fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עוברים דירה? אלה הדברים שחשוב לבדוק בסביבת המגורים החדשה

מתכננים לעבור למקום חדש ואתם עדיין לא מכירים היטב את האזור? ישנם מספר דברים שחשוב לבדוק לפני. כדאי לדעת איזו אוכלוסייה מתגוררת בשכונה, אילו מוסדות חינוך נמצאים בסמוך, מהם מקומות העבודה המוצעים בקרבת מקום ומאפיינים נוספים של השכונה. ערכנו עבורכם רשימה מסודרת של כל השאלות שחשוב למצוא את התשובות עליהן לפני המעבר.
עוברים דירה? אלה הדברים שחשוב לבדוק | צילום: pexels

מוסדות החינוך

כל משפחה עם ילדים מתחבטת בשאלה הזו. האם להשאיר את הילדים בבית־הספר הנוכחי שבו הם לומדים או למצוא מוסד חינוכי קרוב לבית. במיוחד בגילאים צעירים הקרבה של בית־הספר לבית יכולה להיות משמעותית מאד לילדים. מדוע? משום שהחברים שלהם יהיו מאותו מוסד לימודי וכך הם יוכלו להיפגש עימם אחרי הצוהריים. אין דבר יותר נפלא משכנים שלומדים עם הילד בכיתה. בדקו את רמת מוסדות החינוך בשכונה שאליה אתם עוברים, וגלו האם יש בקרבת מקום בתי־ספר יסודיים, חטיבת ביניים ותיכון.

אופי השכונה והזיקה לדת

נתון נוסף שכדאי לבדוק הוא אופי השכונה והאם הוא מתאים להוואי החיים שלכם. ישנן שכונות מעורבות המשלבות משפחות עם זיקה לדת ומשפחות חילוניות. קיימות גם שכונות שבהן תמצאו בעיקר משפחות חרדיות. ההתאמה של המשפחה שלכם לשכונה תשפיע על אורח החיים שלכם. בנוסף, אם אתם זוג צעיר כדאי לבחור שכונה צעירה באופייה שתרגישו שייכות אליה. למשל, אם מצאתם דירה למכירה בחריש תוכלו ליהנות מאווירה כזו.

קרבה לעורקי תחבורה ראשיים ותחבורה ציבורית

רוצים להתרחק מהפקקים של העיר? מאפיין נוסף שחשוב לבדוק הוא היכולת שלכם ושל הילדים לצאת מהשכונה בעת הצורך. כדאי לבחור יישוב שיש בו תחבורה ציבורית מפותחת וקרבה לעורקי תעבורה ראשיים. כך, הילדים לא יהיו תלויים בכם לאורך כל היום לצורך הסעה, וגם אתם תוכלו לצאת בקלות לעבודה מחוץ לעיר. חשוב למצוא דירה בבניין שנמצא בתוך השכונה אך אינו קרוב מידי לכביש ראשי. כך, הילדים יגדלו בסביבה בטוחה יותר ויוכלו לשחק בחוץ בלי שתחששו שייפגעו. בנוסף על כך, קרבה יתרה לכביש ראשי משמעה רעש בלתי פוסק לאורך שעות היום וזיהום אוויר.

בחרו מתחם שבו יש פארקים וגינות הזמינות לכם

אין דבר הקשור יותר לאיכות חיים מאשר ריאות ירוקות בתוך המושב. חשוב לבחור מקום לצד פארקים וגינות הזמינים לכם. אם יש גינה פרטית במתחם שאתם יכולים לצפות עליה מהדירה הדבר מהווה יתרון משמעותי. כך, הילדים הגדולים יכולים לצאת החוצה וליהנות מקרני השמש בלי להיות כל היום מול מסכי המחשב. בנוסף, גם אתם יכולים ליהנות מהליכה נעימה בפארק לשמירה על כושר.

מקומות עבודה זמינים

הדבר הבא שכדאי לוודא הוא זמינות מקומות העבודה בסביבה שאליה אתם חושבים לעבור. אם אתם מתכוונים להישאר במשרה הנוכחית שלכם הדבר פחות משמעותי כמובן. עם זאת, גם בני הזוג והילדים יכולים למצוא עבודה בקלות בשכונות המציעות מקומות עבודה זמינים. תוכלו לעשות את הבדיקה הזו מאד בקלות. בדקו האם יש מתחמים תעשייתיים ליד העיר שאותה אתם בודקים, וכן בדקו האם יש מתחמי הסעדה ובילוי במקום.

גודל השכונה

נתון אחרון שנמליץ לבדוק הוא מה גודל השכונה המתוכננת. שכונות שבהן יש מאות יחידות דיור יצרו קהילה מגובשת גדולה ויעניקו לכם אפשרות להיות אחת מהמשפחות השותפות והפעילות בקהילה זו. כיום, יש גם מודלים המבוססים על קהילות גדולות מגובשות כמו "קו־האוסינג" שמאפשרות לכם להשפיע על הדרך שבה קהילתכם תתפתח.

לסיכום, לפני שאתם חותמים עם קבלן על דירה חדשה, בדקו את אופי השכונה שאליה תרצו לעבור וכך תוכלו לקבל החלטה מושכלת שתשפיע על משפחתכם לאורות דורות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות