תאורה בבית מספקת לנו לא רק פונקציונליות אלא גם מוסיפה אסתטיקה במשחקי הצבע, האור והצל שהיא יוצרת בכל פינה.

תאורה מתאימה לבית

כדי למקסם את הפוטנציאל שלו, עיצוב הפנים יכול להשתמש בגופי תאורה שונים על מנת ליצור פינות ייחודיות, מלבד השימוש בה בצורה פונקציונלית. כדי לעשות את זה בוחרים גופי תאורה לא רק לפי הצבע והגודל, אלא לפי הדגם וצורת התלייה או ההנחה בבית כדי לשלב עם האלמנטים הנוספים בעיצוב. תאורה לבית לא חייבת להיות מה שהתרגלנו לו לפני שנים רבות, כמו מנורה יחידה וחשופה שמשתלשלת מהתקרה במרכז החדר. אנחנו יכולים לגוון ולעצב בצורה לא קונבנציונלית, כמו למשל, מנורת רגל שיכולה לעמוד על השידה הופכת לפריט נוי ומשתלבת גם בזכות הצבעים והחומרים שלה. היא תספר לנו תאורה רכה ונקודתית ותיצור צללי ואינטימיות בחלל שבו נניח אותה וזהו חלק מהעיצוב הכולל שלנו. 

תאורה מקומית יעילה יותר

היום כבר פחות נהוג לקבוע תאורה כוללת לכל החלל ומעדיפים דווקא תאורה מקומית שתהיה יותר ממוקדת ויעילה. כך, נמצא גופי תאורה קבועים בתחתית ארונות המטבח וגם תאורה מקומית וקטנה לאורך מסדרון או בחדרי ארונות. התאורה הזאת יכולה להיות צמודה לקיר או לתקרה או לכל נישה בנויה אחרת שנוח לנו להאיר אותה. תאורה מקומית נוחה יותר לתפעול וגם נראית טוב יותר משום שהיא מאירה את האלמנטים ומדגישה אותם. מלבד זאת, היא נוחה יותר. היא יוצרת פינה מוארת ביעילות שקל לעבוד בה מבלי להפריע לשאר האנשים שלא זקוקים לתאורה מרכזית ובהירה מדי. 

איך לבחור גופי תאורה?

אם יש לכם העדפות מסוימות כדאי לבחון כיצד לשלב אותם בדגמים ובחומרים שמציעים היום באולמות התצוגה. תשמחו לגלות שהמעצבים של מוצר זה לקחו את האתגר קדימה והם מציעים אין ספור גופי תאורה שנבדלים זה בזה בפרמטרים רבים, כמו חומרים מעניינים שנעים מקרמיקה וברזל ועד זכוכית ובמבוק. הדמיון השתחרר ויש תצורות שונות שהופכות גופי תאורה לחפצי נוי ואמנות בפני עצמם, מה שמוסיף לכל חדר עניין ומוקדי התרחשות. מלבד היעילות האנרגטית שלהם, תוכלו לבחור גם בין צבעים שמשתלבים בהרמוניה עם עיצוב הפנים שלכם, או מעזים לאתגר אותו בניגודיות יפה ונעימה לעין. זכרו שהחומרים צריכים להשתלב גם בסגנון שבחרתם לעצב בו ולפעמים זה מה שיעשה את העיצוב לייחודי הרבה יותר.

המאמר בחסות משרד פרסום STG

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות